Léto je za rohem, nejvyšší čas vyřešit letní dovolenou. Jezdíte na ni autem? Ani vy byste neměli zapomínat na uzavření cestovního pojištění. Dovolená je přece jenom o zážitcích, kdo by si z ní chtěl přivést i dluh za ošetření v nemocnici nebo způsobenou škodu?
Bez cestovního pojištění ani ránu!
Ať už vyrážíte na cesty po Čechách, Slovensku, nebo do vzdálenějších destinací, na uzavření cestovního pojištění nezapomínejte. Zejména v zahraničí se náklady na ošetření mohou vyšplhat do závratných výšin, na škodu ale není cestovní pojištění ani v ČR. Díky němu se možná dočkáte i lepších služeb.
Víte, že cestovní pojištění, které máte sjednané v rámci kreditní karty nestačí? Jeho velkou nevýhodou jsou nízké pojistné limity, které nemusí pokrýt celou škodu. Zbytek byste hradili z vlastní kapsy.
Podobně to i je s evropským průkazem zdravotního pojištění. Sice vám v rámci EU zajistí nárok na lékařské ošetření, ale zařízení si může naúčtovat doplatky za léčbu, které už nepokryje. Stejně tak se nemůžete nechat ošetřit v soukromém zařízení.
K čemu na cestách to pojištění vlastně je?
Mnozí z nás si myslí, že cestovní pojištění slouží jen ke kompenzaci nákladů na ošetření a doufají, že se jim nic nestane, tak si ho mnohdy ani nesjednají. Jen o tom ale cestovní pojištění není. Co si můžete na cesty pojistit?
Pojištění léčebných výloh je základem pojištění, výlohy na léčbu se totiž klidně mohou vyšplhat i na několik milionů. Z toho důvodu byste neměli podcenit nejen samotné sjednání pojištění, ale i limity pojistného krytí. Pro cesty po Evropě si nastavte limit minimálně ve výši 3 milionů Kč, pokud vyrážíte mimo Evropu nebo na lyže, dejte přednost krytí ve výši 5 milionů korun a víc. Asistenční služby, které vám v rodném jazyce poskytnou pomoc v kteroukoli denní i noční hodinu, poradí vám, co máte krok za krokem dělat. V případě potřeby vám doporučí i vhodné zdravotnické zařízení a pomohou vyřídit všechny náležitosti. Úrazové pojištění pro případ, že se vám během dovolené stane úraz. Když kvůli němu třeba nebudete moci nějakou dobu pracovat a přijdete o příjem, dostanete za každý den léčení úrazu předem domluvenou částku. Pojištění odpovědnosti za škodu, které oceníte v okamžiku, kdy nešťastnou náhodou způsobíte někomu jinému škodu na zdraví, životě nebo majetku. Ale pozor, musí opravdu jít o neúmyslné jednání. Pojištění zavazadel, kdyby vám je náhodu někdo ukradl nebo se ztratila. Pojištění storna zájezdu pro případ, že z nějakého důvodu nebudete moci na dovolenou odcestovat. Může jít o zrušení zájezdu z důvodu nemoci, úrazu, nenadálé škody na majetku, případně úmrtí někoho blízkého apod.Jste těsně před dovolenou? Nezoufejte!
Podcenili jste situaci a cestovní pojištění neuzavřeli? Nic není ztraceno. V dnešní době si ho můžete sjednat během pár minut online. Nic není třeba podepisovat, smlouvu akceptujete zaplacením pojistného. To ale musíte stihnout před započetím cesty, jinak pojištění neplatí.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.