7 úchvatných vozů s přídomkem GTR

ar3, 30. června 2016, 17:42 Google+

Označení GTR dnes slýcháme poměrně často. To proto, že žádná z automobilek si tento název nemůže zaregistrovat a může ho tak používat každý. Zkratka GTR, představující slovní spojení Gran Turismo Racer, byla a je vždy zárukou toho nejlepšího a nejbrutálnějšího, co dokáže daná automobilka vyprodukovat. Pojďme se podívat na sedmero těch nejlepších strojů s označením GTR.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
McLaren F1 GTR

McLaren F1 GTR | foto: TopGear

Sdílejte článek

McLaren F1 GTR

img-responsive

McLaren F1 GTR | foto: TopGear

McLaren F1se v devadesátých letech chlubil titulem nejrychlejšího produkčního auta na světě. McLaren se ale rozhodl, že F1 potřebuje drsnější verzi, na jejímž základě vznikne závodní speciál. Výsledný vůz, F1 GTR, se nejvíce proslavil svým vítězstvím v závodě 24 hodin Le Mans v roce 1995. Dominanci McLarenu v tomto závodě potvrdily i další vozy, které zaujaly třetí, čtvrté a páté místo. Vůz poháněla masivní „vé dvanáctka“ BMW s výkonem 600 koní. Celkem vzniklo pouze 9 exemplářů. Ty byly po svém odchodu do závodního důchodu přestavěny k silniční homologaci.

Nissan Skyline R34 GT- R

img-responsive

Nissan Skyline R34 GT- R | foto: youtube.com

R34 Skyline GT-R se stal jedním z nejoblíbenějších vozů mezi lety 1990 a 2000. Výkonem 280 koní a svým pohonem všech čtyř kol, překonával R34 Skyline GT-R všechny své konkurenty. Mladá generace si tento japonský skvost jistě pamatuje i díky jeho roli, kterou sehrál v dnes již legendárním snímku Rychle a zběsile 2, kde se s ním proháněl zesnulý Paul Walker.

BMW E46 M3 GTR

img-responsive

BMW E46 M3 GTR | foto: youtube.com

Čtyřlitrový motor V8 s výkonem 444 koní, pohon zadních kol, šestistupňový manuál a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 vteřiny. E46 M3 GTR byla skutečná bestie. Jejím úkolem bylo zachránit pověst BMW v motoristickém sportu. Běžné verzi M3 se totiž v roce 2001 příliš nedařilo, proto se inženýři rozhodli vyvinout verzi GTR, která BMW vrátila opět na vrchol.

Lamborghini Diablo GTR

img-responsive

Lamborghini Diablo GTR | foto: youtube.com

Diablo GTR byl závodní speciál, postavený samotným Lamborghini, pro závodní sérii Diablo Supertrophy. Tato verze se chlubila vyšším výkonem 590 koňských sil, nižší hmotností a má na svědomí mnoho závodních úspěchů, napříč čtyřmi kontinenty. Jednalo se také o jedny z posledních vyráběných Lamborghini Diablo, před příchodem nástupce – Murcielago.

Mercedes-Benz CLK GTR

img-responsive

Mercedes Benz CLK GTR | foto: youtube.com

CLK GTR je jednou z největších legend všech počítačových hráčů devadesátých let. Ve které hře se CLK GTR neobjevilo, ta jakoby nebyla. Tato německá brutalita byla postavena v sérii 25 vozů, jako homologační série závodního vozu CLK GTR. Za zmínku stojí i jeden zajímavý fakt o tomto voze. Před jeho dokončením, zakoupilo AMG jeden kus McLarenu F1 GTR, aby mohlo své CLK GTR otestovat v porovnání s jeho největším soupeřem.

Nissan R35 GT-R

img-responsive

Nový Nissan GT-R (2017) se představil v showroomu značky v Praze | foto: Roman Havlín

Nebyl by to pořádný seznam vozů GT-R bez slavné japonské Godzilly. Ta se navíc v nedávné době představila ve faceliftované verzi.  GT-R ohromí především svým sofistikovaným pohonem všech kol a systémem launch control, díky kterému dokáže akcelerovat z nuly na 100 km/h za méně než 3 vteřiny. O představení faceliftované verze, si můžete přečíst v našem nedávném článku:

Porsche 924 Carrera GTR

img-responsive

Porsche 924 Carrera GTR | foto: youtube.com

924 Carrera GTR rozhodně nepatří mezi nejoblíbenější a nejznámější vozy, které kdy ze Stuttgartu vzešly. Přitom se jedná o jedno z nejvzácnějších vozidel, které kdy automobilka vyrobila. Porsche vyrobilo pouze 17 vozů této specifikace. Vůz je poháněn motorem z běžného 924, jehož výkon byl navýšen na 275 koní. Ten umožňoval zrychlovat z 0 na 100 km/h pod 5 vteřin.

Vytisknout

Diskuze: 7 úchvatných vozů s přídomkem GTR

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Nová kampaň Ty to zvládneš má pomáhat při nehodách, ilustrační foto.

Krev, řev a pomačkané plechy. BESIP přesto říká: „Ty to zvládneš!“

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud