Automobilka Ford dnes prezentovala európsku verziu novej generácie modelu Mondeo. V Európe si prídu na svoje aj zákazníci, ktorí požadujú pohon 4x4, pod kapotu sa dostane aj litrový turbomotor.
Automobilka Ford dnes v Amsterdame predstavila novú generáciu modelu Mondeo, ktorá sa stáva globálnym automobilom. Na európskom trhu bude novinka dostupná aj vo verzii 4x4, a to po prvý raz v histórii modelového radu. Prvenstvo v Mondeu zaznamená aj prítomnosť preplňovaného trojvalca 1,0 EcoBoost.
Európske Mondeo prichádza na trh ako globálny model, ktorý musí uspokojiť požiadavky záujemcov na väčšine svetových trhov. Až na pár detailov je Mondeo totožné s americkým Fusionom, ktorý sa predstavil ešte v prvom polroku. Od predchádzajúcej generácie sa líši hlavne dizajnom prednej časti karosérie, ktorá vzdialene pripomína automobily značky Aston Martin.
Interiér Mondea rovnako zaznamenal generačný posun vpred, ponúkne množstvo najnovších komfortných a bezpečnostných prvkov, ako napríklad adaptívne LED svetlomety, alebo nafukovacie bezpečnostné pásy, ktoré znižujú riziko poranenia hlavy, krku a hrudníka cestujúcich na zadných sedadlách.
Nový Ford Mondeo je postavený na novej podvozkovej platforme CD4, ktorá sa stane základom platformy všetkých Fordov rovnakej veľkostnej kategórie, tak ako je to u Focusu s platformou C1.
Pod kapotou bude najväčšou a najodvážnejšou novinkou nasadenie preplňovaného litrového trojvalca EcoBoost, ktorý mal svoju premiéru vo Focuse, postupne sa dostáva aj do modelov B-Max, C-Max a do faceliftovanej Fiesty.
Nová generácia európskeho Mondea sa verejnosti po prvý krát predstaví na jesennom autosalóne v Paríži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.