Mercedes nás v posledních dnech zahrnuje přívalem ukázek designu nového konceptu Mercedes-Benz EQ A, ovšem nyní se odhodlal k poměrně velkému odhalení kompletního bočního pohledu, který nabízí řadu zajímavých detailů
Stylově vyhlížející hatchback nakonec nabídne pouze jeden pár dveří, což mu ale na atraktivitě rozhodně nijak neubírá. Už z prvních siluet bylo jasné, že Mercedes se snaží dosáhnout maximálně aerodynamického designu - nyní to ale vypadá, že kvůli tomu musela ustoupit i zrcátka, která nejsou na konceptu patrná.
Jinak stříbrná karoserie konceptu je doplněna černými detaily, mezi které patří černé pozadí osvětleného loga automobilky na masce, černá kapota nebo černá elegantní linka ve spodní části karoserie, která navazuje na podobně tvarovanou linku na předním nárazníku.
Už samotný přední nárazník byl poměrně výrazný, ovšem díky výrazně vystupujícím blatníkům a zajímavému prolisu na boku nyní vypadá celý koncept mnohem svalnatěji - zda ukáže i svaly pod kapotou se ovšem dozvíme až s příchodem frankfurtského autosalonu.
Prozatím se počítá pouze s jedním elektromotorem, který by měl pohánět přední nápravu. Není ovšem vyloučeno, že se později neobjeví silnější varianta, jež nabídne dva elektromotory, vyšší výkon a také pohon všech kol.
Už nyní ovšem víme, že produkční varianta konceptu EQ A bude vyráběna v německé továrně Rastatt. Produkce by měla být zahájena začátkem roku 2019.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.