Nová generace Škody Octavia G-TEC byla podrobena dlouhodobému testu německým portálem MOTOR1. Kombinace nízkých provozních nákladů, obrovského prostoru a komfortu na palubě dokázala přesvědčit i německé novináře.
Modernizovaná Škoda Octavia G-TEC je v nabídce už více než rok. Přinesla modernější a výkonnější motor 1.5 TSI s výkonem 96 kW (130 koní), automatickou převodovku DSG v základu a větší objem nádrží. Také však upustila od víceprvkové nápravy a používá jednodušší vlečenou nápravu s torzní příčkou. Díky moderním nádržím na stlačený zemní plyn klesla její hmotnost z 1441 kg na 1389 kg.
Nový motor spolu se snížením hmotnosti mají za následek velmi nízkou spotřebu paliva. Němečtí novináři se s vozem podívali i do centra Říma, kde jezdili se spotřebou pouhých 5,6 kg CNG na 100 kilometrů. Dlouhodobá spotřeba se ustálila na 4,5 kg na 100 km. Taková spotřeba by v českých luzích a hájích znamenala náklady na palivo pouhých 1,2 Kč/km a dojezd na CNG téměř 400 km. Poté se vůz přepne na benzín, který čerpá z nouzové devítilitrové nádrže.
Prostornost vozu na papíře sice utrpěla - objem zavazadlového prostoru klesl na 480 litrů - jedná se však o prostor pod podlahou kufru. Prakticky tedy téměř žádnou změnu nepocítíte. Němci byli také nadšení z pohodlného podvozku. Důvodem je použití rozumných 17-palcových kol a také snížení hmotnosti nádrží umístěných za zadní nápravou. U předchozí generace to mělo za následek obtížnější rozjezdy kvůli velkému nadzvedávání přídě vozu.
Z hlediska ekologie je velmi zajímavá hodnota emisí CO2 - pouhých 96 g/km. Od roku 2020 vejdou v platnost nové emisní normy požadující tuto hodnotu na čísle 95. U tohoto vozu tedy automobilka Škoda nebude muset vyplácet tak vysokou pokutu jako u ostatních modelů. Brzy bude představena také menší Scala s pohonem na zemní plyn. Ta bude mít pod kapotou třívalcové 1.0 TSI s ještě nižší spotřebou a tedy i emisemi. Většina automobilek se však soustředí spíše na vývoj elektrovozů a CNG zůstává stranou. Je ovšem možné, že CNG v budoucnu nahradí klasická paliva - benzin a naftu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?