Rozpustilý design, dvoje dveře, ale čtyři samostatná sedadla a skleněná zadní stěna – právě to bude na C30 jedinečné a mělo by přitáhnout nové zákazníky. „Bude to „cool“ auto, auto které je zaměřené na skupinu mladých "singles" nebo páry s intenzivním životním stylem, kteří upřednostňují vzrušující design“ – říká Fredrik Arp, prezident Volvo Cars. „Naším cílem je prodat 65 000 vozů ročně“.
Volvo očekává, že 75% kupujících bude z Evropy – a většina bude z Itálie, Německa, Španělska a Británie.
Volvo C30, které bude oficiálně představeno za Pařížském autosalonu v září, navazuje na C30 Design Concept, který Volvo představilo na začátku roku na autosalonu v Detroitu.
Nová C30 bude mít čtyři plnohodnotné místa a velkorysý prostor pro nohy a hlavu. Vnitřní uspořádání bude navržené tak, aby si každý mohl zvolit podle své chuti - například barva interiéru se bude nabízet ve třech atraktivních modifikacích. Je hodně možností individualizace - říká Hikan Abrahamsson, vedoucí projektu C30.
Volvo C30 je dlouhé 425 cm a bude nejmenší nabízenou modelovou řadou ( bude o 22 cm kratší než Volvo S40). Bude se do něj montovat široká nabídka motorů: čtyřválec 1,6 litru (100 koní), turbodiesel 1,6 litru (109 koní), naftový pětiválec D5 (180 koní) a T5 turbo (220 koní).
S novým Volvem C30 by společnost Volvo měla přesáhnout magickou hranici 600 000 aut vyrobených v jednom roce. Jeho výroba začne na konci tohoto roku.
Foto: Volvo