LDV povstává z popela, s modelem V80 se vrací na britské ostrovy

LDV V80 s krátkým rozvorem a nízkou střechou.
LDV V80 s krátkým rozvorem a nízkou střechou., foto: The Harris Group
ar6 20. ledna 2016 18:18
Sdílej:

Britský výrobce užitkových vozidel LDV vznikl v roce 1993 na základech někdejší automobilky Leyland DAF Vans Limited. V roce 2009 nicméně došlo k úpadku společností, její aktiva, včetně práv na označení LDV, posléze koupila čínská společnost SAIC Motor, aby mohla britskou dodávku od dva roky později oživit pod označením Maxus. Nyní se výrobce lehkých užitkových vozidel vrací, jako LDV, do své domoviny.

Návrat do Velké Británie a Irska má na svědomí jeden z nejznámějších irský prodejců užitkových vozů, The Harris Group. Pod jeho hlavičkou se bude zatím prodávat dodávka V80. Dostupné budou celkem tři specifikace – rozvor 3100 milimetrů v kombinaci s výškou 2132 milimetrů, rozvor 3850 milimetrů v kombinaci s výškou 2345 milimetrů nebo rozvor 3850 milimetrů v kombinaci s výškou 2552 milimetrů. Nejmenší verze převeze 6,9 m3 nákladu (užitečná hmotnost 1204 kilogramů), prostřední uveze 10,2 m3 nákladu (užitečná hmotnost 1419 kilogramů) a do největší specifikace naložíte celkem 11,4 m3 nákladu (užitečná hmotnost 1389 kilogramů).

Již na první pohled je zřejmé, že V80 je zmodernizovanou verzí modelu Maxus, což je nejen název poslední modelové řady původního LDV, ale také jméno výrobce V80 v Číně. Znamená to mimo jiné na výšku orientovaná přední světla, uprostřed umístěnou kapličku přístrojů a dvousedadlo spolujezdce. Pokud je řeč o interiéru, je třeba zmínit, že v základní výbavě nechybí přední airbagy, tempomat, klimatizace, zadní parkovací senzory, v osmi směrech stavitelné sedadlo řidiče, rádio s MP3 přehrávačem a Bluetooth konektivitou, elektrická přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Nákladový prostor je opatřen osvětlením nebo protiskluzovými nášlapy.

O pohon dodávky se stará 2.5litrový turbodiesel od VM Motori o výkonu 136 koní při 3600 ot./min s točivým momentem 300 Nm mezi 1800 - 2600 ot./min. Na kola je výkon posílán přes šestistupňovou manuální převodovku. Vedle dodávky bude do konce roku dostupná V80 také jako valník, minibus a kombinace minibusu a dodávky. V příštím roce se objeví model G10, a to jako sedmimístné MPV nebo prostorná dodávka. Do budoucna se potom počítá také s SUV a pickupem. To už ale bude záležet na přijetí znovuzrozeného LDV britskou veřejností.

Zdroj: The Harris Group

Témata:
Stalo se
Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.