Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě GQ CAR AWARDS.
Několik týdnů poté, co vůz DS E-TENSE PERFORMANCE získal cenu za inovace v soutěžní přehlídce Chantilly Arts & Elegance Richard Mille 2022, získává v anketě na GQ CAR AWARDS 2023 cenu Koncepční vůz roku. Letošní ocenění je vyhrazeno výhradně elektrifikovaným vozům, která jsou inspirativní, zajímavá, mají renomé v automobilovém světě a porotcům zrychlují tep.
Vůz DS E-TENSE PERFORMANCE navrhnul, vyvinul a vytvořil tým DS PERFORMANCE, jenž dva roky po sobě získal titul týmů i jezdců ve Formuli E.
Během první série testů ujel vůz DS E-TENSE PERFORMANCE již více než 3 000 kilometrů a potvrdil zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,0 sekundy! Hnací ústrojí tvoří dva elektrické motory s kumulovaným výkonem 600 kW (250 kW vpředu a 350 kW vzadu), což odpovídá výkonu 815 koní a točivému momentu 8 000 Nm. Tyto dva elektromotory, které přímo vzešly z vývoje DS PERFORMANCE pro Formuli E, nabízejí výjimečnou účinnost.
„Společnost DS Automobiles má tajemství. Když zrovna nepředstavuje elegantní a stylové vozy, ráda trochu zlobí. Svým designérům dává volnou ruku, takže mohou přicházet s nejbláznivějšími nápady a vytvářet velkolepé koncepční vozy, jako je DS E-TENSE PERFORMANCE. Toto úchvatné kupé s výkonem 815 koní je vybaveno technologiemi Formule E a dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 2,0 sekundy. Navíc má karoserii v interferenčním odstínu, který se leskne jako krovky brouka.“
Paul Henderson, zástupce šéfredaktora časopisu GQ
„ Jsme potěšeni, že porota časopisu GQ ocenila dokonalost modelu DS E-TENSE PERFORMANCE, který dává nahlížet do budoucnosti naší značky a našich budoucích sériových modelů. Od roku 2024 budou všechny naše nové modely výhradně 100% elektrické a budou přímo využívat technologie vyvinuté v rámci programu DS Performance pro Formuli E.“
Julie David, generální ředitelka společnosti DS Automobiles UK
„Motorsport byl vždy nástrojem výzkumu a vývoje. Díky zkušenostem získaným v soutěžích se sériové vozy vyvíjejí. Stejné je to i s koncepčními vozy, které jsou skutečnými technologickými laboratořemi a jejich styl je inspirací pro naši budoucí výrobu. DS E-TENSE PERFORMANCE je dokonalou kombinací zkušeností získaných v soutěžích a projekcí naší budoucnosti. Tato laboratoř, přímo vzešlá z vývoje pro Formuli E, ilustruje, že stoprocentně elektrické modely DS Automobiles dojdou velmi daleko.“
Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.