Corolla je dnes už pojem, který ve světě zná snad každý. První generace vznikla už v roce 1968, do roku 2021 se jich prodalo přes 50 milionů kusů. Rovněž má na kontě několik vítězství v žebříčcích nejspolehlivějších vozů. Jedná se o vynikající vůz, který svůj účel plní opravdu skvěle. Otázka dnešní recenze je jasná – existuje na trhu lepší kombík, který se dá hravě pořídit za méně, než 1 milion?
Úvod a ceny
Aktuálně je v nabídce několik výbavových stupňů (Comfort, Style, GR Sport, Executive) a dvě motorizace (1,8 Hybrid a 2,0 Hybrid). U obou variant je k dispozici jen bezestupňová převodovka e-CVT a pohon předních kol. Náš testovaný kus je ve verzi GR Sport a pod kapotou má silnější dvoulitr, který má téměř 200 koní. Připlaceno zde máme za paket Dynamic, který obsahuje o palec větší 18 palcové disky, různé bezpečnostní asistenty, drobné optické vylepšení přední části a nechybí ani příplatkový head-up displej či navigace.
Nejlevnější Corolla TS (2024) stojí 777 900 Kč (Comfort, 1,8 Hybrid). Příplatek za silnější motor činí 75 tisíc. Námi testovaný vůz (GR Sport, 2,0 Hybrid) stojí od 1 019 400 Kč a připočtu-li dva hlavní pakety (Dynamic, JBL), dostanu se na 1 069 400 Kč. Jedná se však o téměř maximálně vybavenou variantu.
Exteriér
Nemohu si pomoci, ale ve sportovně střiženém pojetí vypadá Corolla opravdu skvěle. Dvoubarevné provedení karoserie i větší 18 palcové disky dodávají vozu nezaměnitelný šmrnc, díky kterému se za vozem po zaparkování otáčím. Přední část je dost originální, díky čemuž si ji s jiným vozem těžko spletete. Líbí se mi tvar světel, která jsou propojena černým panelem, v jehož středu je logo.
Zadní části dominují zatmavené LED světlomety a velice zajímavým prvkem je zadní nárazník, kde je uprostřed naznačen prostor pro výfuk, který tam ale není, což vlastně vůbec nevadí.
Rozměry: 4650/1790/1435/2700 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1440 – 1535 kg
Interiér
Uvnitř je znát, že se jedná o auto z Asie, kde jsou lidé menší a podle toho je vyrobeno. Nedá se říct, že by zde bylo málo místa, ale lehce stísněnější pocit zde mám, nicméně nevadí mi to. Pravděpodobně tím nejlepším jsou sedadla, která by sice mohla mít o chlup delší sedák, ale poskytují úžasné boční vedení i komfort. Sedí se příjemně nízko a k dokonalé pozici za volantem chybí snad jen volant, který by se mohl posouvat v delším rozsahu či polohovatelná loketní opěrka. Použité materiály neurazí, ale ani nenadchnou.
Je zde použitý nový infotainment, který už nepůsobí archaicky, jako ten předtím. Funguje rychle, má hezkou grafiku a samozřejmostí je i bezdrátové Car Play. Nechybí ani bezdrátová nabíječka na telefon. Je dobře, že je zde stále samostatný panel pro ovládání klimatizace a mnoho dalších tlačítek. Ovládání je snadné, ale pakliže nejste na asijské vozy zvyklí, bude to chtít trochu cviku. Škodovky jsou logicky pro většinu lidí intuitivnější.
Prostornost jsem již naťuknul. Místa zde rozhodně není málo, ale ani moc. Vůz působí o chlup užším dojmem, než některé konkurenční kombíky a to samé platí i o prostoru na zadních sedadlech, kde se sice pohodlně vejdu (měřím 185 cm), ale veliké rezervy zde nezbývají. Černý strop oné vzdušnosti nepřidává a klaustrofobici se vzadu pravděpodobně nebudou cítit nejlépe. Zavazadlový prostor pojme solidních 581 litrů.
