LDV povstává z popela, s modelem V80 se vrací na britské ostrovy

ar6, 20. ledna 2016, 18:18 Google+

Britský výrobce užitkových vozidel LDV vznikl v roce 1993 na základech někdejší automobilky Leyland DAF Vans Limited. V roce 2009 nicméně došlo k úpadku společností, její aktiva, včetně práv na označení LDV, posléze koupila čínská společnost SAIC Motor, aby mohla britskou dodávku od dva roky později oživit pod označením Maxus. Nyní se výrobce lehkých užitkových vozidel vrací, jako LDV, do své domoviny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
LDV V80 s krátkým rozvorem a nízkou střechou.

LDV V80 s krátkým rozvorem a nízkou střechou. | foto: The Harris Group

Sdílejte článek

Návrat do Velké Británie a Irska má na svědomí jeden z nejznámějších irský prodejců užitkových vozů, The Harris Group. Pod jeho hlavičkou se bude zatím prodávat dodávka V80. Dostupné budou celkem tři specifikace – rozvor 3100 milimetrů v kombinaci s výškou 2132 milimetrů, rozvor 3850 milimetrů v kombinaci s výškou 2345 milimetrů nebo rozvor 3850 milimetrů v kombinaci s výškou 2552 milimetrů. Nejmenší verze převeze 6,9 m3 nákladu (užitečná hmotnost 1204 kilogramů), prostřední uveze 10,2 m3 nákladu (užitečná hmotnost 1419 kilogramů) a do největší specifikace naložíte celkem 11,4 m3 nákladu (užitečná hmotnost 1389 kilogramů).

Již na první pohled je zřejmé, že V80 je zmodernizovanou verzí modelu Maxus, což je nejen název poslední modelové řady původního LDV, ale také jméno výrobce V80 v Číně. Znamená to mimo jiné na výšku orientovaná přední světla, uprostřed umístěnou kapličku přístrojů a dvousedadlo spolujezdce. Pokud je řeč o interiéru, je třeba zmínit, že v základní výbavě nechybí přední airbagy, tempomat, klimatizace, zadní parkovací senzory, v osmi směrech stavitelné sedadlo řidiče, rádio s MP3 přehrávačem a Bluetooth konektivitou, elektrická přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Nákladový prostor je opatřen osvětlením nebo protiskluzovými nášlapy.

O pohon dodávky se stará 2.5litrový turbodiesel od VM Motori o výkonu 136 koní při 3600 ot./min s točivým momentem 300 Nm mezi 1800 - 2600 ot./min. Na kola je výkon posílán přes šestistupňovou manuální převodovku. Vedle dodávky bude do konce roku dostupná V80 také jako valník, minibus a kombinace minibusu a dodávky. V příštím roce se objeví model G10, a to jako sedmimístné MPV nebo prostorná dodávka. Do budoucna se potom počítá také s SUV a pickupem. To už ale bude záležet na přijetí znovuzrozeného LDV britskou veřejností.

Zdroj: The Harris Group

Vytisknout

Diskuze: LDV povstává z popela, s modelem V80 se vrací na britské ostrovy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nizozemský Spyker se po dlouhých letech vrací na scénu

Velký návrat! Spyker odhalí v Ženevě nový elektromobil!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud