Klepete si na čelo a říkáte: "Kdo by za Octavii RS dal tolik peněz"? Budete možná překvapení, ale Norům nic jiného nezbývá, proč?
Někdy nám přijde, že by Evropská únie za ochranu ovzduší položila život. Nikdo moc nesleduje, kolik CO2 vyprodukují tankery a obchodní lodě. Všem přece jde o ty zpropadený auta! Tak se ekoterorizmus rozpíná a to někdy do skutečně obřích rozměrů.
Naštěstí se to netýká naší malé zemičky uprostřed Evropy. Třeba v Norsku to je úplně jinak. Tam dostanete šdědrou dotaci na elektromobil, hybrid a třeba i auto na CNG. Pokud vám, ale něco takového nevoní a líbí se vám, třeba taková Octavia RS 230, musíte platit jak mourovatí.
Takže za Octavii RS 230 ve verzi kombi zaplatíte v přepočtu necelý 1,6 milionu. U nás vás příjde na něco málo přes 760 tisíc korun. Proč tak propastný rozdíl? Zaprvé, musí být motorista demotivován k nákupu "hrozně nešetrného auta". A zadruhé, pokud dám Frantovi na elektromobil milion, musím ho někde zase dostat zpět. Samozřejmě štědré dotace přichází také z Bruselu.
Podobně na tom jsou v Norsku všechny méně "šetrné" modely napříč výrobci. Tak snad k nám tenhle trend nedorazí...
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?