Ukrývá snad ostudné tajemství? Maximální rychlost nás nezajímá, vzkazuje šéf Bugatti

Rekordní Bugatti Chiron
Rekordní Bugatti Chiron, foto: Bugatti
Antonín Marek , AutoRoad.cz 31. března 2018 15:03 | akt. 31. března 2018 15:04
Sdílej:

Automobilka Bugatti již prodala více jak 320 z plánovaných 500 hypersportů Chiron, což je skutečně úchvatný prodejní výsledek. Není tedy divu, že automobilka příliš nepospíchá s dokazováním, že její hypersport je tím vůbec nejrychlejším na světě.

Automobilka si je svými prodeji tak jistá, že rychlostní testy odsunula do pozadí, jak prozradil předseda představenstva Stephan Winkelmann v rozhovoru pro CNBC. „Máme toho teď hodně. Rychlostní test ale není prioritou. Čeká nás spousta věcí," řekl Winkelmann. „Dokonce ani nevím, jak rychle dokáže naše auto jet."

Předseda představenstva ale rychlostní test zcela nevyloučil, ovšem žádné datum ani časový horizont nepadl. „Nevím, možná", odpověděl Winkelmann na otázku, kdy bude automobil podroben rychlostním testům.

Jedna z "konspiračních" teorií ale tvrdí, že Bugatti se rychlostním testům Chiron vyhýbá úmyslně, neboť velice dobře ví, že by se nedokázala vyrovnat Koenigseggu Agera RS. Švédský hypersport totiž minulý rok dosáhl průměrné rychlosti 447.2 km/h a maximální rychlosti 457.5 km/h.

Ve prospěch Koenigseggu ale hraje ještě pár detailů. Například minulý rok pokořila Agera RS slavný Chiron v závodu z 0 na 400 km/h a opět na 0 km/h o více jak 5.5 sekundy. Milovníci propracované závodní hry Forza 7 pak zdůrazňují, že ani ve virtuální realitě nedokáže Chiron Ageře RS konkurovat.

Chiron sice nabízí ohromný výkon a fenomenální technickou výbavu, ovšem ve srovnání s Agerou se dá jeho váha nazvat obezitou a švédský hypersport si na nedostatek výkonu rozhodně stěžovat nemůže. Nezájem Winkelmanna pak těmto teoriím jen nahrává.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?