– Žádný jiný vůz srovnatelné velikosti se nemůže pochlubit tak nízkou spotřebou jako nový Volkswagen Passat BlueMotion, který spotřebuje v průměru pouhých 5,1 litru nafty na 100 kilometrů.
K tomu se přidávají i přesvědčivé emisní hodnoty - pouhých 136 g CO2 na jeden kilometr. Cena Passatu BlueMotion na českém trhu byla stanovena 776 700 Kč za limuzínu, 815 800 Kč v provedení Variant.
S novým modelem Passat BlueMotion pokračuje automobilka Volkswagen v ofenzivě na poli ekologicky šetrných vozů a bere s ním na sebe zásadní zodpovědnost za životní prostředí. Prvním zástupcem BlueMotion bylo v létě 2006 Polo, jehož produkce musela být na základě vysoké poptávky v celé Evropě zvýšena na trojnásobek. Označení "BlueMotion" se tak stalo pečetí kvality pro nejúspornější verze modelových řad.
Limuzína Passat BlueMotion se může chlubit spotřebou pouhých 5,1 litru nafty na 100 km, což pro jejího majitele znamená výdaje cca 1,50 Kč na kilometr. Passat Variant BlueMotion si pak na 100 kilometrů řekne o pouhou desetinu litru více. Díky takto nízké spotřebě mají obě karosářské varianty s plnou nádrží dojezd celých 1350 kilometrů. Na průměrnou roční ujetou vzdálenost 15 000 kilometrů tak řidiči stačí pouhých jedenáct zastávek u čerpacích stanic!
Motoráři automobilky Volkswagen dosáhli výjimečně nízkých hodnot spotřebovaného paliva úpravami a vylepšením již úsporného motoru 1.9 TDI (77 kW / 105 k) s filtrem pevných částic, indikací doporučeného řadicího stupně na multifunkčním ukazateli, prodloužením řadicích stupňů 3 - 5, pomalejším volnoběhem, zlepšením aerodynamiky vozu, snížením podvozku vpředu o 15 mm a vzadu o 8 mm, použitím pneumatik Continental s nízkým valivým odporem, které se hustí na tlak o 0,4 baru vyšší a dalšími opatřeními. I přes svou úspornost si však vůz zachovává svou agilitu - pokud řidič potřebuje, Passat BlueMotion může jet až 193 km/h (provedení Variant: 190 km/h). Základním prvkem filozofie modelů BlueMotion totiž je: Hospodárnost a agilita v kombinaci, která stále činí z jízdy potěšení. Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.