Když se dotknou nárazníky - Nissan ví, jak omezit nehody při parkování

ar5, 1. května 2015, 07:15 Google+

Podle nového průzkumu, který zveřejnila automobilka Nissan, utrpěl každý třetí řidič v Evropě* během uplynulých pěti let škodu na vozidle.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Anketu prováděla globální výzkumná agentura YouGov, která se dotazovala celkem 9 177 řidičů ve Velké Británii, Francii, Německu, Itálii a Španělsku. Cílem průzkumu bylo zjistit příčiny a následky nehod při parkování. Celá třetina řidičů nahlásila během uplynulých pěti let poškození vozidla, z toho 16 % utrpělo nehodu během parkování.

Nejvíce náchylní k nehodám se ukázali být Italové, z nichž poškození vozu za příslušné období hlásil každý druhý řidič a nehody při parkování se na tom podílely 26 %. Jako nejvíce ostražití motoristé se naopak projevili Britové - nehodu související s parkováním uvedlo pouhých 10 %. 

Couvání se ukázalo být nejnáročnějším manévrem pro čtyři z pěti dotazovaných národů. Během tohoto manévru došlo k 45 % veškerých srážek při parkování, v Itálii pak bylo při jízdě pozpátku zaznamenáno dokonce 51 % srážek.

Větší pozor by si měli dávat řidiči modelů kombi. V této populární kategorii vozů byl totiž zaznamenán nejvyšší počet nehod (27 %).

Titul nejčastěji bourajících řidičů v Evropě jen o vlas unikl Španělům, kterým se při parkování stala čtvrtina všech nehod v zemi, a umístili se tak těsně za Italy. Lépe zaparkovat dokážou Němci a Francouzi, kteří při parkování zaznamenali jen 11 % resp. 10 % srážek.

Řidiči si hrozící nebezpečí mnohdy ani neuvědomují, proto se jim Nissan rozhodl pomoci a předvést jim, co pro ně mohou udělat moderní technologie. V Římě bylo za tímto účelem přestavěno několik vozidel, na nichž Nissan předváděl výhody technologií implementovaných v oceněném kompaktním hatchbacku Pulsar - panoramatického kamerového parkovacího systému a systému monitorování pohybujících se objektů.

Panoramatický kamerový parkovací systém je navržen tak, aby řidiči pomohl zaparkovat. Při zajíždění  na parkovací místo zobrazuje řidiči virtuální pohled na vozidlo z ptačí perspektivy a poskytuje mu tak „pomocnou ruku".

Jak se technologie u motoristů ujala a jaké byly některé mimořádné reakce se můžete podívat zde: http://youtu.be/o6trVdriZcM.

„Parkování je součást řízení, kterou nemusí všichni milovat. Proto se ji řidičům snažíme co nejvíce ulehčit," uvedl viceprezident pro marketing společnosti Nissan Europe Bastien Schupp.

„Tím, že jsme v Itálii vzali technologii z modelu Pulsar a použili ji přímo ve vozidlech, jsme poskytli řidičům příležitost na vlastní oči se přesvědčit, jak jim může panoramatický kamerový parkovací systém ulevit od stresu a pomoci s jistotou zaparkovat - a také zabránit škodám na vozidle."

Nový model Pulsar v sobě spojuje výrazný design, inovativní technologie a prostorný interiér. Do segmentu kompaktních hatchbacků tak přináší všechny důvěrně známé kvality značky Nissan v novém stylovém provedení. 

* Není-li uvedeno jinak, pocházejí všechny údaje od agentury YouGov Plc. 

Celková velikost zkoumaného vzorku byla ve Velké Británii 1819, v Německu 1796, ve Francii 1810, v Itálii 1913 a ve Španělsku 1839 motoristů. 

Anketa probíhala online. Práce v terénu probíhaly od 2. do 16. února 2015.

Země

Pořadí

Poškození vozidla

za posledních 5 let

Procento nehod

při parkování 

Itálie

1.

50%

26%

Španělsko

2.

40%

25%

Německo

3.

25%

11%

Francie

4.

25%

10%

Velká Británie

5.

24%

10%

 

 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Když se dotknou nárazníky - Nissan ví, jak omezit nehody při parkování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Porsche 911 Carrera T

Porsche končí s dieselovými motory. Víme proč

Označení hybridních modelů Toyota

Jak ekologické jsou vlastně hybridy? Nezávislý průzkum se zaměřil na jejich největšího výrobce

GAZ SG-2 Torpedo

Sovětské silniční torpédo? GAZ SG-2 měl překonávat rychlostní rekordy

Ilustrační foto

Komunikace mezi automobily? Technologie budoucnosti má předcházet nehodám

Petter Solberg bude řídit nové Polo GTI R5 ve Španělsku

Volkswagen se vrací do světa WRC, za volantem Pola GTI R5 usedne legendární Petter Solberg

Lada 2106

Ruský zloděj ukradl v jednom týdnu hned tři Lady, domů ale nedojel ani s jednou

Ilustrační foto

Jak se chovat k manuální převodovce? Tohle by měl vědět každý řidič

Nissan Navara OFF-ROADER AT32

Nissan Navara OFF-ROADER AT32: Oblíbený pickup se dočkal extrémní úpravy a míří na trh

Sandvik Self-Driving Heavy Loader

Obří nakladač bez řidiče ve skleněném bludišti? Schopnosti nových technologií jsou úchvatné

Nová Škoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-Tec: Novinka spalující CNG slibuje vyšší výkon i delší dojezd

reklama
reklama

Doporučujeme

BMW M7 se stane realitou už v roce 2017 - anotační foto

BMW M7 se stane realitou už v roce 2017

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

  2. Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

  3. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  4. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  5. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

  6. Armáda vyzbrojená létajícími Jeepy? Airgeep byl výkonný, ozbrojený a skutečně létal

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud