Britský výrobce užitkových vozidel LDV vznikl v roce 1993 na základech někdejší automobilky Leyland DAF Vans Limited. V roce 2009 nicméně došlo k úpadku společností, její aktiva, včetně práv na označení LDV, posléze koupila čínská společnost SAIC Motor, aby mohla britskou dodávku od dva roky později oživit pod označením Maxus. Nyní se výrobce lehkých užitkových vozidel vrací, jako LDV, do své domoviny.
Návrat do Velké Británie a Irska má na svědomí jeden z nejznámějších irský prodejců užitkových vozů, The Harris Group. Pod jeho hlavičkou se bude zatím prodávat dodávka V80. Dostupné budou celkem tři specifikace – rozvor 3100 milimetrů v kombinaci s výškou 2132 milimetrů, rozvor 3850 milimetrů v kombinaci s výškou 2345 milimetrů nebo rozvor 3850 milimetrů v kombinaci s výškou 2552 milimetrů. Nejmenší verze převeze 6,9 m3 nákladu (užitečná hmotnost 1204 kilogramů), prostřední uveze 10,2 m3 nákladu (užitečná hmotnost 1419 kilogramů) a do největší specifikace naložíte celkem 11,4 m3 nákladu (užitečná hmotnost 1389 kilogramů).
Již na první pohled je zřejmé, že V80 je zmodernizovanou verzí modelu Maxus, což je nejen název poslední modelové řady původního LDV, ale také jméno výrobce V80 v Číně. Znamená to mimo jiné na výšku orientovaná přední světla, uprostřed umístěnou kapličku přístrojů a dvousedadlo spolujezdce. Pokud je řeč o interiéru, je třeba zmínit, že v základní výbavě nechybí přední airbagy, tempomat, klimatizace, zadní parkovací senzory, v osmi směrech stavitelné sedadlo řidiče, rádio s MP3 přehrávačem a Bluetooth konektivitou, elektrická přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Nákladový prostor je opatřen osvětlením nebo protiskluzovými nášlapy.
O pohon dodávky se stará 2.5litrový turbodiesel od VM Motori o výkonu 136 koní při 3600 ot./min s točivým momentem 300 Nm mezi 1800 - 2600 ot./min. Na kola je výkon posílán přes šestistupňovou manuální převodovku. Vedle dodávky bude do konce roku dostupná V80 také jako valník, minibus a kombinace minibusu a dodávky. V příštím roce se objeví model G10, a to jako sedmimístné MPV nebo prostorná dodávka. Do budoucna se potom počítá také s SUV a pickupem. To už ale bude záležet na přijetí znovuzrozeného LDV britskou veřejností.
Zdroj: The Harris Group
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.