Dítě na přední sedačce? V těchto případech nejde o přestupek

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 13. září 2017, 17:15 Aktualizováno 14.9.2017, 08:08 Google+

Mnoho lidí má stále podvědomě vžité pravidlo, že děti smí na předních sedadlech cestovat až od 12. roku. V roce 2006 ovšem došlo k novelizaci zákona, která toto pravidlo zrušila. Dnes je tedy možné vozit dítě na přední sedačce takřka neomezeně, dodržíme-li ostatní požadavky stanovené zákonem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dítě v autosedačce

Dítě v autosedačce | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Jak už jsme zmínili, na přední sedačce může cestovat kterékoliv dítě, ovšem stále záleží na jeho věku nebo hmotnosti, neboť do 36 kilogramů váhy nebo 150 cm výšky je nutné použít pro přepravu dítěte v autě dětskou sedačku. Ty se navíc dělí do několika kategorií, opět v závislosti na výšce nebo váze dítěte.

Pokud ale dítě některou z výše jmenovaných hodnot překročí, je možné přepravovat ho bez dětské sedačky, pouze s použitím bezpečnostního pásu - a to i na přední sedačce. Ne vždy ale platí, že dítě bude na takovém sedadle naprosto v bezpečí. Pokud například překročí váhový limit, ale nikoliv výškový, může dítěti hrozit nebezpečí od samotného bezpečnostního pásu.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: Audi

V takovém případě je dobré zvážit použití vhodné sedačky typu "podsedák", která pomůže dítě nadzvednout, díky čemuž se bezpečnostní pásy dostanou na ta správná místa a přestanou dítě ohrožovat. Pokud tedy povezete dítě na přední sedačce, posuňte bezpečnostní pás do vhodné pozice (nejnižší) a zároveň posuňte celé sedadlo s dítětem dozadu. Přední airbagy jsou totiž nastaveny na dospělého člověka.

Když už se bavíme o airbagu, na přední sedačce je možné vozit i nejmenší děti v sedačkách typu vajíčko, které ale musí být umístěny proti směru jízdy. Všechny takové sedačky, připevněné proti směru jízdy, ale mohou být umístěny na předním sedadle jen za předpokladu, že je možné přední airbag deaktivovat. Ostatní sedačky mohou být na předním sedadle bez omezení, vyhovuje-li tomu jejich konstrukce.

Obecně vzato ale stále platí, že nejbezpečnější místo k přepravě dítěte je na zadní sedačce, nejlépe vpravo vzadu, což je nejbezpečnější místo v celém automobilu. Přeprava na přední sedačce tedy není ze zákona vyloučena, ovšem vždy by měla být brána v úvahu až jako poslední řešení.

Vytisknout

Diskuze: Dítě na přední sedačce? V těchto případech nejde o přestupek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C5X

TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

Ferrari Purosangue

Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

Škoda Superb

Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

Škoda Enyaq RS IV

Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

Ilustrační fotografie

První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

Škoda Vision 7S

Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

Ilustrační foto

Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

Ilustrační foto

Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Lada Vesta Sport

Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

Lexus UX 300e

TEST: Lexus UX300e – prémiový crossover na baterky připomínající malý tank

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Elon Musk předpověděl, kdo asi bude největším konkurentem Tesly

Rolls-Royce Cullinan

Český dealer Rolls-Royce prozradil čísla

Ilustrační foto

Jak správně zahřát v zimě auto? Většina lidí to dělá stále špatně, nepatříte k nim?

reklama

Doporučujeme

BAZ MNA 1000 byl vyvíjen spolu s Moskvičem.

Užitkové auto v ČSSR osmdesátých let? Škoda 1203 a nebo BAZ MNA 900/1000

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

  2. První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

  3. Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

  4. Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

  5. Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

  6. Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud