Papež Benedikt XVI. má k dispozici docela slušně vybavený vozový park. Nyní mu k němu přibyl ještě Mercedes-Benz G500, a to ve zcela otevřeném provedení. Automobilka Mercedes toto vozidlo pro papeže vyvíjela dva roky.Vůz je bez střechy a čelní sklo je sklápěcí.
Papež do automobilu nastupuje po červených schůdcích a po celou dobu může stát a kynout davu, protože je vozidlo vybaveno o madla, kterých se může při jízdě držet. Mercedesu nechybí ani sedačka, když se chce papež posadit.
Základem speciálního modelu pro papeže je Mercedes-Benz G500 s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 218 kW při 5500 ot./min. Za pěkného počasí bude papež jezdit v novém kabrioletu každou středu na svatopetrské náměstí na mši.
Mercedes-Benz je dlouhodobým dodavatelem „papamobilů“, jak jsou důvěrně nazývány automobily pro papeže.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.