Pohon všech kol se těší stále rostoucí oblibě. Zákazníci oceňují vyšší úroveň bezpečnosti, lepší ovladatelnost a rozšířené možnosti využití auta. Suzuki nabízí nejucelenější nabídku vozů s pohonem všech kol na českém trhu – 4x4 je možné si objednat do všech pěti aktuálních modelů. Ty se zároveň bez výjimky umisťují v žebříčku osmi nejdostupnějších aut s pohonem 4x4, přičemž značce Suzuki náleží i první dvě příčky.
Žebříčeku nejlevnějších vozů s náhonem na všechna čtyři kola zcela jednoznačně kraluje japonská automobilka Suzuki. Zde se můžete podívat na 8 nejlevnější vozů seřazených vzestupně podle ceny.
1. Suzuki Ignis 2. Suzuki Swift 3. Fiat Panda4. Dacia Duster5. Suzuki Jimny 6. Hyundai Kona7. Suzuki S-Cross 8. Suzuki Vitara
Suzuki je specialistou na auta s pohonem všech kol, vyrábí je nepřetržitě už od roku 1970. V současnosti nabízený inteligentní pohon všech kol AllGrip umožňuje bezpečně zvládnout rozdílné jízdní situace a je každému modelu navržen na míru podle požadavků zákazníků a zaměření daného typu auta.
Ignis 1.2 DualJet Hybrid AllGrip S cenou od 328 900 Kč je Ignis nejdostupnějším autem s pohonem všech kol na českém trhu. Malé SUV se světlou výškou 180 mm je perfektně připraveno pro jízdu v terénu. Varianty s pohonem všech kol AllGrip Auto se standardně dodávají s asistentem rozjezdu do kopce, asistentem sjíždění svahů a stabilizačním systémem Grip Control. Už v základním provedení Ignis 4x4 nabízí také například LED světlomety, multimediální systém s parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel nebo posuvná zadní sedadla.
Mild-hybridní pohon kombinuje atmosférický čtyřválcový motor 1.2 DualJet o výkonu 66 kW s pomocným elektromotorem ISG. Společně zajistí Ignisu zrychlení z 0 na 100 km/h za velmi příznivých 11,5 sekundy. Kombinovaná spotřeba přitom činí jen 4,6 l/100 km (Ignis s pohonem předních kol dosahuje 4,3 l/100 km). Ve městě i v terénu Ignis vyniká také velmi malým poloměrem otáčení – pouhých 4,7 metru.
Swift 1.2 DualJet Hybrid AllGrip Model Swift je unikátní tím, že jde o jediný malý hatchback, který si můžete pořídit v provedení 4x4. Stejný mild-hybridní systém jako v Ignisu ve spojení se systémem pohonu AllGrip Auto ve Swiftu stojí od 331 900 Kč, což z něj činí druhé nejdostupnější auto s pohonem všech kol na českém trhu.
V úrovni výbavy Premium má Swift standardně mimo jiné multimediální systém s parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel, volant obšitý kůží, přední mlhové světlomety nebo světelný senzor. Vyšší úroveň Elegance přidává v této kategorii ojedinělé prvky výbavy, například LED světlomety, navigaci nebo sadu asistenčních systémů v čele s adaptivním tempomatem, automatickým nouzovým brzděním a sledováním jízdních pruhů.Swift AllGrip snadno poznáte na první pohled, ve srovnání se základní variantou má totiž o 25 mm zvýšený podvozek. Díky chytrému řešení skeletu karoserie pohon všech kol nijak nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který činí 265 až 947 litrů, stejně jako u provedení s pohonem předních kol.
Jimny 1.5 VVT AllGrip Jako jediné auto svého druhu kombinuje Jimny kompaktní třídveřovou karoserii s robustním žebřinovým rámem a pohonem všech kol AllGrip Pro s redukční převodovkou. Za cenu od 422 900 Kč nabízí bezkonkurenční průchodnost terénem, v nové generaci podpořenou elektronickými pomocníky pro jízdu v náročných podmínkách. O pohon se stará atmosférický benzinový čtyřválec o výkonu 75 kW.
Jimny je standardně vybaven asistentem rozjezdu do kopce, asistentem sjíždění svahů a elektronickou uzávěrkou diferenciálu BLSD. Již základní výbava zahrnuje také sledování jízdních pruhů, automatické nouzové brzdění nebo čtení dopravních značek. Samozřejmostí je rovněž klimatizace, vyhřívání předních sedadel a mnoho dalšího.
Vitara 1.4 BoosterJet AllGrip Opravdové SUV je věrné odkazu předchozích generací a dobře připravené pro jízdu v terénu. Vitara, s pohonem všech kol dostupná od 521 900 Kč, ke světlé výšce 180 mm a nastavitelnému pohonu všech kol AllGrip Select přidává i asistent sjíždění svahů. Jako jediné kompaktní SUV Vitara s pohonem 4x4 standardně dostává také sadu pokročilých asistenčních systémů: sledování mrtvých úhlů, systém udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat a další.
Základní výbava dále zahrnuje mimo jiné multimediální systém s parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci, tempomat a mnoho dalšího. Na výběr je celkem 15 barevných kombinací včetně stylových dvoubarevných variant. Na přání lze vzhled Vitary doladit stylovými pakety Outdoor a Urban, případně uvnitř vylepšit barevnými dekoračními prvky.
S-Cross 1.4 BoosterJet AllGrip Crossover Suzuki S-Cross je rodinný typ, proto v provedení s pohonem 4x4 za cenu od 518 900 Kč nabízí mnoho užitečných detailů. Každodenní používání ulehčí elektricky sklopná zpětná zrcátka, multimediální systém s parkovací kamerou, polohovatelná zadní sedadla s výklopnou středovou loketní opěrkou nebo mezipodlaha zavazadlového prostoru. Samozřejmostí je též dvouzónová klimatizace, vyhřívání předních sedadel, vnitřní zrcátko s automatickým stmíváním, tempomat, LED světlomety a mnoho dalšího.
Se čtyřválcovým přeplňovaným motorem 1.4 BoosterJet o výkonu 103 kW dosahuje S-Cross maximální rychlosti rovných 200 km/h. Kombinace světlé výšky 180 mm a nastavitelného pohonu všech kol AllGrip Select se čtyřmi jízdními režimy mu zase dodává univerzální schopnosti za všech provozních podmínek.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.