Na účastníky akce Setkání ID. v Locarnu čekalo elektrizující překvapení. Volkswagen představil ve švýcarském kantonu Ticino nevšední studii terénního vozu ID. XTREME, která možná u fanoušků elektromobilů vyvolá nadšení. Koncepční elektromobil s pohonem všech kol vychází z modelu ID.4 GTX a kombinuje silné stránky moderního SUV s dobrodružným charakterem robustního terénního automobilu.
ID. XTREME ztělesňuje maximální emocionalitu a touhu po dobrodružství. Koncepční vůz vytvořil tým z oddělení technického vývoje společnosti Volkswagen pod vedením Andrease Reckewertha (vedoucího vývoje kompletních vozidel na základě platformy MEB). „Modulární elektromobilová platforma MEB skrývá enormní technický potenciál,“ říká Silke Bagschiková, vedoucí produktové řady MEB. „Automobil je pro mnoho našich zákazníků mnohem víc než jen dopravním prostředkem. Studií ID. XTREME posouváme elektromobilitu v podání značky Volkswagen na novou výkonnostní úroveň."
Výsledkem projektu je unikátní terénní vůz, který zaujme svým robustním vzhledem a mimořádným výkonem. Výkonným pohonem zadní nápravy a modifikací softwaru řídicí jednotky pohonu se podařilo zvýšit celkový nejvyšší výkon poháněcího ústrojí koncepčního vozu v porovnání s modelem ID.4 GTX o 65 kW na 285 kW – tedy o téměř 30 procent. „ID. XTREME vytvořili nadšenci ze společnosti Volkswagen pro fanoušky ID., kteří se sešli zde v Locarnu. Jsme zvědaví, jak budou na tento vůz reagovat příznivci elektromobility. Na základě odezvy z naší komunity rozhodneme o dalším osudu tohoto projektu,“ dodává Bagschiková.
Exteriér VW ID. XTREME ukazuje, že vůz je připraven na každé dobrodružství v terénu. Studii propůjčuje autentický vzhled zvýšený rallyový podvozek, 18palcová terénní kola s terénními pneumatikami, dodatečným předním ochranným rámem s upraveným deformačním nosníkem a blatníky vyrobenými „3D tiskem“, které jsou o 50 milimetrů širší. Další „výzbrojí“ terénního elektromobilu s pohonem všech kol pro výlety mimo zpevněné cesty je střešní nosič s přídavným LED osvětlením a kompletní zakrytí spodní části vozu hliníkovými panely.
Výjimečnou vlastností studie ID. XTREME je také její akustický projev. Ve spolupráci s designovým oddělením značky Volkswagen byl speciálně pro tento koncepční vůz vyvinut zvuk, který za jízdy vydává do okolí speciální reproduktor uložený v prostoru podběhu kola. V interiéru ohromí studie různými highlighty, mezi něž patří mimo jiné početné ozdobné prvky z Alcantary, upravená sedadla a kontrastní doplňky v oranžové barvě. A studie ID. XTREME je samozřejmě trvale udržitelná. Koncepční vůz vznikl na základě vyřazeného testovacího prototypu z vývoje sériově vyráběného modelu, do něhož byla uložena použitá sada akumulátorů o kapacitě 82 kWh.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?