V Rüsselheimu se zcela správně rozhodli osvěžit design supermini Corsa. Ten nyní zapadá mezi novou Astru a Merivu. Konkurence rozhodně nespí a je třeba kontrovat.
Poté co Volkswagen vypustil do světa svého zástupce v tomto segmentu trhu - Polo a pánové od Fordu přispěchali s mimořádně zdařilou novou generací Fiesty nemohlo to marketing Opelu ponechat v klidu.
Tudíž nyní ukázali první snímky Corsy modelového roku 2011. Hlavní změny hledejte hlavně na přídi, ta se nese v duchu nového kompaktu Astra. Nové více zaříznuté světlomety a přestylizovaný nárazník působí svěže a perfektně zapadají do celkového vzhledu vozu. jak jsem již avizoval v předchozím článku o tomto modelu nelze si nepovšimnout jisté podobnosti v oblasti právě nárazníku s typy 2 a 3 od Mazdy.
Na zádi Corsy se "nic extra" neudálo, byla jen zvětšena velikost firemního loga na víku kufru. Ani v interiéru moc úprav neproběhlo, nové jsou dekory čalounění, upgradem prošli navigační systémy, podpora iPodu a možnost volat přes Bluetooth.
Dále je v nabídce několik nových laků a je možno objednat designové libůstky jako "rychlé pruhy" na karoserii.
V technice je pouze jedna změna která potěší "ekofily" a to systém Start/Stop pro třináctistovku CDTi, takže nyní lze údajně spálit na stovku v kombinovaném cyklu pouhých 3,5 litru nafty.
V paletě motorů je tedy nadále možno volit mezi benzíny 1,0, 1,2 a 1,4 litru a šestnáctistovkou pro ostřejší verzi OPC. Pro ty co rádi tankují z černé tankovací pistole jsou zde nadále dvě varianty 1,3 CDTi. Samozřejmost je zachování karosářských variant se třemi a pěti dveřmi.
Takže za design jedna, technicky však trochu nuda. Uvidíme jak dokáže Corsa v novém hávu konkurenci potrápit.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.