Automobilka Bugatti již prodala více jak 320 z plánovaných 500 hypersportů Chiron, což je skutečně úchvatný prodejní výsledek. Není tedy divu, že automobilka příliš nepospíchá s dokazováním, že její hypersport je tím vůbec nejrychlejším na světě.
Automobilka si je svými prodeji tak jistá, že rychlostní testy odsunula do pozadí, jak prozradil předseda představenstva Stephan Winkelmann v rozhovoru pro CNBC. „Máme toho teď hodně. Rychlostní test ale není prioritou. Čeká nás spousta věcí," řekl Winkelmann. „Dokonce ani nevím, jak rychle dokáže naše auto jet."
Předseda představenstva ale rychlostní test zcela nevyloučil, ovšem žádné datum ani časový horizont nepadl. „Nevím, možná", odpověděl Winkelmann na otázku, kdy bude automobil podroben rychlostním testům.
Jedna z "konspiračních" teorií ale tvrdí, že Bugatti se rychlostním testům Chiron vyhýbá úmyslně, neboť velice dobře ví, že by se nedokázala vyrovnat Koenigseggu Agera RS. Švédský hypersport totiž minulý rok dosáhl průměrné rychlosti 447.2 km/h a maximální rychlosti 457.5 km/h.
Ve prospěch Koenigseggu ale hraje ještě pár detailů. Například minulý rok pokořila Agera RS slavný Chiron v závodu z 0 na 400 km/h a opět na 0 km/h o více jak 5.5 sekundy. Milovníci propracované závodní hry Forza 7 pak zdůrazňují, že ani ve virtuální realitě nedokáže Chiron Ageře RS konkurovat.
Chiron sice nabízí ohromný výkon a fenomenální technickou výbavu, ovšem ve srovnání s Agerou se dá jeho váha nazvat obezitou a švédský hypersport si na nedostatek výkonu rozhodně stěžovat nemůže. Nezájem Winkelmanna pak těmto teoriím jen nahrává.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).