– Žádný jiný vůz srovnatelné velikosti se nemůže pochlubit tak nízkou spotřebou jako nový Volkswagen Passat BlueMotion, který spotřebuje v průměru pouhých 5,1 litru nafty na 100 kilometrů.
K tomu se přidávají i přesvědčivé emisní hodnoty - pouhých 136 g CO2 na jeden kilometr. Cena Passatu BlueMotion na českém trhu byla stanovena 776 700 Kč za limuzínu, 815 800 Kč v provedení Variant.
S novým modelem Passat BlueMotion pokračuje automobilka Volkswagen v ofenzivě na poli ekologicky šetrných vozů a bere s ním na sebe zásadní zodpovědnost za životní prostředí. Prvním zástupcem BlueMotion bylo v létě 2006 Polo, jehož produkce musela být na základě vysoké poptávky v celé Evropě zvýšena na trojnásobek. Označení "BlueMotion" se tak stalo pečetí kvality pro nejúspornější verze modelových řad.
Limuzína Passat BlueMotion se může chlubit spotřebou pouhých 5,1 litru nafty na 100 km, což pro jejího majitele znamená výdaje cca 1,50 Kč na kilometr. Passat Variant BlueMotion si pak na 100 kilometrů řekne o pouhou desetinu litru více. Díky takto nízké spotřebě mají obě karosářské varianty s plnou nádrží dojezd celých 1350 kilometrů. Na průměrnou roční ujetou vzdálenost 15 000 kilometrů tak řidiči stačí pouhých jedenáct zastávek u čerpacích stanic!
Motoráři automobilky Volkswagen dosáhli výjimečně nízkých hodnot spotřebovaného paliva úpravami a vylepšením již úsporného motoru 1.9 TDI (77 kW / 105 k) s filtrem pevných částic, indikací doporučeného řadicího stupně na multifunkčním ukazateli, prodloužením řadicích stupňů 3 - 5, pomalejším volnoběhem, zlepšením aerodynamiky vozu, snížením podvozku vpředu o 15 mm a vzadu o 8 mm, použitím pneumatik Continental s nízkým valivým odporem, které se hustí na tlak o 0,4 baru vyšší a dalšími opatřeními. I přes svou úspornost si však vůz zachovává svou agilitu - pokud řidič potřebuje, Passat BlueMotion může jet až 193 km/h (provedení Variant: 190 km/h). Základním prvkem filozofie modelů BlueMotion totiž je: Hospodárnost a agilita v kombinaci, která stále činí z jízdy potěšení. Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.