ŠKODA Design přepracoval koncept vozu ŠKODA 1100 OHC z roku 1957. Počítačově animovaný designový model VISION GT představuje studii čistě elektrického závodního vozu značky ŠKODA. Stejně jako jeho historický vzor je i tato designová studie v současnosti k vidění na výstavě „Design a transformace“, která se koná v Bruselu u příležitosti českého předsednictví v Radě Evropské unie.
Počítačově animovaný designový model ŠKODA VISION GT je jedním z vrcholů výstavy s názvem Design a transformace konané v Bruselu. U příležitosti předsednictví České republiky v Radě EU zde řada českých firem představuje výrobky a návrhy z let 1990 až 2020. U modelu studie VISION GT se tým ŠKODA Design inspiroval vozem ŠKODA 1100 OHC z roku 1957. ŠKODA AUTO vysílá tímto konceptem jasný signál udržitelné sportovnosti a emocí v digitálním věku. Digitální studie VISION GT navazuje na tradici série „Ikony v novém kabátě“, která zahrnuje rovněž ikonické historické vozy automobilky ŠKODA AUTO, mezi které patří ŠKODA 130 RS, ŠKODA FELICIA nebo ŠKODA RAPID MONTE CARLO.
VISION GT je stejně jako model 1100 OHC červený závodní vůz s otevřenou karoserií. Studie je však konstruována jako jednomístná a řidič sedí uprostřed. Nad futuristickým karbonovým volantem se zploštělou horní a spodní částí je umístěna plochá obrazovka, která slouží také jako větrná clona. Důležité informace se promítají přímo na hledí přilby pilota, podobně jako na head-up displeji. Aktivní kokpit pilota s odpruženým sedadlem je navržen pro optimální vyrovnávání přetížení.
Exteriér nízké studie VISION GT se vyznačuje čistými liniemi a ostrými hranami. Její vzhled připomíná současné závodní vozy Formule E, a to zejména díky efektně řešenému dvoudílnému zadnímu křídlu. Aktivní aerodynamika zajišťuje optimální jízdní vlastnosti za všech okolností. Mezi oběma horními profily blatníků svítí nový nápis ŠKODA v podobě hologramu v jasně červené barvě. Nápis se nachází také na velmi nízké přídi studie VISION GT, která kopíruje zakřivenou linii vozů ŠKODA.
Výstava „Design a transformace“ potrvá v bruselském Design Muzeu do 8. ledna 2023. Některé další exponáty jsou k vidění také v Pražském domě v Bruselu do 2. října 2022.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?