Společnost Toyota nabízí již druhý přeplňovaný motor

ar5, 4. května 2015, 17:58 Google+

Společnost Toyota představuje svůj druhý přeplňovaný agregát v rámci řady nových motorů s výrazně lepší tepelnou účinností i spotřebou paliva.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Řadový zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1,2 litru s přímým vstřikováním paliva, maximálním výkonem 116 koní a kódovým označením 8NR-FTS se bude nabízet jako další možná motorizace pro nový Auris.

Podobně jako u dalších zástupců nové řady motorů byl vývoj agregátu 8NR-FTS vyvrcholením práce konstruktérů Toyoty na hybridních i konvenčních pohonných jednotkách, včetně průkopnických inovací na poli technologií spalování a snižování ztrát. Výsledkem těchto snah jsou příkladné jízdní schopnosti a akcelerace při zachování velmi zajímavých parametrů spotřeby paliva a špičkové tepelné účinnosti.

Motor používá jednokomorové turbodmychadlo a hlavu válců, do níž je začleněno sběrné výfukové potrubí chlazené vodou v zájmu optimální teploty výfukových plynů. Tímto způsobem lze podle potřeby upravovat chlazení na straně sání nezávisle na tepelném zatížení motoru. Výsledkem je akcelerace bez prodlevy a maximální točivý moment  v širokém rozpětí otáček. 

Toyota rovněž zlepšila rychlost spalování pomocí silnějšího rozvíření vzduchu uvnitř válců (tzv. „tumble“, kdy směs paliva se vzduchem proudí ve svislé spirále). Toto v kombinaci s vyspělou technologií D-4T*1 umožňuje produkovat ideální směs vzduchu a paliva. Dále díky permanentně proměnnému časování ventilů na straně sání (VVT-iW*2) může motor využívat Atkinsonův cyklus*3 tím, že upravuje časování ventilů podle momentálního zatížení. Uvedená vylepšení společně napomohla dosáhnout maximální tepelné účinnosti 36 procent*4, což je v rámci sériově vyráběných zážehových motorů špičkovou hodnotou. 

Toyota si i přes úspěchy hybridních jednotek uvědomuje, že vozy s tradičním způsobem pohonu stále představují většinu trhu. Neustálým vylepšováním ekologických parametrů celé své modelové řady sleduje Toyota cíl nabízet ucelené portfolio ekologicky šetrných vozidel schopných naplňovat různorodé potřeby a představy zákazníků.

Vytisknout

Diskuze: Společnost Toyota nabízí již druhý přeplňovaný motor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Géčko od Mercedesu prošlo faceliftem, přibyl i nový motor V8 - anotační foto

Géčko od Mercedesu prošlo faceliftem, přibyl i nový motor V8

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud