Na Pankráci je k vidění Peugeot e-Legend, byli jsme se na tuto lahůdku podívat

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 14. září 2022, 17:32 Google+

Peugeot se vždy aktivně podílel na různých technologických převratech. Nyní se pouští do přechodu na nové zdroje energií s přesvědčením, že technologie a potěšení z jízdy mohou jít ruku v ruce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot e-Legend

Peugeot e-Legend | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

100% elektrický pohon

Koncepční vůz Peugeot e-Legend, jenž dokonale souzní s realistickou vizí značky týkající se přechodu na nové zdroje energie, používá 100% elektrický pohon. S pomocí 100 KWh baterií dosahuje motor točivého momentu 800 Nm a výkonu 340 kW, přičemž motor pohání všechny čtyři kola. Díky tomuto úctyhodnému výkonu dokáže vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 4 vteřiny, maximální rychlost je 220 km/h. Dojezd je 600 km podle protokolu WLTP, z toho dojezd 500 km je možné zajistit 25minutovým rychlým dobitím. Koncepční vůz Peugeot e-Legend podporuje myšlenku nulového technologického omezení, neboť nabízí indukční nabíjení.

img-responsive

Peugeot e-Legend | foto: Petr Boháč

Atletický a smyslný vzhled

Koncepční vůz Peugeot e-Legend navazuje na dědictví značky. Nově pojímá hlavní znaky stylu vozu 504 Coupé:

- lehká, atletická, výrazná a vybroušená silueta;

- kabina, zaoblená směrem k zadní nápravě, s velkými prosklenými díly.

Při pohledu zepředu je vůz snadno identifikovatelný díky vizuálnímu podpisu se třemi drápy a dvěma dvojitými moduly. Pod světlomety je situovaná technická zóna zahrnující všechny funkce podpůrných prvků řízení. Celá přední maska je zasazena mezi přední blatníky a je připomínkou dřívějších pochromovaných nerezových nárazníků. Je rozdělena černým hliníkovým nosníkem na dvě části.

Vzadu se objevuje typický, velmi technologicky pojatý vizuální podpis modelové řady Peugeot se třemi drápy. Třetí brzdové světlo s multilamelovým systémem, v němž se odráží, je umístěno v horní části zadního okna a táhne se po celé jeho šířce.

Při pohledu zboku upoutá zejména prodloužení technické platformy ve spodní části a velká prosklená plocha inspirovaná poměrem plechu a skla u vozu Peugeot 504 Coupé. Tyto velké skleněné díly zaplavují interiér koncepčního vozu Peugeot e-Legend světlem. Oblouky kol jsou vytvarované směrem do karoserie a do předních jsou zasazeny průduchy vzduchu. Vše podtrhuje kovový oblouk kopírující boční okna a ozvláštňující zadní zapuštěné fazetové okno. Na displeji viditelném zvnějšku pod zadním oknem se před odjezdem objevuje personalizovaný pozdrav a úroveň nabití. Osobám venku se rovněž zobrazuje upozornění, že auto je v autonomním režimu. Dotykové ovládání dveří je důmyslně ukryto v bočním zadním okénku.

img-responsive

Peugeot e-Legend | foto: Petr Boháč

Protáhlá karoserie je vyvedena v šedém odstínu s jemným tónem „champagne“. Barva se podle vnějšího osvětlení mění od chromované odrážející okolní prostředí až po vzhled leštěného bronzu. Použitý postup je podobný tomu, který se používá u lahviček luxusních parfémů.

Rozměry koncepčního vozu Peugeot e-Legend (v cm): 

délka: 465

šířka: 193

výška: 137

rozvor: 269

Devatenáctipalcová kola jsou opatřena pneumatikami Michelin.

Vytisknout

Diskuze: Na Pankráci je k vidění Peugeot e-Legend, byli jsme se na tuto lahůdku podívat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Volkswagen ID. XTREME - studie terénního elektromobilu

Volkswagen překvapil studií terénního elektromobilu ID. XTREME

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud