Někdy nám přijde, že by Evropská únie za ochranu ovzduší položila život. Nikdo moc nesleduje, kolik CO2 vyprodukují tankery a obchodní lodě. Všem přece jde o ty zpropadený auta! Tak se ekoterorizmus rozpíná a to někdy do skutečně obřích rozměrů.
TEST: Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi – Válka s Octavií? Sledujte
21.07.2015 000 16:05Stejná třída neznamená stejné auto a i30 je očividně postavená pro jiné účely, než její konkurenti a z jejich řad bude vždy vykukovat ven. Někdo by mohl říci, že je to auto na půl cesty, jiný, že má…
Čtěte celý článekNaštěstí se to netýká naší malé zemičky uprostřed Evropy. Třeba v Norsku to je úplně jinak. Tam dostanete šdědrou dotaci na elektromobil, hybrid a třeba i auto na CNG. Pokud vám, ale něco takového nevoní a líbí se vám, třeba taková Octavia RS 230, musíte platit jak mourovatí.
Takže za Octavii RS 230 ve verzi kombi zaplatíte v přepočtu necelý 1,6 milionu. U nás vás příjde na něco málo přes 760 tisíc korun. Proč tak propastný rozdíl? Zaprvé, musí být motorista demotivován k nákupu "hrozně nešetrného auta". A zadruhé, pokud dám Frantovi na elektromobil milion, musím ho někde zase dostat zpět. Samozřejmě štědré dotace přichází také z Bruselu.
Podobně na tom jsou v Norsku všechny méně "šetrné" modely napříč výrobci. Tak snad k nám tenhle trend nedorazí...