Když se dotknou nárazníky - Nissan ví, jak omezit nehody při parkování

ar5, 1. května 2015, 07:15 Google+

Podle nového průzkumu, který zveřejnila automobilka Nissan, utrpěl každý třetí řidič v Evropě* během uplynulých pěti let škodu na vozidle.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Anketu prováděla globální výzkumná agentura YouGov, která se dotazovala celkem 9 177 řidičů ve Velké Británii, Francii, Německu, Itálii a Španělsku. Cílem průzkumu bylo zjistit příčiny a následky nehod při parkování. Celá třetina řidičů nahlásila během uplynulých pěti let poškození vozidla, z toho 16 % utrpělo nehodu během parkování.

Nejvíce náchylní k nehodám se ukázali být Italové, z nichž poškození vozu za příslušné období hlásil každý druhý řidič a nehody při parkování se na tom podílely 26 %. Jako nejvíce ostražití motoristé se naopak projevili Britové - nehodu související s parkováním uvedlo pouhých 10 %. 

Couvání se ukázalo být nejnáročnějším manévrem pro čtyři z pěti dotazovaných národů. Během tohoto manévru došlo k 45 % veškerých srážek při parkování, v Itálii pak bylo při jízdě pozpátku zaznamenáno dokonce 51 % srážek.

Větší pozor by si měli dávat řidiči modelů kombi. V této populární kategorii vozů byl totiž zaznamenán nejvyšší počet nehod (27 %).

Titul nejčastěji bourajících řidičů v Evropě jen o vlas unikl Španělům, kterým se při parkování stala čtvrtina všech nehod v zemi, a umístili se tak těsně za Italy. Lépe zaparkovat dokážou Němci a Francouzi, kteří při parkování zaznamenali jen 11 % resp. 10 % srážek.

Řidiči si hrozící nebezpečí mnohdy ani neuvědomují, proto se jim Nissan rozhodl pomoci a předvést jim, co pro ně mohou udělat moderní technologie. V Římě bylo za tímto účelem přestavěno několik vozidel, na nichž Nissan předváděl výhody technologií implementovaných v oceněném kompaktním hatchbacku Pulsar - panoramatického kamerového parkovacího systému a systému monitorování pohybujících se objektů.

Panoramatický kamerový parkovací systém je navržen tak, aby řidiči pomohl zaparkovat. Při zajíždění  na parkovací místo zobrazuje řidiči virtuální pohled na vozidlo z ptačí perspektivy a poskytuje mu tak „pomocnou ruku".

Jak se technologie u motoristů ujala a jaké byly některé mimořádné reakce se můžete podívat zde: http://youtu.be/o6trVdriZcM.

„Parkování je součást řízení, kterou nemusí všichni milovat. Proto se ji řidičům snažíme co nejvíce ulehčit," uvedl viceprezident pro marketing společnosti Nissan Europe Bastien Schupp.

„Tím, že jsme v Itálii vzali technologii z modelu Pulsar a použili ji přímo ve vozidlech, jsme poskytli řidičům příležitost na vlastní oči se přesvědčit, jak jim může panoramatický kamerový parkovací systém ulevit od stresu a pomoci s jistotou zaparkovat - a také zabránit škodám na vozidle."

Nový model Pulsar v sobě spojuje výrazný design, inovativní technologie a prostorný interiér. Do segmentu kompaktních hatchbacků tak přináší všechny důvěrně známé kvality značky Nissan v novém stylovém provedení. 

* Není-li uvedeno jinak, pocházejí všechny údaje od agentury YouGov Plc. 

Celková velikost zkoumaného vzorku byla ve Velké Británii 1819, v Německu 1796, ve Francii 1810, v Itálii 1913 a ve Španělsku 1839 motoristů. 

Anketa probíhala online. Práce v terénu probíhaly od 2. do 16. února 2015.

Země

Pořadí

Poškození vozidla

za posledních 5 let

Procento nehod

při parkování 

Itálie

1.

50%

26%

Španělsko

2.

40%

25%

Německo

3.

25%

11%

Francie

4.

25%

10%

Velká Británie

5.

24%

10%

 

 

Vytisknout

Diskuze: Když se dotknou nárazníky - Nissan ví, jak omezit nehody při parkování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BMW M7 se stane realitou už v roce 2017 - anotační foto

BMW M7 se stane realitou už v roce 2017

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud