Zavřené hotely i restaurace, omezená letecká doprava i přejezdy hranic – koronavirová opatření v různé míře zasahují do cestování již od začátku minulého roku. A lidem se opět komplikují plány na letní dovolenou, protože není jasné, jaká omezení v létě budou platit. Mnoho z nich se proto rozhodlo pro nákup obytného vozu.
Prodej obytných vozů – meziročně vzrostl o 200 %Nárůst zájmu o koupi obytných aut se začal projevovat na jaře minulého roku, během první vlny koronavirové epidemie si lidé uvědomili, že se bojí kvůli nákaze nejen cestovat letadlem, ale i být ubytovaní v hotelech či penzionech. Obytná auta se tak stala, kromě vlastních rekreačních zařízení, jedinou volbou, jak cestovat.
„Máte dům na kolečkách a nic vás neomezuje. Zároveň je to ale bezpečné, protože se izolujete jen s rodinou,“ vysvětluje trend Klára Hájek Velínská z Asociace kempování a karavaningu a dodává, že zájem o obytná auta nepolevil ani v zimních měsících, kdy meziročně vzrostl až o 200 %.
Nezvykle napilno tak během letošní zimy měli prodejci, což potvrzuje současný trend, že v tomto segmentu nyní nejsou měsíce se slabší poptávkou. „Dveře se u nás v zimním období nezavřely, lidé mají nyní o vozy zájem celoročně. V zimě s nimi parkují u sjezdovek a v létě pak mohou vyjet prakticky kamkoliv,“ vysvětluje Jan Skolil ze společnosti FC Morelo CZ, předního českého prodejce obytných vozů.
Trend – obytné vozy nad 3,5 tunyNabídka obytných aut je opravdu široká, většina zákazníků se spokojí s menšími obytnými vozy. Stále větší zájem je ale o prostornější a vybavenější obytné vozy nad 3,5 tuny „Kdo jednou vyzkouší obytné vozy, které mají dostatek obytného a úložného prostoru, těžko se v budoucnu spokojí s malým vozem, kde se pak o to více cítí stísněně a kde má problém na delších cestách uložit zavazadla a zejména vybavení pro volný čas,“ říká Pavla Skolil z FC Morelo CZ „Vedle většího prostoru s dostatečně velkým kuchyňským koutem a stolem s pohodlnými sedačkami, tito zákazníci vyžadují i dostatek prostoru pro uložení zahradního nábytku, skútrů, lyží, nebo kol. Do některých vozů se vejde dokonce i malý osobní automobil. Poptávka po vozech nad 3,5 tuny u nás meziročně vzrostla o 250 %“.
Nový životní stylOmezení možností cestování a restrikce v době pandemie způsobují, že se do koupě obytného vozu pouští i lidé, kteří nikdy v minulosti o tomto stylu trávení volného času neuvažovali. Z celkového počtu nových majitelů jich je, dle Asociace kempování a karavaningu, 80 procent.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?