Německý pravověrný offroad Mercedes-Benz třídy G tu je s námi už pěknou řadu let a v pravidelných intervalech se objevuje jeho facelift.
Dneškem nastal čas pro další a pravděpodobně nejdůležitější vylepšení dostala verze G500. Ta totiž nově dostala možnost osazení novým 4,0-litrovým motorem V8 biturbo s výkonem 422 koní a 610 Nm točivého momentu mezi 2250 a 4750 ot/min. Tyto hodnoty udělují G500 schopnost zrychlit z 0-100 km / h za 5,9 sekundy.
O něco méně výkonná verze G350d nabízí nově výkon 245 koní a vylepšený točivý moment, který vzrostl z 540 na 600 Nm. To má za následek zlepšené zrychlení z 0-100km/h v čase 8,9 sekundy. Nezapomnělo se ani na modely z řady AMG, kde například verze G 63 AMG poskytuje 571 koní a točivý moment 760 Nm. O něco brutálnější G 65 dostal do vínku 630 koní namísto původních 612 a k tomu i točivý moment 1000 Nm.
Vizuálně poznáte omlazené modely G350d a G500 podle nových nárazníků, decentě přepracovaných podběhů kol v barvě vozu a 18-palcových pětipaprskových koly z lehké slitiny. Mercedes-Benz dále zavádí nový paket AMG EDITION 463, což pro třídu G-Class přidává působivý sportovní vzhled.
Interiér této specifikace obsahuje dvou barevný přístrojový panel, dvoubarevná kožené sedadla s prošívaným bočním vedením a jiné středové panely z uhlíkových vláken. Nově je čalounění dveří tvořené kůží Nappa a standardem jsou prahové lišty z nerezové oceli, AMG sportovní linky na bocích karoserie a 21" kovaná kola.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?