Zamilovali jste si nové SUV Lamborghini Urus, ale nechce se vám za něj dávat šesticifernou částku? Pak pro vás máme výbornou zprávu. Jedna z méně známých čínských automobilek totiž brzy představí svou novinku, která Lamborghini zcela nestydatě vykrádá.
Vcelku neznámá čínská automobilka Huansu Auto, jejíž název znamená v překladu„Stále populární" a kterou vlastní čínský gigant BAIC, aktivně pracuje na premiéře svého nového SUV, které bude další okatou kopií italského Super SUV Urus. Zatím nepojmenovaný stroj už byl k vidění na několika nákresech a jeho odhalení by mělo proběhnout z kraje příštího měsíce.
Při pohledu na nákres čelní strany je podobnost s Lamborghini téměř do očí bijící, ačkoliv se automobilka rozhodla nepatrně pozměnit spodní část předního nárazníku. Při pohledu z profilu vybočuje z designu Lamborghini snad jen zadní část, která je však pro změnu docela podobná BMW X6. Obří disky kov však v člověku znovu evokují Urus.
V čem se však dosud nepojmenované SUV bude od Lamborghini lišit zcela markantně je cena. Zatím co základní cena Urusu se pohybuje okolo 4.35 milionu korun, čínská kopie byla naceněna v rozmezí 100 000 až 150 000 yuanů, což v přepočtu znamená cca 347 000 až 520 000 Kč.
To však nejsou jediné změny. Na rozdíl od modelu Urus nabídne čínská kopie pět sedadel a pod její kapotou se ukrývá pouze 1.5 litrový přeplňovaný motor, který nabídne nanejvýš 150 koní.
Pokud si nyní říkáte, že se jedná o první kopii Urusu, musíme vás zklamat. Ještě dřív ho stihla okopírovat opět čínská automobilka Zotye, která je známá i svým zkopírováním Porsche Macan. Model společnosti Zotye zatím existuje pouze ve formě konceptu, ovšem o jeho realizaci dosud nebylo pochyb.
Která z čínských automobilek však dostane kopii Urusu dřív na trh je dosud otázkou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?