Koncem roku 2012 se na mnoha světových trzích objevil sedan Citroën C-Elysée. Elegantní tvary doplňovala solidní výbava, technika a příznivé ceny, není se tak co divit, že se do dnešních dnů prodalo na 400 000 těchto automobilů (velký podíl má Čína). Aby toto číslo nadále rostlo, rozhodl se dvojitý šíp pro rozsáhlou modernizaci, která posouvá vůz do vyšších pater nižší střední třídy.
Když přišel Citroën C-Elysée, společně se svým dvojčetem Peugeotem 301, na český trh, předpovídala se mu pozice „zabijáka Rapidu“. To se tak úplně nepotvrdilo, přesto dokázal francouzský sedan české zákazníky zaujmout a na silnici je k vidění docela často. Jak s pozicí vozu zamíchá aktuální facelift teprve uvidíme, předpovídat mu ale můžeme mnohé. Už jen proto, že několik designových změn mu opravdu hodně pomohlo a slovy nedávné reklamy na Renault Fluence z něj udělalo „opravdovou limuzínu“. To samozřejmě trochu přeháníme, je ale fakt, že kvůli novému přednímu nárazníku s chromovanými elementy a LED diodami pro denní svícení a maskou chladiče (stále ji tvoří stylizovaný dvojitý šíp), vizuálně propojující oba nově tvarované světlomety, vypadá přední část nyní mnohem hodnotněji. Vzadu nepomohou chybět reflektory s 3D grafikou, které C-Elysée opticky rozšiřují. Nabídku litých kol rozšířily lité šestnáctky ve dvou nových designech, paletu barev doplnily modrá Lazuli a šedá Acier.
Palubní deska na první pohled zůstala vzhledově stejná, jen před spolujezdcem se objevuje nová dekorační plocha, jejíž provedení se odlišuje podle stupně výbavy. Hlavní novinku v interiéru představuje zabudování sedmipalcového dotykového displeje systémů Citroën Connect Radio nebo Citroën Connect Nav. V prvním případě to znamená audiosystém se čtyřmi reproduktory, rozhraní Apple CarPlay a Android Auto a konektivitu s telefony prostřednictvím Bluetooth. Nechybí ani hlasové ovládání. Druhý systém přidává dotykovou 3D navigaci TomTom s informacemi v reálném čase a několika různými balíčky služeb. Samozřejmostí je použití poslední generace parkovací kamery. Spolu s obrazovkou pak došlo i na přepracování ovládání klimatizace a ventilace. Vedle středové konzole byla omlazena přístrojová deska, jejíž ciferníky mají výraznější a jasnější grafiku, u vyšších verzí výbav je pak mezi nimi i displej palubního počítače.
V útrobách vozu se žádná změna neodehrála. Základ bude i nadále tvořit zážehová dvanáctistovka PureTech o výkonu 59 kW (82 k) s točivým momentem 117 Nm v kombinaci s manuální nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou. Větší 1.6 VTi nabízí 85 kW (116 k) a 150 Nm v kombinaci s manuální pětistupňovou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Naftové motory zastupuje na našem trhu pouze 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW (100 k) s točivým momentem 245 Nm a manuální pětistupňovou převodovkou. Jinde je k dispozici i slabší provedení HDi 92. Výroba pro evropský trh bude i nadále probíhat ve španělském Vigu a do prodeje se omlazený sedan dostane v prvním čtvrtletí příštího roku. Tehdy dojde i na čínskou variantu, vznikající ve Wuhanu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.