Automobilka Bugatti již prodala více jak 320 z plánovaných 500 hypersportů Chiron, což je skutečně úchvatný prodejní výsledek. Není tedy divu, že automobilka příliš nepospíchá s dokazováním, že její hypersport je tím vůbec nejrychlejším na světě.
Automobilka si je svými prodeji tak jistá, že rychlostní testy odsunula do pozadí, jak prozradil předseda představenstva Stephan Winkelmann v rozhovoru pro CNBC. „Máme toho teď hodně. Rychlostní test ale není prioritou. Čeká nás spousta věcí," řekl Winkelmann. „Dokonce ani nevím, jak rychle dokáže naše auto jet."
Předseda představenstva ale rychlostní test zcela nevyloučil, ovšem žádné datum ani časový horizont nepadl. „Nevím, možná", odpověděl Winkelmann na otázku, kdy bude automobil podroben rychlostním testům.
Jedna z "konspiračních" teorií ale tvrdí, že Bugatti se rychlostním testům Chiron vyhýbá úmyslně, neboť velice dobře ví, že by se nedokázala vyrovnat Koenigseggu Agera RS. Švédský hypersport totiž minulý rok dosáhl průměrné rychlosti 447.2 km/h a maximální rychlosti 457.5 km/h.
Ve prospěch Koenigseggu ale hraje ještě pár detailů. Například minulý rok pokořila Agera RS slavný Chiron v závodu z 0 na 400 km/h a opět na 0 km/h o více jak 5.5 sekundy. Milovníci propracované závodní hry Forza 7 pak zdůrazňují, že ani ve virtuální realitě nedokáže Chiron Ageře RS konkurovat.
Chiron sice nabízí ohromný výkon a fenomenální technickou výbavu, ovšem ve srovnání s Agerou se dá jeho váha nazvat obezitou a švédský hypersport si na nedostatek výkonu rozhodně stěžovat nemůže. Nezájem Winkelmanna pak těmto teoriím jen nahrává.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?