ŠKODA Design přepracoval koncept vozu ŠKODA 1100 OHC z roku 1957. Počítačově animovaný designový model VISION GT představuje studii čistě elektrického závodního vozu značky ŠKODA. Stejně jako jeho historický vzor je i tato designová studie v současnosti k vidění na výstavě „Design a transformace“, která se koná v Bruselu u příležitosti českého předsednictví v Radě Evropské unie.
Počítačově animovaný designový model ŠKODA VISION GT je jedním z vrcholů výstavy s názvem Design a transformace konané v Bruselu. U příležitosti předsednictví České republiky v Radě EU zde řada českých firem představuje výrobky a návrhy z let 1990 až 2020. U modelu studie VISION GT se tým ŠKODA Design inspiroval vozem ŠKODA 1100 OHC z roku 1957. ŠKODA AUTO vysílá tímto konceptem jasný signál udržitelné sportovnosti a emocí v digitálním věku. Digitální studie VISION GT navazuje na tradici série „Ikony v novém kabátě“, která zahrnuje rovněž ikonické historické vozy automobilky ŠKODA AUTO, mezi které patří ŠKODA 130 RS, ŠKODA FELICIA nebo ŠKODA RAPID MONTE CARLO.
VISION GT je stejně jako model 1100 OHC červený závodní vůz s otevřenou karoserií. Studie je však konstruována jako jednomístná a řidič sedí uprostřed. Nad futuristickým karbonovým volantem se zploštělou horní a spodní částí je umístěna plochá obrazovka, která slouží také jako větrná clona. Důležité informace se promítají přímo na hledí přilby pilota, podobně jako na head-up displeji. Aktivní kokpit pilota s odpruženým sedadlem je navržen pro optimální vyrovnávání přetížení.
Exteriér nízké studie VISION GT se vyznačuje čistými liniemi a ostrými hranami. Její vzhled připomíná současné závodní vozy Formule E, a to zejména díky efektně řešenému dvoudílnému zadnímu křídlu. Aktivní aerodynamika zajišťuje optimální jízdní vlastnosti za všech okolností. Mezi oběma horními profily blatníků svítí nový nápis ŠKODA v podobě hologramu v jasně červené barvě. Nápis se nachází také na velmi nízké přídi studie VISION GT, která kopíruje zakřivenou linii vozů ŠKODA.
Výstava „Design a transformace“ potrvá v bruselském Design Muzeu do 8. ledna 2023. Některé další exponáty jsou k vidění také v Pražském domě v Bruselu do 2. října 2022.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.