Mark Wahlberg měl poměrně divoké mládí, během kterého byl dokonce odsouzen mimo jiné i za krádeže automobilů a poseděl si ve vězení. Svou minulost však dokázal překonat a vypracoval se v úspěšného herce, který nemá o zajímavé role nouzi. Nyní se však vydal novým směrem, který je poměrně neobvyklý - otevřel si totiž vlastní prodejnu automobilů značky Chevrolet.
Mark Whalberg se sice udržuje v dobré kondici, ovšem řekněme si na rovinu - válčit s roboty a zachraňovat svět nemůže člověk na filmovém plátně věčně. Wahlberg ovšem myslel na zadní kolečka s dostatečným předstihem a domluvil se s Jay Feldmanem, vlastníkem velké sítě showroomů, na otevření vlastního dealerství automobilů Chevrolet v Columbusu, stát Ohio.
Nový showroom s názvem Mark Wahlberg Chevrolet nahradil dealerství Bobby Layman Chevrolet. V současné době už jsou navíc funkční i webové stránky MarkWahlberhChevy, na kterých člověka přivítá tvář známého herce, jehož jméno je umístěno i na budově. Web navíc slibuje, že toto dealerství má mít „největší nabídku automobilů Chevrolet v centrálním Ohiu."
„Stále hledám nové způsoby jak inovovat mou značku a rozvíjet podnikání, které mě baví," uvedl herec v tiskovém prohlášení. „Miluji automobily a šance pracovat se zkušeným a osvědčeným dealerem jako je Jay a reprezentovat ikonickou značku jakou je Chevrolet pro mě bylo inspirací, abych se zapojil."
Není to však poprvé, kdy Wahlberg rozšiřuje své aktivity mimo herectví. Jeho síť občerstvení s hamburgery nazvaná Walhburger má pobočky v několika amerických státech, Kanadě i Velké Británii. Jeho dealerství automobilů navíc bude mít ve znaku stejné W, jako síť obchodů s burgery.
Navíc je téměř jisté, že Wahlberg nezůstane jen u jednoho dealerství. Feldman již potvrdil, že spolu s hercem hledají druhou lokaci - zatím však není jisté, zda bude opět ve státě Ohio, nebo někde jinde. „Značka Wahlberg je známá po celých USA," uvedl Fieldman. „Spojit síly při prodeji a servisu Chevroletů se jménem jako je Mark Wahlberg nám umožní vytvořit něco speciálního pro stát Ohio a oblast Columbusu."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.