Koncem roku 2012 se na mnoha světových trzích objevil sedan Citroën C-Elysée. Elegantní tvary doplňovala solidní výbava, technika a příznivé ceny, není se tak co divit, že se do dnešních dnů prodalo na 400 000 těchto automobilů (velký podíl má Čína). Aby toto číslo nadále rostlo, rozhodl se dvojitý šíp pro rozsáhlou modernizaci, která posouvá vůz do vyšších pater nižší střední třídy.
Když přišel Citroën C-Elysée, společně se svým dvojčetem Peugeotem 301, na český trh, předpovídala se mu pozice „zabijáka Rapidu“. To se tak úplně nepotvrdilo, přesto dokázal francouzský sedan české zákazníky zaujmout a na silnici je k vidění docela často. Jak s pozicí vozu zamíchá aktuální facelift teprve uvidíme, předpovídat mu ale můžeme mnohé. Už jen proto, že několik designových změn mu opravdu hodně pomohlo a slovy nedávné reklamy na Renault Fluence z něj udělalo „opravdovou limuzínu“. To samozřejmě trochu přeháníme, je ale fakt, že kvůli novému přednímu nárazníku s chromovanými elementy a LED diodami pro denní svícení a maskou chladiče (stále ji tvoří stylizovaný dvojitý šíp), vizuálně propojující oba nově tvarované světlomety, vypadá přední část nyní mnohem hodnotněji. Vzadu nepomohou chybět reflektory s 3D grafikou, které C-Elysée opticky rozšiřují. Nabídku litých kol rozšířily lité šestnáctky ve dvou nových designech, paletu barev doplnily modrá Lazuli a šedá Acier.
Palubní deska na první pohled zůstala vzhledově stejná, jen před spolujezdcem se objevuje nová dekorační plocha, jejíž provedení se odlišuje podle stupně výbavy. Hlavní novinku v interiéru představuje zabudování sedmipalcového dotykového displeje systémů Citroën Connect Radio nebo Citroën Connect Nav. V prvním případě to znamená audiosystém se čtyřmi reproduktory, rozhraní Apple CarPlay a Android Auto a konektivitu s telefony prostřednictvím Bluetooth. Nechybí ani hlasové ovládání. Druhý systém přidává dotykovou 3D navigaci TomTom s informacemi v reálném čase a několika různými balíčky služeb. Samozřejmostí je použití poslední generace parkovací kamery. Spolu s obrazovkou pak došlo i na přepracování ovládání klimatizace a ventilace. Vedle středové konzole byla omlazena přístrojová deska, jejíž ciferníky mají výraznější a jasnější grafiku, u vyšších verzí výbav je pak mezi nimi i displej palubního počítače.
V útrobách vozu se žádná změna neodehrála. Základ bude i nadále tvořit zážehová dvanáctistovka PureTech o výkonu 59 kW (82 k) s točivým momentem 117 Nm v kombinaci s manuální nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou. Větší 1.6 VTi nabízí 85 kW (116 k) a 150 Nm v kombinaci s manuální pětistupňovou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Naftové motory zastupuje na našem trhu pouze 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW (100 k) s točivým momentem 245 Nm a manuální pětistupňovou převodovkou. Jinde je k dispozici i slabší provedení HDi 92. Výroba pro evropský trh bude i nadále probíhat ve španělském Vigu a do prodeje se omlazený sedan dostane v prvním čtvrtletí příštího roku. Tehdy dojde i na čínskou variantu, vznikající ve Wuhanu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?