Zamilovali jste si nové SUV Lamborghini Urus, ale nechce se vám za něj dávat šesticifernou částku? Pak pro vás máme výbornou zprávu. Jedna z méně známých čínských automobilek totiž brzy představí svou novinku, která Lamborghini zcela nestydatě vykrádá.
Vcelku neznámá čínská automobilka Huansu Auto, jejíž název znamená v překladu„Stále populární" a kterou vlastní čínský gigant BAIC, aktivně pracuje na premiéře svého nového SUV, které bude další okatou kopií italského Super SUV Urus. Zatím nepojmenovaný stroj už byl k vidění na několika nákresech a jeho odhalení by mělo proběhnout z kraje příštího měsíce.
Při pohledu na nákres čelní strany je podobnost s Lamborghini téměř do očí bijící, ačkoliv se automobilka rozhodla nepatrně pozměnit spodní část předního nárazníku. Při pohledu z profilu vybočuje z designu Lamborghini snad jen zadní část, která je však pro změnu docela podobná BMW X6. Obří disky kov však v člověku znovu evokují Urus.
V čem se však dosud nepojmenované SUV bude od Lamborghini lišit zcela markantně je cena. Zatím co základní cena Urusu se pohybuje okolo 4.35 milionu korun, čínská kopie byla naceněna v rozmezí 100 000 až 150 000 yuanů, což v přepočtu znamená cca 347 000 až 520 000 Kč.
To však nejsou jediné změny. Na rozdíl od modelu Urus nabídne čínská kopie pět sedadel a pod její kapotou se ukrývá pouze 1.5 litrový přeplňovaný motor, který nabídne nanejvýš 150 koní.
Pokud si nyní říkáte, že se jedná o první kopii Urusu, musíme vás zklamat. Ještě dřív ho stihla okopírovat opět čínská automobilka Zotye, která je známá i svým zkopírováním Porsche Macan. Model společnosti Zotye zatím existuje pouze ve formě konceptu, ovšem o jeho realizaci dosud nebylo pochyb.
Která z čínských automobilek však dostane kopii Urusu dřív na trh je dosud otázkou.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.