V Rüsselheimu se zcela správně rozhodli osvěžit design supermini Corsa. Ten nyní zapadá mezi novou Astru a Merivu. Konkurence rozhodně nespí a je třeba kontrovat.
Poté co Volkswagen vypustil do světa svého zástupce v tomto segmentu trhu - Polo a pánové od Fordu přispěchali s mimořádně zdařilou novou generací Fiesty nemohlo to marketing Opelu ponechat v klidu.
Tudíž nyní ukázali první snímky Corsy modelového roku 2011. Hlavní změny hledejte hlavně na přídi, ta se nese v duchu nového kompaktu Astra. Nové více zaříznuté světlomety a přestylizovaný nárazník působí svěže a perfektně zapadají do celkového vzhledu vozu. jak jsem již avizoval v předchozím článku o tomto modelu nelze si nepovšimnout jisté podobnosti v oblasti právě nárazníku s typy 2 a 3 od Mazdy.
Na zádi Corsy se "nic extra" neudálo, byla jen zvětšena velikost firemního loga na víku kufru. Ani v interiéru moc úprav neproběhlo, nové jsou dekory čalounění, upgradem prošli navigační systémy, podpora iPodu a možnost volat přes Bluetooth.
Dále je v nabídce několik nových laků a je možno objednat designové libůstky jako "rychlé pruhy" na karoserii.
V technice je pouze jedna změna která potěší "ekofily" a to systém Start/Stop pro třináctistovku CDTi, takže nyní lze údajně spálit na stovku v kombinovaném cyklu pouhých 3,5 litru nafty.
V paletě motorů je tedy nadále možno volit mezi benzíny 1,0, 1,2 a 1,4 litru a šestnáctistovkou pro ostřejší verzi OPC. Pro ty co rádi tankují z černé tankovací pistole jsou zde nadále dvě varianty 1,3 CDTi. Samozřejmost je zachování karosářských variant se třemi a pěti dveřmi.
Takže za design jedna, technicky však trochu nuda. Uvidíme jak dokáže Corsa v novém hávu konkurenci potrápit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.