Označení GTR dnes slýcháme poměrně často. To proto, že žádná z automobilek si tento název nemůže zaregistrovat a může ho tak používat každý. Zkratka GTR, představující slovní spojení Gran Turismo Racer, byla a je vždy zárukou toho nejlepšího a nejbrutálnějšího, co dokáže daná automobilka vyprodukovat. Pojďme se podívat na sedmero těch nejlepších strojů s označením GTR.
McLaren F1se v devadesátých letech chlubil titulem nejrychlejšího produkčního auta na světě. McLaren se ale rozhodl, že F1 potřebuje drsnější verzi, na jejímž základě vznikne závodní speciál. Výsledný vůz, F1 GTR, se nejvíce proslavil svým vítězstvím v závodě 24 hodin Le Mans v roce 1995. Dominanci McLarenu v tomto závodě potvrdily i další vozy, které zaujaly třetí, čtvrté a páté místo. Vůz poháněla masivní „vé dvanáctka“ BMW s výkonem 600 koní. Celkem vzniklo pouze 9 exemplářů. Ty byly po svém odchodu do závodního důchodu přestavěny k silniční homologaci.
Nissan Skyline R34 GT- RR34 Skyline GT-R se stal jedním z nejoblíbenějších vozů mezi lety 1990 a 2000. Výkonem 280 koní a svým pohonem všech čtyř kol, překonával R34 Skyline GT-R všechny své konkurenty. Mladá generace si tento japonský skvost jistě pamatuje i díky jeho roli, kterou sehrál v dnes již legendárním snímku Rychle a zběsile 2, kde se s ním proháněl zesnulý Paul Walker.
BMW E46 M3 GTRČtyřlitrový motor V8 s výkonem 444 koní, pohon zadních kol, šestistupňový manuál a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 vteřiny. E46 M3 GTR byla skutečná bestie. Jejím úkolem bylo zachránit pověst BMW v motoristickém sportu. Běžné verzi M3 se totiž v roce 2001 příliš nedařilo, proto se inženýři rozhodli vyvinout verzi GTR, která BMW vrátila opět na vrchol.
Lamborghini Diablo GTRDiablo GTR byl závodní speciál, postavený samotným Lamborghini, pro závodní sérii Diablo Supertrophy. Tato verze se chlubila vyšším výkonem 590 koňských sil, nižší hmotností a má na svědomí mnoho závodních úspěchů, napříč čtyřmi kontinenty. Jednalo se také o jedny z posledních vyráběných Lamborghini Diablo, před příchodem nástupce – Murcielago.
Mercedes-Benz CLK GTRCLK GTR je jednou z největších legend všech počítačových hráčů devadesátých let. Ve které hře se CLK GTR neobjevilo, ta jakoby nebyla. Tato německá brutalita byla postavena v sérii 25 vozů, jako homologační série závodního vozu CLK GTR. Za zmínku stojí i jeden zajímavý fakt o tomto voze. Před jeho dokončením, zakoupilo AMG jeden kus McLarenu F1 GTR, aby mohlo své CLK GTR otestovat v porovnání s jeho největším soupeřem.
Nissan R35 GT-RNebyl by to pořádný seznam vozů GT-R bez slavné japonské Godzilly. Ta se navíc v nedávné době představila ve faceliftované verzi. GT-R ohromí především svým sofistikovaným pohonem všech kol a systémem launch control, díky kterému dokáže akcelerovat z nuly na 100 km/h za méně než 3 vteřiny. O představení faceliftované verze, si můžete přečíst v našem nedávném článku:
Porsche 924 Carrera GTR924 Carrera GTR rozhodně nepatří mezi nejoblíbenější a nejznámější vozy, které kdy ze Stuttgartu vzešly. Přitom se jedná o jedno z nejvzácnějších vozidel, které kdy automobilka vyrobila. Porsche vyrobilo pouze 17 vozů této specifikace. Vůz je poháněn motorem z běžného 924, jehož výkon byl navýšen na 275 koní. Ten umožňoval zrychlovat z 0 na 100 km/h pod 5 vteřin.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?