Označení GTR dnes slýcháme poměrně často. To proto, že žádná z automobilek si tento název nemůže zaregistrovat a může ho tak používat každý. Zkratka GTR, představující slovní spojení Gran Turismo Racer, byla a je vždy zárukou toho nejlepšího a nejbrutálnějšího, co dokáže daná automobilka vyprodukovat. Pojďme se podívat na sedmero těch nejlepších strojů s označením GTR.
McLaren F1se v devadesátých letech chlubil titulem nejrychlejšího produkčního auta na světě. McLaren se ale rozhodl, že F1 potřebuje drsnější verzi, na jejímž základě vznikne závodní speciál. Výsledný vůz, F1 GTR, se nejvíce proslavil svým vítězstvím v závodě 24 hodin Le Mans v roce 1995. Dominanci McLarenu v tomto závodě potvrdily i další vozy, které zaujaly třetí, čtvrté a páté místo. Vůz poháněla masivní „vé dvanáctka“ BMW s výkonem 600 koní. Celkem vzniklo pouze 9 exemplářů. Ty byly po svém odchodu do závodního důchodu přestavěny k silniční homologaci.
Nissan Skyline R34 GT- RR34 Skyline GT-R se stal jedním z nejoblíbenějších vozů mezi lety 1990 a 2000. Výkonem 280 koní a svým pohonem všech čtyř kol, překonával R34 Skyline GT-R všechny své konkurenty. Mladá generace si tento japonský skvost jistě pamatuje i díky jeho roli, kterou sehrál v dnes již legendárním snímku Rychle a zběsile 2, kde se s ním proháněl zesnulý Paul Walker.
BMW E46 M3 GTRČtyřlitrový motor V8 s výkonem 444 koní, pohon zadních kol, šestistupňový manuál a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 vteřiny. E46 M3 GTR byla skutečná bestie. Jejím úkolem bylo zachránit pověst BMW v motoristickém sportu. Běžné verzi M3 se totiž v roce 2001 příliš nedařilo, proto se inženýři rozhodli vyvinout verzi GTR, která BMW vrátila opět na vrchol.
Lamborghini Diablo GTRDiablo GTR byl závodní speciál, postavený samotným Lamborghini, pro závodní sérii Diablo Supertrophy. Tato verze se chlubila vyšším výkonem 590 koňských sil, nižší hmotností a má na svědomí mnoho závodních úspěchů, napříč čtyřmi kontinenty. Jednalo se také o jedny z posledních vyráběných Lamborghini Diablo, před příchodem nástupce – Murcielago.
Mercedes-Benz CLK GTRCLK GTR je jednou z největších legend všech počítačových hráčů devadesátých let. Ve které hře se CLK GTR neobjevilo, ta jakoby nebyla. Tato německá brutalita byla postavena v sérii 25 vozů, jako homologační série závodního vozu CLK GTR. Za zmínku stojí i jeden zajímavý fakt o tomto voze. Před jeho dokončením, zakoupilo AMG jeden kus McLarenu F1 GTR, aby mohlo své CLK GTR otestovat v porovnání s jeho největším soupeřem.
Nissan R35 GT-RNebyl by to pořádný seznam vozů GT-R bez slavné japonské Godzilly. Ta se navíc v nedávné době představila ve faceliftované verzi. GT-R ohromí především svým sofistikovaným pohonem všech kol a systémem launch control, díky kterému dokáže akcelerovat z nuly na 100 km/h za méně než 3 vteřiny. O představení faceliftované verze, si můžete přečíst v našem nedávném článku:
Porsche 924 Carrera GTR924 Carrera GTR rozhodně nepatří mezi nejoblíbenější a nejznámější vozy, které kdy ze Stuttgartu vzešly. Přitom se jedná o jedno z nejvzácnějších vozidel, které kdy automobilka vyrobila. Porsche vyrobilo pouze 17 vozů této specifikace. Vůz je poháněn motorem z běžného 924, jehož výkon byl navýšen na 275 koní. Ten umožňoval zrychlovat z 0 na 100 km/h pod 5 vteřin.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.