ŠKODA Design přepracoval koncept vozu ŠKODA 1100 OHC z roku 1957. Počítačově animovaný designový model VISION GT představuje studii čistě elektrického závodního vozu značky ŠKODA. Stejně jako jeho historický vzor je i tato designová studie v současnosti k vidění na výstavě „Design a transformace“, která se koná v Bruselu u příležitosti českého předsednictví v Radě Evropské unie.
Počítačově animovaný designový model ŠKODA VISION GT je jedním z vrcholů výstavy s názvem Design a transformace konané v Bruselu. U příležitosti předsednictví České republiky v Radě EU zde řada českých firem představuje výrobky a návrhy z let 1990 až 2020. U modelu studie VISION GT se tým ŠKODA Design inspiroval vozem ŠKODA 1100 OHC z roku 1957. ŠKODA AUTO vysílá tímto konceptem jasný signál udržitelné sportovnosti a emocí v digitálním věku. Digitální studie VISION GT navazuje na tradici série „Ikony v novém kabátě“, která zahrnuje rovněž ikonické historické vozy automobilky ŠKODA AUTO, mezi které patří ŠKODA 130 RS, ŠKODA FELICIA nebo ŠKODA RAPID MONTE CARLO.
VISION GT je stejně jako model 1100 OHC červený závodní vůz s otevřenou karoserií. Studie je však konstruována jako jednomístná a řidič sedí uprostřed. Nad futuristickým karbonovým volantem se zploštělou horní a spodní částí je umístěna plochá obrazovka, která slouží také jako větrná clona. Důležité informace se promítají přímo na hledí přilby pilota, podobně jako na head-up displeji. Aktivní kokpit pilota s odpruženým sedadlem je navržen pro optimální vyrovnávání přetížení.
Exteriér nízké studie VISION GT se vyznačuje čistými liniemi a ostrými hranami. Její vzhled připomíná současné závodní vozy Formule E, a to zejména díky efektně řešenému dvoudílnému zadnímu křídlu. Aktivní aerodynamika zajišťuje optimální jízdní vlastnosti za všech okolností. Mezi oběma horními profily blatníků svítí nový nápis ŠKODA v podobě hologramu v jasně červené barvě. Nápis se nachází také na velmi nízké přídi studie VISION GT, která kopíruje zakřivenou linii vozů ŠKODA.
Výstava „Design a transformace“ potrvá v bruselském Design Muzeu do 8. ledna 2023. Některé další exponáty jsou k vidění také v Pražském domě v Bruselu do 2. října 2022.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.