Nová generace Škody Octavia G-TEC byla podrobena dlouhodobému testu německým portálem MOTOR1. Kombinace nízkých provozních nákladů, obrovského prostoru a komfortu na palubě dokázala přesvědčit i německé novináře.
Modernizovaná Škoda Octavia G-TEC je v nabídce už více než rok. Přinesla modernější a výkonnější motor 1.5 TSI s výkonem 96 kW (130 koní), automatickou převodovku DSG v základu a větší objem nádrží. Také však upustila od víceprvkové nápravy a používá jednodušší vlečenou nápravu s torzní příčkou. Díky moderním nádržím na stlačený zemní plyn klesla její hmotnost z 1441 kg na 1389 kg.
Nový motor spolu se snížením hmotnosti mají za následek velmi nízkou spotřebu paliva. Němečtí novináři se s vozem podívali i do centra Říma, kde jezdili se spotřebou pouhých 5,6 kg CNG na 100 kilometrů. Dlouhodobá spotřeba se ustálila na 4,5 kg na 100 km. Taková spotřeba by v českých luzích a hájích znamenala náklady na palivo pouhých 1,2 Kč/km a dojezd na CNG téměř 400 km. Poté se vůz přepne na benzín, který čerpá z nouzové devítilitrové nádrže.
Prostornost vozu na papíře sice utrpěla - objem zavazadlového prostoru klesl na 480 litrů - jedná se však o prostor pod podlahou kufru. Prakticky tedy téměř žádnou změnu nepocítíte. Němci byli také nadšení z pohodlného podvozku. Důvodem je použití rozumných 17-palcových kol a také snížení hmotnosti nádrží umístěných za zadní nápravou. U předchozí generace to mělo za následek obtížnější rozjezdy kvůli velkému nadzvedávání přídě vozu.
Z hlediska ekologie je velmi zajímavá hodnota emisí CO2 - pouhých 96 g/km. Od roku 2020 vejdou v platnost nové emisní normy požadující tuto hodnotu na čísle 95. U tohoto vozu tedy automobilka Škoda nebude muset vyplácet tak vysokou pokutu jako u ostatních modelů. Brzy bude představena také menší Scala s pohonem na zemní plyn. Ta bude mít pod kapotou třívalcové 1.0 TSI s ještě nižší spotřebou a tedy i emisemi. Většina automobilek se však soustředí spíše na vývoj elektrovozů a CNG zůstává stranou. Je ovšem možné, že CNG v budoucnu nahradí klasická paliva - benzin a naftu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.