Je tohle stále jen levný sedan? Citroën C-Elysée začíná ujíždět Škodě Rapid

ar6, 14. listopadu 2016, 15:59 Google+

Koncem roku 2012 se na mnoha světových trzích objevil sedan Citroën C-Elysée. Elegantní tvary doplňovala solidní výbava, technika a příznivé ceny, není se tak co divit, že se do dnešních dnů prodalo na 400 000 těchto automobilů (velký podíl má Čína). Aby toto číslo nadále rostlo, rozhodl se dvojitý šíp pro rozsáhlou modernizaci, která posouvá vůz do vyšších pater nižší střední třídy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Citroen C-Elysée prošel rozsáhlou omlazovací kúrou a šlape na paty Rapidu.

Citroen C-Elysée prošel rozsáhlou omlazovací kúrou a šlape na paty Rapidu. | foto: Citroën

Sdílejte článek

Když přišel Citroën C-Elysée, společně se svým dvojčetem Peugeotem 301, na český trh, předpovídala se mu pozice „zabijáka Rapidu“. To se tak úplně nepotvrdilo, přesto dokázal francouzský sedan české zákazníky zaujmout a na silnici je k vidění docela často. Jak s pozicí vozu zamíchá aktuální facelift teprve uvidíme, předpovídat mu ale můžeme mnohé. Už jen proto, že několik designových změn mu opravdu hodně pomohlo a slovy nedávné reklamy na Renault Fluence z něj udělalo „opravdovou limuzínu“. To samozřejmě trochu přeháníme, je ale fakt, že kvůli novému přednímu nárazníku s chromovanými elementy a LED diodami pro denní svícení a maskou chladiče (stále ji tvoří stylizovaný dvojitý šíp), vizuálně propojující oba nově tvarované světlomety, vypadá přední část nyní mnohem hodnotněji. Vzadu nepomohou chybět reflektory s 3D grafikou, které C-Elysée opticky rozšiřují. Nabídku litých kol rozšířily lité šestnáctky ve dvou nových designech, paletu barev doplnily modrá Lazuli a šedá Acier.

Palubní deska na první pohled zůstala vzhledově stejná, jen před spolujezdcem se objevuje nová dekorační plocha, jejíž provedení se odlišuje podle stupně výbavy. Hlavní novinku v interiéru představuje zabudování sedmipalcového dotykového displeje systémů Citroën Connect Radio nebo Citroën Connect Nav. V prvním případě to znamená audiosystém se čtyřmi reproduktory, rozhraní Apple CarPlay a Android Auto a konektivitu s telefony prostřednictvím Bluetooth. Nechybí ani hlasové ovládání. Druhý systém přidává dotykovou 3D navigaci TomTom s informacemi v reálném čase a několika různými balíčky služeb. Samozřejmostí je použití poslední generace parkovací kamery. Spolu s obrazovkou pak došlo i na přepracování ovládání klimatizace a ventilace. Vedle středové konzole byla omlazena přístrojová deska, jejíž ciferníky mají výraznější a jasnější grafiku, u vyšších verzí výbav je pak mezi nimi i displej palubního počítače.

V útrobách vozu se žádná změna neodehrála. Základ bude i nadále tvořit zážehová dvanáctistovka PureTech o výkonu 59 kW (82 k) s točivým momentem 117 Nm v kombinaci s manuální nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou. Větší 1.6 VTi nabízí 85 kW (116 k) a 150 Nm v kombinaci s manuální pětistupňovou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Naftové motory zastupuje na našem trhu pouze 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW (100 k) s točivým momentem 245 Nm a manuální pětistupňovou převodovkou. Jinde je k dispozici i slabší provedení HDi 92. Výroba pro evropský trh bude i nadále probíhat ve španělském Vigu a do prodeje se omlazený sedan dostane v prvním čtvrtletí příštího roku. Tehdy dojde i na čínskou variantu, vznikající ve Wuhanu.

Vytisknout

Diskuze: Je tohle stále jen levný sedan? Citroën C-Elysée začíná ujíždět Škodě Rapid

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Volkswagen zjistil únik dat zákazníků

reklama

Doporučujeme

Zmenšené modely McLaren potěší i vás

McLaren myslí na Vánoce. Připravil si pro vás několik specialit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

  2. Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

  3. Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

  4. Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

  5. Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

  6. V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud