Mnoho lidí má stále podvědomě vžité pravidlo, že děti smí na předních sedadlech cestovat až od 12. roku. V roce 2006 ovšem došlo k novelizaci zákona, která toto pravidlo zrušila. Dnes je tedy možné vozit dítě na přední sedačce takřka neomezeně, dodržíme-li ostatní požadavky stanovené zákonem.
Jak už jsme zmínili, na přední sedačce může cestovat kterékoliv dítě, ovšem stále záleží na jeho věku nebo hmotnosti, neboť do 36 kilogramů váhy nebo 150 cm výšky je nutné použít pro přepravu dítěte v autě dětskou sedačku. Ty se navíc dělí do několika kategorií, opět v závislosti na výšce nebo váze dítěte.
Pokud ale dítě některou z výše jmenovaných hodnot překročí, je možné přepravovat ho bez dětské sedačky, pouze s použitím bezpečnostního pásu - a to i na přední sedačce. Ne vždy ale platí, že dítě bude na takovém sedadle naprosto v bezpečí. Pokud například překročí váhový limit, ale nikoliv výškový, může dítěti hrozit nebezpečí od samotného bezpečnostního pásu.
V takovém případě je dobré zvážit použití vhodné sedačky typu "podsedák", která pomůže dítě nadzvednout, díky čemuž se bezpečnostní pásy dostanou na ta správná místa a přestanou dítě ohrožovat. Pokud tedy povezete dítě na přední sedačce, posuňte bezpečnostní pás do vhodné pozice (nejnižší) a zároveň posuňte celé sedadlo s dítětem dozadu. Přední airbagy jsou totiž nastaveny na dospělého člověka.
Když už se bavíme o airbagu, na přední sedačce je možné vozit i nejmenší děti v sedačkách typu vajíčko, které ale musí být umístěny proti směru jízdy. Všechny takové sedačky, připevněné proti směru jízdy, ale mohou být umístěny na předním sedadle jen za předpokladu, že je možné přední airbag deaktivovat. Ostatní sedačky mohou být na předním sedadle bez omezení, vyhovuje-li tomu jejich konstrukce.
Obecně vzato ale stále platí, že nejbezpečnější místo k přepravě dítěte je na zadní sedačce, nejlépe vpravo vzadu, což je nejbezpečnější místo v celém automobilu. Přeprava na přední sedačce tedy není ze zákona vyloučena, ovšem vždy by měla být brána v úvahu až jako poslední řešení.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.