Volvo uvolnilo první snímky auta, o kterém se nejvíce mluví v souvislosti s uvedením na trh – nového Volva C30.
Rozpustilý design, dvoje dveře, ale čtyři samostatná sedadla a skleněná zadní stěna – právě to bude na C30 jedinečné a mělo by přitáhnout nové zákazníky. „Bude to „cool“ auto, auto které je zaměřené na skupinu mladých "singles" nebo páry s intenzivním životním stylem, kteří upřednostňují vzrušující design“ – říká Fredrik Arp, prezident Volvo Cars. „Naším cílem je prodat 65 000 vozů ročně“.
Volvo očekává, že 75% kupujících bude z Evropy – a většina bude z Itálie, Německa, Španělska a Británie.
Volvo C30, které bude oficiálně představeno za Pařížském autosalonu v září, navazuje na C30 Design Concept, který Volvo představilo na začátku roku na autosalonu v Detroitu.
Nová C30 bude mít čtyři plnohodnotné místa a velkorysý prostor pro nohy a hlavu. Vnitřní uspořádání bude navržené tak, aby si každý mohl zvolit podle své chuti - například barva interiéru se bude nabízet ve třech atraktivních modifikacích. Je hodně možností individualizace - říká Hikan Abrahamsson, vedoucí projektu C30.
Volvo C30 je dlouhé 425 cm a bude nejmenší nabízenou modelovou řadou ( bude o 22 cm kratší než Volvo S40). Bude se do něj montovat široká nabídka motorů: čtyřválec 1,6 litru (100 koní), turbodiesel 1,6 litru (109 koní), naftový pětiválec D5 (180 koní) a T5 turbo (220 koní).
S novým Volvem C30 by společnost Volvo měla přesáhnout magickou hranici 600 000 aut vyrobených v jednom roce. Jeho výroba začne na konci tohoto roku.
Foto: Volvo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.