Japonští vědci dosáhli průlomu, který by mohl usnadnit používání a skladování vodíkového paliva. Tým z Japonského institutu fyzikálního a chemického výzkumu vytvořil elektrodu, která umožňuje účinný transport vodíkových iontů za pokojových podmínek.
Výzkumníci zdůrazňují, že se jedná o průlomový objev, který má potenciál umožnit výrobu bezpečných, kapacitních a účinných baterií a palivových článků.
Vodík je obecně považován za ideální palivo, protože při jeho spalování vzniká pouze voda. Bezpečné skladování vodíku a získávání energie z něj však představuje značnou výzvu.
Například vodíkové palivové články, které vyrábějí elektřinu a používají se v některých vozidlech, fungují tak, že protony, tedy atomy vodíku zbavené elektronů, či kladné vodíkové ionty, proudí přes speciální membránu z jedné části článku do druhé, kde probíhá reakce. Tato technologie je složitá, protože mimo jiné vyžaduje neustálou hydrataci systému.
Toyota v USA začala vyrábět elektřinu a vodík z bioplynu
Na výrobu vodíku cílí už mnohé světové technologické firmy včetně automobilek. Americká divize automobilky Toyota Motor spolu s firmou FuelCell Energy dokončily na Long Beach první "Tri-gen" systém, který z bioplynu vyrábí ekologickou elektřinu, vodík a vodu. Společnost FuelCell Energy uzavřela s Toyotou dodavatelský kontrakt na 20 let.
Společnost Toyota Logistic Services (TLS) Long Beach se stane prvním přístavním provozem, který bude kompletně poháněný přímo na místě generovanou energií z obnovitelných zdrojů.
„Využíváním pouze obnovitelné výroby vodíku a elektřiny bude TLS Long Beach razit cestu i pro další naše provozy v různých částech světa," uvedl administrativní ředitel Toyoty Chris Reynolds.
Vodík se bude vyrábět i z hnoje a odpadu
Toyota s partnery v Thajsku představila také zařízení na výrobu vodíku na bázi bioplynu. Vyrábět budou vodík z kuřecího hnoje a potravinového odpadu.
Toyota je na poli vodíkové mobility a energetiky velmi aktivní. Vedle prvního sériového vodíkového vozu Mirai se účastní projektů na vývoj vodíkových nákladních aut, vlaků či lodí. Podílí se také na projektech výroby a distribuce vodíku a testuje jeho využití v rámci experimentálního města Wowen City.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.