Dnes byly zveřejněny nominace v anketě Světové auto roku 2008. Je mezi nimi mnoho zajímavých, avšak převážně v Evropě prodávaných vozů. Svoji vlastní kategorii mají i sportovně laděná auta. Jaká to jsou?
Nejúspěšnější je v letošní nominaci Mercedes Benz spolu s Audi. Mercedes totiž v obou kategoriích získal hned 4 nominace, z toho 3 ve sportovních vozech. Audi si odnáší též 4 umístění, z toho jsou však dvě ve všeobecné kategorii a dvě v kategorii sportovních aut. Zajímavé ale je, že v obou skupinách jsou nominována stejná auta – modely R8 a S5.
Trochu mne překvapilo to, že Nissan Skyline je zařazen jen ve všeobecné kategorii, nikoliv ve sportovní.
Zajímavé také je, že ač se jedná o světové auto roku, nějak chybí čistě japonské nebo čistě americké modely. Čímpak to bude?
Držte tedy palce svému favoritovi.
Světové auto roku 2008
Automobilka Model Audi A5 / S5 Audi R8 Cadillac CTS Ford Mondeo Ford S-Max Mazda 2 / Demio Mercedes-Benz C-Class Nissan Qashqai / Dualis Nissan / Infiniti Skyline Coupe / G37 Coupe Volvo C30
Kategorie sportovních vozů:
Automobilka Model Aston Martin V8 Vantage Roadster Audi R8 Audi S5 BMW M3 Honda Civic Type R Maserati GranTurismo Mercedes-Benz CL63 AMG Mercedes-Benz S63 AMG Mercedes-Benz
CLK63 AMG Black Series
Renault Clio F1 Team R27
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.