Audi vyvíjí závodní verzi vozu R8

R8 GT3
R8 GT3, foto: Audi ČR
Marek Litzman 4. září 2008 00:01
Sdílej:

Poprvé v historii nabídne Audi Sport závodní sportovní automobil speciálně vyvinutý pro zákazníky, kterými jsou v tomto případě soukromé týmy. Pětisetkoňová verze R8 GT3 bude k dispozici od podzimu 2009.

Logistické a výrobní prostory nového zákaznického programu budou vytvořeny v následujících měsících v Ingolstadtu, Neckarsulmu a Györu.   "Audi R8 je prvním sériovým vozem Audi, které nese jméno úspěšného závodního stroje a je proto skvělým základem, z něhož vzejde zákaznický sportovní program Audi," vysvětluje ředitel Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich. "Od chvíle, kdy bylo R8 představeno, jsme neustále žádáni našimi klienty o závodní tovární úpravu. S novým modelem chceme nabídnout zákazníkům závodní vůz se špičkovou technikou a typickou kvalitou Audi, který ovšem bude jednoduše ovladatelný".   Závodní Audi R8 odpovídá kategorii GT3. Protože předpisy zakazují vozům této kategorie pohon všech kol, bude Audi R8 pro tyto účely vybaveno pohonem zadních kol, typickým pro vozy GT. Výkon motoru bude přenášen na kola nově vyvinutou šestistupňovou sekvenční převodovkou. Podvozek používá téměř výhradně komponenty sériových vozů. Nejvyšší bezpečnost pilota zajišťuje dlouhý seznam bezpečnostních opatření. Modifikovaná příď a rozměrné zadní křídlo generují na trati nezbytnou přítlačnou sílu.   Audi R8, které má v rámci Audi Sport kódové označení "R16", bylo uvedeno na závodní tratě továrním jezdcem Frankem Bielou. Nasazení do prvních testovacích závodů se plánuje na sezónu 2009. První dodávky zákazníkům pak na podzim stejného roku.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?