Noblesní značka slaví historické závodní vítězství modelovou edicí.
Před 75 lety chtěl být jeden muž se svým autem na cestě Francií rychlejší než vlak. Se svým Bentley Speed Six našlápl proti tehdy velmi známému Modrému vlaku (Blue Train) a vyhrál. Nyní oslavuje Bentley svoje vítězství zvláštím modelem, který je vlajkovou lodí značky: Arnage Blue Train.
Tento model Arnage má 456 koní a motor V8 Twinturbo o objemu 6,75 litru, který poháněl také model Arnage T. Podvozek a zavěšení kol pochází zase z Arnage R. Blue Train zrychlí na 100 km/h za 5,5 sekund a dosahuje maximální rychlosti 270 km/h. Jeho točivý moment je 875Nm při 3 250 otáčkách.
Na první pohled se odlišuje Blue Train od sériových Arnage 19 palcovými sedmipaprskovými litými koly, posuvnou střechou, chromovanou maskou chladiče, chromovanými zpětnými zrcátky a čtyřmi chromovanými koncovkami výfuku. Pro tento model byl také speciálně navržen přední a zadní nárazník, přičemž vstupní otvory na vzduch v přední části jsou zahalené. Kromě toho má zamřížkované otvory pro vzduch za předními blatníky.
V interiéru můžeme nalézt černé přístroje a ovládací knoflíky. Střední konsola je vyzdobená Blue Train plaketou. Dřevěná dýha s chromovými vložkami a opěrky hlavy s nápisem "Blue Train" jsou dalšími prvky tohoto vozu. Modelu Blue Train se vyrobí jen 36 kusů a ty už jsou vyprodány. Asi 30 vozů putuje do USA a zbytek převážně do jihovýchodní Asie a Austrálie. Cena "Blue Train" je 201 000 Euro, což je v přepočtu asi 6 mil. Kč.
Foto: Bentley Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.