Na účastníky akce Setkání ID. v Locarnu čekalo elektrizující překvapení. Volkswagen představil ve švýcarském kantonu Ticino nevšední studii terénního vozu ID. XTREME, která možná u fanoušků elektromobilů vyvolá nadšení. Koncepční elektromobil s pohonem všech kol vychází z modelu ID.4 GTX a kombinuje silné stránky moderního SUV s dobrodružným charakterem robustního terénního automobilu.
ID. XTREME ztělesňuje maximální emocionalitu a touhu po dobrodružství. Koncepční vůz vytvořil tým z oddělení technického vývoje společnosti Volkswagen pod vedením Andrease Reckewertha (vedoucího vývoje kompletních vozidel na základě platformy MEB). „Modulární elektromobilová platforma MEB skrývá enormní technický potenciál,“ říká Silke Bagschiková, vedoucí produktové řady MEB. „Automobil je pro mnoho našich zákazníků mnohem víc než jen dopravním prostředkem. Studií ID. XTREME posouváme elektromobilitu v podání značky Volkswagen na novou výkonnostní úroveň."
Výsledkem projektu je unikátní terénní vůz, který zaujme svým robustním vzhledem a mimořádným výkonem. Výkonným pohonem zadní nápravy a modifikací softwaru řídicí jednotky pohonu se podařilo zvýšit celkový nejvyšší výkon poháněcího ústrojí koncepčního vozu v porovnání s modelem ID.4 GTX o 65 kW na 285 kW – tedy o téměř 30 procent. „ID. XTREME vytvořili nadšenci ze společnosti Volkswagen pro fanoušky ID., kteří se sešli zde v Locarnu. Jsme zvědaví, jak budou na tento vůz reagovat příznivci elektromobility. Na základě odezvy z naší komunity rozhodneme o dalším osudu tohoto projektu,“ dodává Bagschiková.
Exteriér VW ID. XTREME ukazuje, že vůz je připraven na každé dobrodružství v terénu. Studii propůjčuje autentický vzhled zvýšený rallyový podvozek, 18palcová terénní kola s terénními pneumatikami, dodatečným předním ochranným rámem s upraveným deformačním nosníkem a blatníky vyrobenými „3D tiskem“, které jsou o 50 milimetrů širší. Další „výzbrojí“ terénního elektromobilu s pohonem všech kol pro výlety mimo zpevněné cesty je střešní nosič s přídavným LED osvětlením a kompletní zakrytí spodní části vozu hliníkovými panely.
Výjimečnou vlastností studie ID. XTREME je také její akustický projev. Ve spolupráci s designovým oddělením značky Volkswagen byl speciálně pro tento koncepční vůz vyvinut zvuk, který za jízdy vydává do okolí speciální reproduktor uložený v prostoru podběhu kola. V interiéru ohromí studie různými highlighty, mezi něž patří mimo jiné početné ozdobné prvky z Alcantary, upravená sedadla a kontrastní doplňky v oranžové barvě. A studie ID. XTREME je samozřejmě trvale udržitelná. Koncepční vůz vznikl na základě vyřazeného testovacího prototypu z vývoje sériově vyráběného modelu, do něhož byla uložena použitá sada akumulátorů o kapacitě 82 kWh.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?