Britský výrobce užitkových vozidel LDV vznikl v roce 1993 na základech někdejší automobilky Leyland DAF Vans Limited. V roce 2009 nicméně došlo k úpadku společností, její aktiva, včetně práv na označení LDV, posléze koupila čínská společnost SAIC Motor, aby mohla britskou dodávku od dva roky později oživit pod označením Maxus. Nyní se výrobce lehkých užitkových vozidel vrací, jako LDV, do své domoviny.
Návrat do Velké Británie a Irska má na svědomí jeden z nejznámějších irský prodejců užitkových vozů, The Harris Group. Pod jeho hlavičkou se bude zatím prodávat dodávka V80. Dostupné budou celkem tři specifikace – rozvor 3100 milimetrů v kombinaci s výškou 2132 milimetrů, rozvor 3850 milimetrů v kombinaci s výškou 2345 milimetrů nebo rozvor 3850 milimetrů v kombinaci s výškou 2552 milimetrů. Nejmenší verze převeze 6,9 m3 nákladu (užitečná hmotnost 1204 kilogramů), prostřední uveze 10,2 m3 nákladu (užitečná hmotnost 1419 kilogramů) a do největší specifikace naložíte celkem 11,4 m3 nákladu (užitečná hmotnost 1389 kilogramů).
Již na první pohled je zřejmé, že V80 je zmodernizovanou verzí modelu Maxus, což je nejen název poslední modelové řady původního LDV, ale také jméno výrobce V80 v Číně. Znamená to mimo jiné na výšku orientovaná přední světla, uprostřed umístěnou kapličku přístrojů a dvousedadlo spolujezdce. Pokud je řeč o interiéru, je třeba zmínit, že v základní výbavě nechybí přední airbagy, tempomat, klimatizace, zadní parkovací senzory, v osmi směrech stavitelné sedadlo řidiče, rádio s MP3 přehrávačem a Bluetooth konektivitou, elektrická přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Nákladový prostor je opatřen osvětlením nebo protiskluzovými nášlapy.
O pohon dodávky se stará 2.5litrový turbodiesel od VM Motori o výkonu 136 koní při 3600 ot./min s točivým momentem 300 Nm mezi 1800 - 2600 ot./min. Na kola je výkon posílán přes šestistupňovou manuální převodovku. Vedle dodávky bude do konce roku dostupná V80 také jako valník, minibus a kombinace minibusu a dodávky. V příštím roce se objeví model G10, a to jako sedmimístné MPV nebo prostorná dodávka. Do budoucna se potom počítá také s SUV a pickupem. To už ale bude záležet na přijetí znovuzrozeného LDV britskou veřejností.
Zdroj: The Harris Group
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.