V Rüsselheimu se zcela správně rozhodli osvěžit design supermini Corsa. Ten nyní zapadá mezi novou Astru a Merivu. Konkurence rozhodně nespí a je třeba kontrovat.
Poté co Volkswagen vypustil do světa svého zástupce v tomto segmentu trhu - Polo a pánové od Fordu přispěchali s mimořádně zdařilou novou generací Fiesty nemohlo to marketing Opelu ponechat v klidu.
Tudíž nyní ukázali první snímky Corsy modelového roku 2011. Hlavní změny hledejte hlavně na přídi, ta se nese v duchu nového kompaktu Astra. Nové více zaříznuté světlomety a přestylizovaný nárazník působí svěže a perfektně zapadají do celkového vzhledu vozu. jak jsem již avizoval v předchozím článku o tomto modelu nelze si nepovšimnout jisté podobnosti v oblasti právě nárazníku s typy 2 a 3 od Mazdy.
Na zádi Corsy se "nic extra" neudálo, byla jen zvětšena velikost firemního loga na víku kufru. Ani v interiéru moc úprav neproběhlo, nové jsou dekory čalounění, upgradem prošli navigační systémy, podpora iPodu a možnost volat přes Bluetooth.
Dále je v nabídce několik nových laků a je možno objednat designové libůstky jako "rychlé pruhy" na karoserii.
V technice je pouze jedna změna která potěší "ekofily" a to systém Start/Stop pro třináctistovku CDTi, takže nyní lze údajně spálit na stovku v kombinovaném cyklu pouhých 3,5 litru nafty.
V paletě motorů je tedy nadále možno volit mezi benzíny 1,0, 1,2 a 1,4 litru a šestnáctistovkou pro ostřejší verzi OPC. Pro ty co rádi tankují z černé tankovací pistole jsou zde nadále dvě varianty 1,3 CDTi. Samozřejmost je zachování karosářských variant se třemi a pěti dveřmi.
Takže za design jedna, technicky však trochu nuda. Uvidíme jak dokáže Corsa v novém hávu konkurenci potrápit.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.