VW Polo 2014

Lukáš Novák, 1. února 2014, 16:15 Google+

VW představil facelift svého modelu Polo modelového roku 2014. Tato mezigenerační změna je rozsáhlejší, než se může na první pohled zdát.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Ze vzhledové stránky se Polo téměř nezměnilo. Největší změnu zaznamenal přední nárazník. Lehké změny se také odehrály na masce chladiče a zadním nárazníku, který má širší prostor pro registrační značku a přední světlomety, které dostaly LED diody.

Největší změny se tedy odehrály pod kapotou, kde Volkswagen umístil nový naftový tří válec o objemu 1,4 a to hned ve třech výkonových variantách. Tou první je s výkonem 55kW (74k), 66kW (89k) a 77kW (104k). Tento motor nahrazuje 1,2 o výkonu 90k a 1,6 o výkonu 89 a 104 koní.

74k verze bude značena jako Polo TDI BlueMotion a bude disponovat točivým momentem 210Nm již od 1500ot/min a spotřebou 3,2l/100km. Silnější 89k varianta bude mít spotřebu 3,4l/100km a vypouštět 89g/km CO2, což je o 21% úspornější než stará 1,6 TDI.

Co se týče nabídky zážehových motorů, základní tří válec 1,2 HTP bude nahrazen pohonnou jednotkou známou z modelu Up!, tedy 1,0 MPI ve dvou výkonových variantách a to 44kW (59k) a 55kW (74k). Modernizované Polo nabídne také nový tří válec 1,0 TSI, který bude označován jako Polo TSI BlueMotion. Výkon tohoto motoru je 89k a udávaná spotřeba je 4,1l/100km.

Dále bude v nabídce tří válec 1,2 TSI ve dvou výkonových variantách a to 66kW (89k) a 80kW (108k). Polo GT bude posilněno o 7kW (10k) tedy na celkových 110kW (148k). Tento výkon bude dostáván z motoru 1,4 TSI. Stejný motor bude nadále pohánět variantu GTI, která bude taktéž posilněna o 9kW (12k) tedy na celkových 141kW (189k). Polo GTI bude nově k dispozici s manuální převodovkou.
VW také plánuje obnovení výroby varianty Polo R WRC, která by měla mít kolem 250k a pohon všech kol.

V závislosti na motorizaci bude k dispozici 5 nebo 6 stupňová manuální převodovka a nebo 7 stupňová automatická převodovka DSG. Zákazníci si budou moci zvolit z několika disků v rozmezí 15“-17“ a 15 barev karoserie.

V interiéru se také odehrálo několik změn jako nový tříramenný volant, nové ovládání klimatizace nebo multimediální systém z modelu Golf s obrazovkou v rozměrech 5“ a 6,5“. Multimediální systém může být obohacen o zadní parkovací kameru. Co se týče bezpečnostní výbavy, ani zde Volkswagen nezahálel. Za příplatek bude k dispozici multikolizní brzda, automatické nouzové brždění „Front Assist“, sledování únavy řidiče nebo adaptivní tempovat.

Zdroj: worldcarfans.com

 

Vytisknout

Diskuze: VW Polo 2014

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Peugeot

Nové ocenění pro Peugeot 308 a jeho i-Cockpit

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud