– Žádný jiný vůz srovnatelné velikosti se nemůže pochlubit tak nízkou spotřebou jako nový Volkswagen Passat BlueMotion, který spotřebuje v průměru pouhých 5,1 litru nafty na 100 kilometrů.
K tomu se přidávají i přesvědčivé emisní hodnoty - pouhých 136 g CO2 na jeden kilometr. Cena Passatu BlueMotion na českém trhu byla stanovena 776 700 Kč za limuzínu, 815 800 Kč v provedení Variant.
S novým modelem Passat BlueMotion pokračuje automobilka Volkswagen v ofenzivě na poli ekologicky šetrných vozů a bere s ním na sebe zásadní zodpovědnost za životní prostředí. Prvním zástupcem BlueMotion bylo v létě 2006 Polo, jehož produkce musela být na základě vysoké poptávky v celé Evropě zvýšena na trojnásobek. Označení "BlueMotion" se tak stalo pečetí kvality pro nejúspornější verze modelových řad.
Limuzína Passat BlueMotion se může chlubit spotřebou pouhých 5,1 litru nafty na 100 km, což pro jejího majitele znamená výdaje cca 1,50 Kč na kilometr. Passat Variant BlueMotion si pak na 100 kilometrů řekne o pouhou desetinu litru více. Díky takto nízké spotřebě mají obě karosářské varianty s plnou nádrží dojezd celých 1350 kilometrů. Na průměrnou roční ujetou vzdálenost 15 000 kilometrů tak řidiči stačí pouhých jedenáct zastávek u čerpacích stanic!
Motoráři automobilky Volkswagen dosáhli výjimečně nízkých hodnot spotřebovaného paliva úpravami a vylepšením již úsporného motoru 1.9 TDI (77 kW / 105 k) s filtrem pevných částic, indikací doporučeného řadicího stupně na multifunkčním ukazateli, prodloužením řadicích stupňů 3 - 5, pomalejším volnoběhem, zlepšením aerodynamiky vozu, snížením podvozku vpředu o 15 mm a vzadu o 8 mm, použitím pneumatik Continental s nízkým valivým odporem, které se hustí na tlak o 0,4 baru vyšší a dalšími opatřeními. I přes svou úspornost si však vůz zachovává svou agilitu - pokud řidič potřebuje, Passat BlueMotion může jet až 193 km/h (provedení Variant: 190 km/h). Základním prvkem filozofie modelů BlueMotion totiž je: Hospodárnost a agilita v kombinaci, která stále činí z jízdy potěšení. Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?