Mnoho lidí má stále podvědomě vžité pravidlo, že děti smí na předních sedadlech cestovat až od 12. roku. V roce 2006 ovšem došlo k novelizaci zákona, která toto pravidlo zrušila. Dnes je tedy možné vozit dítě na přední sedačce takřka neomezeně, dodržíme-li ostatní požadavky stanovené zákonem.
Jak už jsme zmínili, na přední sedačce může cestovat kterékoliv dítě, ovšem stále záleží na jeho věku nebo hmotnosti, neboť do 36 kilogramů váhy nebo 150 cm výšky je nutné použít pro přepravu dítěte v autě dětskou sedačku. Ty se navíc dělí do několika kategorií, opět v závislosti na výšce nebo váze dítěte.
Pokud ale dítě některou z výše jmenovaných hodnot překročí, je možné přepravovat ho bez dětské sedačky, pouze s použitím bezpečnostního pásu - a to i na přední sedačce. Ne vždy ale platí, že dítě bude na takovém sedadle naprosto v bezpečí. Pokud například překročí váhový limit, ale nikoliv výškový, může dítěti hrozit nebezpečí od samotného bezpečnostního pásu.
V takovém případě je dobré zvážit použití vhodné sedačky typu "podsedák", která pomůže dítě nadzvednout, díky čemuž se bezpečnostní pásy dostanou na ta správná místa a přestanou dítě ohrožovat. Pokud tedy povezete dítě na přední sedačce, posuňte bezpečnostní pás do vhodné pozice (nejnižší) a zároveň posuňte celé sedadlo s dítětem dozadu. Přední airbagy jsou totiž nastaveny na dospělého člověka.
Když už se bavíme o airbagu, na přední sedačce je možné vozit i nejmenší děti v sedačkách typu vajíčko, které ale musí být umístěny proti směru jízdy. Všechny takové sedačky, připevněné proti směru jízdy, ale mohou být umístěny na předním sedadle jen za předpokladu, že je možné přední airbag deaktivovat. Ostatní sedačky mohou být na předním sedadle bez omezení, vyhovuje-li tomu jejich konstrukce.
Obecně vzato ale stále platí, že nejbezpečnější místo k přepravě dítěte je na zadní sedačce, nejlépe vpravo vzadu, což je nejbezpečnější místo v celém automobilu. Přeprava na přední sedačce tedy není ze zákona vyloučena, ovšem vždy by měla být brána v úvahu až jako poslední řešení.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.