Při příležitosti 29. ročníku Mezinárodního automobilového festivalu, který se konal v Paříži, převzal produktový ředitel Xavier Peugeot a ředitel designérského střediska značky Peugeot Gilles Vidal ocenění za „Nejkrásnější interiér roku“, které získal model Peugeot 308.
Na Mezinárodním automobilovém festivalu se každoročně udělují hlavní ceny nejkrásnějším výtvorům spojeným s automobily. O oceněních rozhoduje porota složená z odborníků ze světa automobilového sportu, ale také architektury, módy, designu, kultury a médií.
Cena „Nejkrásnější interiér roku“ je uznáním za design interiéru a soulad tvarů, materiálů a barev u vozů prodávaných v roce 2013. Konkurenty modelu Peugeot 308 byly další tři nominované vozy: Alfa Romeo 4C, BMW řady 4 Coupé a Mercedes CLA.
Porota ocenila originalitu, modernost a kvalitu interiéru i-Cockpit ve voze Peugeot 308, který představuje novou koncepci interiérů Peugeot. Přesvědčil ji čistý design místa řidiče a inovativní a intuitivní ovládání. Kompaktní volant, vyvýšený sdružený přístroj, velký dotykový displej o úhlopříčce 9,7" a vysoko umístěná středová konzola zajišťují posádce zcela nevídaný zážitek při řízení.
Peugeot 308, který se na evropských trzích objevil na konci roku 2013, již registruje více než 43 000 objednávek, z toho 21 000 ve Francii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.