Klepete si na čelo a říkáte: "Kdo by za Octavii RS dal tolik peněz"? Budete možná překvapení, ale Norům nic jiného nezbývá, proč?
Někdy nám přijde, že by Evropská únie za ochranu ovzduší položila život. Nikdo moc nesleduje, kolik CO2 vyprodukují tankery a obchodní lodě. Všem přece jde o ty zpropadený auta! Tak se ekoterorizmus rozpíná a to někdy do skutečně obřích rozměrů.
Naštěstí se to netýká naší malé zemičky uprostřed Evropy. Třeba v Norsku to je úplně jinak. Tam dostanete šdědrou dotaci na elektromobil, hybrid a třeba i auto na CNG. Pokud vám, ale něco takového nevoní a líbí se vám, třeba taková Octavia RS 230, musíte platit jak mourovatí.
Takže za Octavii RS 230 ve verzi kombi zaplatíte v přepočtu necelý 1,6 milionu. U nás vás příjde na něco málo přes 760 tisíc korun. Proč tak propastný rozdíl? Zaprvé, musí být motorista demotivován k nákupu "hrozně nešetrného auta". A zadruhé, pokud dám Frantovi na elektromobil milion, musím ho někde zase dostat zpět. Samozřejmě štědré dotace přichází také z Bruselu.
Podobně na tom jsou v Norsku všechny méně "šetrné" modely napříč výrobci. Tak snad k nám tenhle trend nedorazí...
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?