Audi vyvíjí závodní verzi vozu R8

Marek Litzman, 4. září 2008, 00:01 Google+

Poprvé v historii nabídne Audi Sport závodní sportovní automobil speciálně vyvinutý pro zákazníky, kterými jsou v tomto případě soukromé týmy. Pětisetkoňová verze R8 GT3 bude k dispozici od podzimu 2009.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
R8 GT3

R8 GT3 | foto: Audi ČR

Sdílejte článek

Logistické a výrobní prostory nového zákaznického programu budou vytvořeny v následujících měsících v Ingolstadtu, Neckarsulmu a Györu.
 
"Audi R8 je prvním sériovým vozem Audi, které nese jméno úspěšného závodního stroje a je proto skvělým základem, z něhož vzejde zákaznický sportovní program Audi," vysvětluje ředitel Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich. "Od chvíle, kdy bylo R8 představeno, jsme neustále žádáni našimi klienty o závodní tovární úpravu. S novým modelem chceme nabídnout zákazníkům závodní vůz se špičkovou technikou a typickou kvalitou Audi, který ovšem bude jednoduše ovladatelný".
 
Závodní Audi R8 odpovídá kategorii GT3. Protože předpisy zakazují vozům této kategorie pohon všech kol, bude Audi R8 pro tyto účely vybaveno pohonem zadních kol, typickým pro vozy GT. Výkon motoru bude přenášen na kola nově vyvinutou šestistupňovou sekvenční převodovkou. Podvozek používá téměř výhradně komponenty sériových vozů. Nejvyšší bezpečnost pilota zajišťuje dlouhý seznam bezpečnostních opatření. Modifikovaná příď a rozměrné zadní křídlo generují na trati nezbytnou přítlačnou sílu.
 
Audi R8, které má v rámci Audi Sport kódové označení "R16", bylo uvedeno na závodní tratě továrním jezdcem Frankem Bielou. Nasazení do prvních testovacích závodů se plánuje na sezónu 2009. První dodávky zákazníkům pak na podzim stejného roku.
Vytisknout

Diskuze: Audi vyvíjí závodní verzi vozu R8

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Seat

Seat uspěl v hodnocení servisů ADACu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud