Koncem roku 2012 se na mnoha světových trzích objevil sedan Citroën C-Elysée. Elegantní tvary doplňovala solidní výbava, technika a příznivé ceny, není se tak co divit, že se do dnešních dnů prodalo na 400 000 těchto automobilů (velký podíl má Čína). Aby toto číslo nadále rostlo, rozhodl se dvojitý šíp pro rozsáhlou modernizaci, která posouvá vůz do vyšších pater nižší střední třídy.
Když přišel Citroën C-Elysée, společně se svým dvojčetem Peugeotem 301, na český trh, předpovídala se mu pozice „zabijáka Rapidu“. To se tak úplně nepotvrdilo, přesto dokázal francouzský sedan české zákazníky zaujmout a na silnici je k vidění docela často. Jak s pozicí vozu zamíchá aktuální facelift teprve uvidíme, předpovídat mu ale můžeme mnohé. Už jen proto, že několik designových změn mu opravdu hodně pomohlo a slovy nedávné reklamy na Renault Fluence z něj udělalo „opravdovou limuzínu“. To samozřejmě trochu přeháníme, je ale fakt, že kvůli novému přednímu nárazníku s chromovanými elementy a LED diodami pro denní svícení a maskou chladiče (stále ji tvoří stylizovaný dvojitý šíp), vizuálně propojující oba nově tvarované světlomety, vypadá přední část nyní mnohem hodnotněji. Vzadu nepomohou chybět reflektory s 3D grafikou, které C-Elysée opticky rozšiřují. Nabídku litých kol rozšířily lité šestnáctky ve dvou nových designech, paletu barev doplnily modrá Lazuli a šedá Acier.
Palubní deska na první pohled zůstala vzhledově stejná, jen před spolujezdcem se objevuje nová dekorační plocha, jejíž provedení se odlišuje podle stupně výbavy. Hlavní novinku v interiéru představuje zabudování sedmipalcového dotykového displeje systémů Citroën Connect Radio nebo Citroën Connect Nav. V prvním případě to znamená audiosystém se čtyřmi reproduktory, rozhraní Apple CarPlay a Android Auto a konektivitu s telefony prostřednictvím Bluetooth. Nechybí ani hlasové ovládání. Druhý systém přidává dotykovou 3D navigaci TomTom s informacemi v reálném čase a několika různými balíčky služeb. Samozřejmostí je použití poslední generace parkovací kamery. Spolu s obrazovkou pak došlo i na přepracování ovládání klimatizace a ventilace. Vedle středové konzole byla omlazena přístrojová deska, jejíž ciferníky mají výraznější a jasnější grafiku, u vyšších verzí výbav je pak mezi nimi i displej palubního počítače.
V útrobách vozu se žádná změna neodehrála. Základ bude i nadále tvořit zážehová dvanáctistovka PureTech o výkonu 59 kW (82 k) s točivým momentem 117 Nm v kombinaci s manuální nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou. Větší 1.6 VTi nabízí 85 kW (116 k) a 150 Nm v kombinaci s manuální pětistupňovou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Naftové motory zastupuje na našem trhu pouze 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW (100 k) s točivým momentem 245 Nm a manuální pětistupňovou převodovkou. Jinde je k dispozici i slabší provedení HDi 92. Výroba pro evropský trh bude i nadále probíhat ve španělském Vigu a do prodeje se omlazený sedan dostane v prvním čtvrtletí příštího roku. Tehdy dojde i na čínskou variantu, vznikající ve Wuhanu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.