Jízda
Původně jsem se jízdního komfortu trochu bál, 18 palcové disky jsou sice krásné, ale víte jak to bývá... Bydlím na Praze-východ, kde je stav silnic tragický. O to milejší překvapení nastalo po prvních kilometrech, kdy se projevil vynikající adaptivní podvozek (standard pro GR Sport), který žehlí nerovnosti velice hezky a žádné odskakování, bouchání a podobné neduhy se nekonají. Jediným drobným minusem by mohlo být o chlup horší odhlučnění, což je zde ještě lehce podpořeno zimním obutím. Zároveň se nedá říci, že by byl podvozek vyměklý či houpavý. Je naladěn tak akorát a proti většině koncernovým vozům poskytuje lepší jistotu i tlumení nerovností.
Corolla GR Sport? To by měla umět jet i svižněji, jak to tedy je? Své testovací kolečko jsem započal úspornou jízdou z Prahy za Mělník, což mimochodem zvládla Corolla se spotřebou 3,8 litru. Následuje Kokořínsko, kde je plno zatáček, ale i nerovných úseků, kde mají některé vozy tendence odskakovat a ztrácet jistotu. Po zaboření plynu do podlahového prostoru se ozve typické hučení bezestupňové převodovky a vůz začne akcelerovat ochotněji, než bych očekával. Dynamika je tedy slušná. Následuje klesání po rozbitém povrchu a několik vracáků. Dávkování brzd je fajn a nedotáčivost přichází do hry až opravdu pozdě a to zde máme zimní obutí, na letní sadě to bude ještě o kus lepší.
Podvozek je hezky neutrální a jediné, co mě u jízdy na limitu trochu ruší je stabilizační systém, který zabraňuje utáhnout stopu lehkým vybočením zádi. Není to však žádné sportovní kombi, takže to neberu jako výtku. Líbí se mi i přesné řízení. Celkově se dá říct, že se jedná o nejlépe zatáčející nový kombík na běžné ježdění, který stojí kolem 1 milionu. Dokážu si představit, že by zde byl i výrazně silnější motor, což by i tak podvozek perfektně zvládal. Na hybridní kombík se sportovním „kukučem“ je to opravdu nad očekávání dobré!
Motor
O pohon se stará dvoulitrový benzinový atmosférický čtyřválec o výkonu 112 kW / 190 Nm. Ten je ještě podpořen elektromotorem, díky čemuž celkový systémový výkon činí 144 kW (196 koní) a to už není na poměrně lehké kombi málo. To dokazují i čísla – akcelerace z 0 na 100 km/h zabere jen 7,7 vteřin, maximální rychlost je omezena na 180. Reakce na plyn je příjemně hbitá, není to jako u elektromobilu, ale je to o poznání svižnější, než třeba u běžné Octavie s automatem DSG. Na druhou stranu je však nutno podotknout, že se nejedná o vhodný vůz na německý „autobahn“. Tam se totiž projeví horší odhlučnění (okolo 180 km/h), což jízdní komfort dost pokazí. V této disciplíně bude výše zmíněná Octavia lepším parťákem. Jednou z nejsilnějších stránek Corolly hybrid je ovšem spotřeba, která se při troše snahy dá držet na těchto hodnotách: Město: 4 – 5 l
Kombinovaná: 4,9 l
Dálničních 130 km/h: 6,3 l
Okresky: 3,8 – 4,2 l
Závěr
Toyota zde opět dokázala, že zkrátka umí vyrobit skvěle univerzální auto, které se zavděčí široké škále uživatelů. Corolla TS GR Sport je krásná, spolehlivá, pohodlná, nestojí majlant, úžasně zatáčí a dokonce nabízí i dobrou dynamiku s nízkou spotřebou, hezkou výbavu či vylepšený infotainment. Nějaké neduhy se najdou, ale jde opravdu jen o drobnosti, které jsou proti výše uvedeným kladům malicherné. Kdybyste mi řekli, ať si koupím úsporné rodinné kombi na denní ježdění za cca milion, se kterým bude spokojena celá rodina, měl bych jasno. Toyota Corolla TS GR Sport si vyjezdila 9/10 bodů.
Plusy
Fantastický podvozek
Povedený design
Hezky zpracovaný interiér
Ovládání vozu
Infotaintment
Solidní dynamika
Nízka spotřeba
Skvělá sedadla
Přesné řízení
Minusy
Lehká stísněnost uvnitř
Odhlučnění by mohlo být lepší
Volant je polohovatelný v menším rozsahu
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.