Vodíková budoucnost opět o malý krůček blíže realitě

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 7. června 2022, 14:18 Google+

Analýza vědců z Národní laboratoře pro obnovitelnou energii amerického ministerstva energetiky ukázala, že materiály na bázi minerálu perovskit by mohly hrát významnou roli v procesu výroby vodíku obnovitelným způsobem. Informoval o tom Renewable Energy Magazine.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
toyota mirai

toyota mirai | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Vodík je v současnosti důležitým nosičem pro ukládání energie vyrobené z obnovitelných zdrojů, náhradou za fosilní paliva pro dopravu, pro výrobu amoniaku, ale také pro další průmyslové aplikace.

Klíčem k úspěšnému využívání vodíku jako paliva je schopnost splnit cíl aktuálně stanovený ministerstvem pro energetiku, jehož smyslem je snížit cenu čistého vodíku o 80 procent na jeden dolar za kilogram v řádu deseti let.

Vědci analyzovali slibnou novou technologii štěpení vody, takzvanou solární termochemickou výrobu vodíku, která by mohla mít potenciálně vyšší energetickou účinnost než výroba vodíku konvenční metodou elektrolýzy.

Cílem je najít perovskity schopné odolávat vysokým teplotám

Elektrolýza potřebuje pro rozštěpení vody na vodík a kyslík elektřinu. Výzkumníci musí identifikovat perovskity schopné odolávat vysokým teplotám.

Tato práce představuje část portfolia technicko-ekonomických analýz zaměřených na cesty výroby vodíku, z nichž každá nese specifické výhody a nevýhody. Například elektrolýza je komerčně dostupná a elektřina pro ni potřebná může pocházet z fotovoltaických zdrojů. Používané články však zachycují a využívají pouze část ze solárního spektra.

Společnosti i státy už dlouhodobě vidí ve vodíku energetickou alternativu pro budoucnost, zvláště nyní s ohledem na energetickou krizi způsobenou ruskou invazí na Ukrajinu. A to mimo jiné i v dopravě.

Automobilka Toyota nedávno uvedla na trh druhou generaci auta na vodík, Toyotu Mirai. V Česku se zatím prodalo 10 kusů. Chystá se zde také výstavba prvních veřejných vodíkových čerpacích stanic.

Vytisknout

Diskuze: Vodíková budoucnost opět o malý krůček blíže realitě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

reklama

Doporučujeme

mitsubishi asx

Mitsubishi poodhalilo pohonné jednotky pro nové ASX

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

  2. Úpravy Gumbal kára, část druhá

  3. ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

  4. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  5. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  6. Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud