Designová skica představuje model Volkswagen Polo GTI. Úspěšný kompaktní sportovní vůz se ukazuje v ještě ostřejší, dynamičtější a dravější podobě. Světová premiéra se uskuteční na konci června 2021.
Ani letos se tradiční víkendové Setkání GTI u jezera Wörthersee nemůže kvůli pandemii onemocnění COVID-19 uskutečnit, pro značku Volkswagen je však tento termín skvělou příležitostí ke zveřejnění prvního pohledu na nové Polo GTI. Kompaktní sportovní vůz vychází z nedávno představeného nového modelu Polo a stane se vrcholnou verzí této modelové řady. Také tento model GTI ztělesňuje ryzí dynamiku a expresivní design – faktory úspěchu konceptu GTI.
„Jednou GTI, navždy GTI“ – těmito slovy vyjadřují fanoušci sportovních modelů Volkswagen s „třemi magickými písmeny“ svou loajalitu. GTI – to je ryzí fascinace a radost. Úspěšná historie pokračuje novým modelem Polo GTI, který přijíždí na start. Tradičně se jedná o nejsportovnější verzi modelové řady Polo, která vyčnívá z davu expresivním designem, výkonným pohonem předních kol a dynamicky nastaveným sportovním podvozkem. Kromě toho splňuje příslib výjimečné jízdní dynamiky v kombinaci s vysokou úrovní praktičnosti pro každodenní provoz.
Legendární Setkání GTI u jezera WörtherseeSetkání GTI má dlouhou historii. Fanoušci GTI se poprvé sjeli do rakouské obce Reifnitz/Maria Wörth v roce 1982. V dalších letech tato akce přitahovala nejen automobilové nadšence, ale postupně se stala opravdovou lidovou slavností s jednoduchým, ale zvučným mottem: „GTI“.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.