Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě GQ CAR AWARDS.
Několik týdnů poté, co vůz DS E-TENSE PERFORMANCE získal cenu za inovace v soutěžní přehlídce Chantilly Arts & Elegance Richard Mille 2022, získává v anketě na GQ CAR AWARDS 2023 cenu Koncepční vůz roku. Letošní ocenění je vyhrazeno výhradně elektrifikovaným vozům, která jsou inspirativní, zajímavá, mají renomé v automobilovém světě a porotcům zrychlují tep.
Vůz DS E-TENSE PERFORMANCE navrhnul, vyvinul a vytvořil tým DS PERFORMANCE, jenž dva roky po sobě získal titul týmů i jezdců ve Formuli E.
Během první série testů ujel vůz DS E-TENSE PERFORMANCE již více než 3 000 kilometrů a potvrdil zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,0 sekundy! Hnací ústrojí tvoří dva elektrické motory s kumulovaným výkonem 600 kW (250 kW vpředu a 350 kW vzadu), což odpovídá výkonu 815 koní a točivému momentu 8 000 Nm. Tyto dva elektromotory, které přímo vzešly z vývoje DS PERFORMANCE pro Formuli E, nabízejí výjimečnou účinnost.
„Společnost DS Automobiles má tajemství. Když zrovna nepředstavuje elegantní a stylové vozy, ráda trochu zlobí. Svým designérům dává volnou ruku, takže mohou přicházet s nejbláznivějšími nápady a vytvářet velkolepé koncepční vozy, jako je DS E-TENSE PERFORMANCE. Toto úchvatné kupé s výkonem 815 koní je vybaveno technologiemi Formule E a dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 2,0 sekundy. Navíc má karoserii v interferenčním odstínu, který se leskne jako krovky brouka.“
Paul Henderson, zástupce šéfredaktora časopisu GQ
„ Jsme potěšeni, že porota časopisu GQ ocenila dokonalost modelu DS E-TENSE PERFORMANCE, který dává nahlížet do budoucnosti naší značky a našich budoucích sériových modelů. Od roku 2024 budou všechny naše nové modely výhradně 100% elektrické a budou přímo využívat technologie vyvinuté v rámci programu DS Performance pro Formuli E.“
Julie David, generální ředitelka společnosti DS Automobiles UK
„Motorsport byl vždy nástrojem výzkumu a vývoje. Díky zkušenostem získaným v soutěžích se sériové vozy vyvíjejí. Stejné je to i s koncepčními vozy, které jsou skutečnými technologickými laboratořemi a jejich styl je inspirací pro naši budoucí výrobu. DS E-TENSE PERFORMANCE je dokonalou kombinací zkušeností získaných v soutěžích a projekcí naší budoucnosti. Tato laboratoř, přímo vzešlá z vývoje pro Formuli E, ilustruje, že stoprocentně elektrické modely DS Automobiles dojdou velmi daleko.“
Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.