Nová generace Škody Octavia G-TEC byla podrobena dlouhodobému testu německým portálem MOTOR1. Kombinace nízkých provozních nákladů, obrovského prostoru a komfortu na palubě dokázala přesvědčit i německé novináře.
Modernizovaná Škoda Octavia G-TEC je v nabídce už více než rok. Přinesla modernější a výkonnější motor 1.5 TSI s výkonem 96 kW (130 koní), automatickou převodovku DSG v základu a větší objem nádrží. Také však upustila od víceprvkové nápravy a používá jednodušší vlečenou nápravu s torzní příčkou. Díky moderním nádržím na stlačený zemní plyn klesla její hmotnost z 1441 kg na 1389 kg.
Nový motor spolu se snížením hmotnosti mají za následek velmi nízkou spotřebu paliva. Němečtí novináři se s vozem podívali i do centra Říma, kde jezdili se spotřebou pouhých 5,6 kg CNG na 100 kilometrů. Dlouhodobá spotřeba se ustálila na 4,5 kg na 100 km. Taková spotřeba by v českých luzích a hájích znamenala náklady na palivo pouhých 1,2 Kč/km a dojezd na CNG téměř 400 km. Poté se vůz přepne na benzín, který čerpá z nouzové devítilitrové nádrže.
Prostornost vozu na papíře sice utrpěla - objem zavazadlového prostoru klesl na 480 litrů - jedná se však o prostor pod podlahou kufru. Prakticky tedy téměř žádnou změnu nepocítíte. Němci byli také nadšení z pohodlného podvozku. Důvodem je použití rozumných 17-palcových kol a také snížení hmotnosti nádrží umístěných za zadní nápravou. U předchozí generace to mělo za následek obtížnější rozjezdy kvůli velkému nadzvedávání přídě vozu.
Z hlediska ekologie je velmi zajímavá hodnota emisí CO2 - pouhých 96 g/km. Od roku 2020 vejdou v platnost nové emisní normy požadující tuto hodnotu na čísle 95. U tohoto vozu tedy automobilka Škoda nebude muset vyplácet tak vysokou pokutu jako u ostatních modelů. Brzy bude představena také menší Scala s pohonem na zemní plyn. Ta bude mít pod kapotou třívalcové 1.0 TSI s ještě nižší spotřebou a tedy i emisemi. Většina automobilek se však soustředí spíše na vývoj elektrovozů a CNG zůstává stranou. Je ovšem možné, že CNG v budoucnu nahradí klasická paliva - benzin a naftu.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.