Dnes byly zveřejněny nominace v anketě Světové auto roku 2008. Je mezi nimi mnoho zajímavých, avšak převážně v Evropě prodávaných vozů. Svoji vlastní kategorii mají i sportovně laděná auta. Jaká to jsou?
Nejúspěšnější je v letošní nominaci Mercedes Benz spolu s Audi. Mercedes totiž v obou kategoriích získal hned 4 nominace, z toho 3 ve sportovních vozech. Audi si odnáší též 4 umístění, z toho jsou však dvě ve všeobecné kategorii a dvě v kategorii sportovních aut. Zajímavé ale je, že v obou skupinách jsou nominována stejná auta – modely R8 a S5.
Trochu mne překvapilo to, že Nissan Skyline je zařazen jen ve všeobecné kategorii, nikoliv ve sportovní.
Zajímavé také je, že ač se jedná o světové auto roku, nějak chybí čistě japonské nebo čistě americké modely. Čímpak to bude?
Držte tedy palce svému favoritovi.
Světové auto roku 2008
Automobilka Model Audi A5 / S5 Audi R8 Cadillac CTS Ford Mondeo Ford S-Max Mazda 2 / Demio Mercedes-Benz C-Class Nissan Qashqai / Dualis Nissan / Infiniti Skyline Coupe / G37 Coupe Volvo C30
Kategorie sportovních vozů:
Automobilka Model Aston Martin V8 Vantage Roadster Audi R8 Audi S5 BMW M3 Honda Civic Type R Maserati GranTurismo Mercedes-Benz CL63 AMG Mercedes-Benz S63 AMG Mercedes-Benz
CLK63 AMG Black Series
Renault Clio F1 Team R27Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?