Nová generace Škody Octavia G-TEC byla podrobena dlouhodobému testu německým portálem MOTOR1. Kombinace nízkých provozních nákladů, obrovského prostoru a komfortu na palubě dokázala přesvědčit i německé novináře.
Modernizovaná Škoda Octavia G-TEC je v nabídce už více než rok. Přinesla modernější a výkonnější motor 1.5 TSI s výkonem 96 kW (130 koní), automatickou převodovku DSG v základu a větší objem nádrží. Také však upustila od víceprvkové nápravy a používá jednodušší vlečenou nápravu s torzní příčkou. Díky moderním nádržím na stlačený zemní plyn klesla její hmotnost z 1441 kg na 1389 kg.
Nový motor spolu se snížením hmotnosti mají za následek velmi nízkou spotřebu paliva. Němečtí novináři se s vozem podívali i do centra Říma, kde jezdili se spotřebou pouhých 5,6 kg CNG na 100 kilometrů. Dlouhodobá spotřeba se ustálila na 4,5 kg na 100 km. Taková spotřeba by v českých luzích a hájích znamenala náklady na palivo pouhých 1,2 Kč/km a dojezd na CNG téměř 400 km. Poté se vůz přepne na benzín, který čerpá z nouzové devítilitrové nádrže.
Prostornost vozu na papíře sice utrpěla - objem zavazadlového prostoru klesl na 480 litrů - jedná se však o prostor pod podlahou kufru. Prakticky tedy téměř žádnou změnu nepocítíte. Němci byli také nadšení z pohodlného podvozku. Důvodem je použití rozumných 17-palcových kol a také snížení hmotnosti nádrží umístěných za zadní nápravou. U předchozí generace to mělo za následek obtížnější rozjezdy kvůli velkému nadzvedávání přídě vozu.
Z hlediska ekologie je velmi zajímavá hodnota emisí CO2 - pouhých 96 g/km. Od roku 2020 vejdou v platnost nové emisní normy požadující tuto hodnotu na čísle 95. U tohoto vozu tedy automobilka Škoda nebude muset vyplácet tak vysokou pokutu jako u ostatních modelů. Brzy bude představena také menší Scala s pohonem na zemní plyn. Ta bude mít pod kapotou třívalcové 1.0 TSI s ještě nižší spotřebou a tedy i emisemi. Většina automobilek se však soustředí spíše na vývoj elektrovozů a CNG zůstává stranou. Je ovšem možné, že CNG v budoucnu nahradí klasická paliva - benzin a naftu.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.