Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě GQ CAR AWARDS.
Několik týdnů poté, co vůz DS E-TENSE PERFORMANCE získal cenu za inovace v soutěžní přehlídce Chantilly Arts & Elegance Richard Mille 2022, získává v anketě na GQ CAR AWARDS 2023 cenu Koncepční vůz roku. Letošní ocenění je vyhrazeno výhradně elektrifikovaným vozům, která jsou inspirativní, zajímavá, mají renomé v automobilovém světě a porotcům zrychlují tep.
Vůz DS E-TENSE PERFORMANCE navrhnul, vyvinul a vytvořil tým DS PERFORMANCE, jenž dva roky po sobě získal titul týmů i jezdců ve Formuli E.
Během první série testů ujel vůz DS E-TENSE PERFORMANCE již více než 3 000 kilometrů a potvrdil zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,0 sekundy! Hnací ústrojí tvoří dva elektrické motory s kumulovaným výkonem 600 kW (250 kW vpředu a 350 kW vzadu), což odpovídá výkonu 815 koní a točivému momentu 8 000 Nm. Tyto dva elektromotory, které přímo vzešly z vývoje DS PERFORMANCE pro Formuli E, nabízejí výjimečnou účinnost.
„Společnost DS Automobiles má tajemství. Když zrovna nepředstavuje elegantní a stylové vozy, ráda trochu zlobí. Svým designérům dává volnou ruku, takže mohou přicházet s nejbláznivějšími nápady a vytvářet velkolepé koncepční vozy, jako je DS E-TENSE PERFORMANCE. Toto úchvatné kupé s výkonem 815 koní je vybaveno technologiemi Formule E a dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 2,0 sekundy. Navíc má karoserii v interferenčním odstínu, který se leskne jako krovky brouka.“
Paul Henderson, zástupce šéfredaktora časopisu GQ
„ Jsme potěšeni, že porota časopisu GQ ocenila dokonalost modelu DS E-TENSE PERFORMANCE, který dává nahlížet do budoucnosti naší značky a našich budoucích sériových modelů. Od roku 2024 budou všechny naše nové modely výhradně 100% elektrické a budou přímo využívat technologie vyvinuté v rámci programu DS Performance pro Formuli E.“
Julie David, generální ředitelka společnosti DS Automobiles UK
„Motorsport byl vždy nástrojem výzkumu a vývoje. Díky zkušenostem získaným v soutěžích se sériové vozy vyvíjejí. Stejné je to i s koncepčními vozy, které jsou skutečnými technologickými laboratořemi a jejich styl je inspirací pro naši budoucí výrobu. DS E-TENSE PERFORMANCE je dokonalou kombinací zkušeností získaných v soutěžích a projekcí naší budoucnosti. Tato laboratoř, přímo vzešlá z vývoje pro Formuli E, ilustruje, že stoprocentně elektrické modely DS Automobiles dojdou velmi daleko.“
Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?