ŠKODA Design přepracoval koncept vozu ŠKODA 1100 OHC z roku 1957. Počítačově animovaný designový model VISION GT představuje studii čistě elektrického závodního vozu značky ŠKODA. Stejně jako jeho historický vzor je i tato designová studie v současnosti k vidění na výstavě „Design a transformace“, která se koná v Bruselu u příležitosti českého předsednictví v Radě Evropské unie.
Počítačově animovaný designový model ŠKODA VISION GT je jedním z vrcholů výstavy s názvem Design a transformace konané v Bruselu. U příležitosti předsednictví České republiky v Radě EU zde řada českých firem představuje výrobky a návrhy z let 1990 až 2020. U modelu studie VISION GT se tým ŠKODA Design inspiroval vozem ŠKODA 1100 OHC z roku 1957. ŠKODA AUTO vysílá tímto konceptem jasný signál udržitelné sportovnosti a emocí v digitálním věku. Digitální studie VISION GT navazuje na tradici série „Ikony v novém kabátě“, která zahrnuje rovněž ikonické historické vozy automobilky ŠKODA AUTO, mezi které patří ŠKODA 130 RS, ŠKODA FELICIA nebo ŠKODA RAPID MONTE CARLO.
VISION GT je stejně jako model 1100 OHC červený závodní vůz s otevřenou karoserií. Studie je však konstruována jako jednomístná a řidič sedí uprostřed. Nad futuristickým karbonovým volantem se zploštělou horní a spodní částí je umístěna plochá obrazovka, která slouží také jako větrná clona. Důležité informace se promítají přímo na hledí přilby pilota, podobně jako na head-up displeji. Aktivní kokpit pilota s odpruženým sedadlem je navržen pro optimální vyrovnávání přetížení.
Exteriér nízké studie VISION GT se vyznačuje čistými liniemi a ostrými hranami. Její vzhled připomíná současné závodní vozy Formule E, a to zejména díky efektně řešenému dvoudílnému zadnímu křídlu. Aktivní aerodynamika zajišťuje optimální jízdní vlastnosti za všech okolností. Mezi oběma horními profily blatníků svítí nový nápis ŠKODA v podobě hologramu v jasně červené barvě. Nápis se nachází také na velmi nízké přídi studie VISION GT, která kopíruje zakřivenou linii vozů ŠKODA.
Výstava „Design a transformace“ potrvá v bruselském Design Muzeu do 8. ledna 2023. Některé další exponáty jsou k vidění také v Pražském domě v Bruselu do 2. října 2022.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?