Kompaktné SUV od automobilky Mitsubishi sa po dvoch rokoch podrobilo decentnému faceliftu.
Mitsubishi ASX sa na európskom trhu predáva približne 2 roky, no automobilka preň pripravila facelift, ktorý prinesie modernizovanú tvár tohto kompaktného SUV. Je potrebné povedať, že facelift pre domáci japonský trh sa predstavil už pred pár mesiacmi a Európa prichádza na rad až teraz.
Modernizácia modelu ASX spočíva v upravenej prednej časti s novou 6-uholníkovou maskou chladiča, zväčšil sa podiel lakovaných častí karosérie, umiestnenie hmloviek bolo rovnako prepracované. Mitsubishi tak spredu pôsobí opäť o čosi mladistvejším dojmom ako doteraz.
Interiér ASX bude zmenený len v detailoch, pribudnú nové materiály čalúnenia, nový otočný ovládač systému pohonu 4x4 a mierne upravenú stredovú konzolu.
Po technickej stránke ostane všetko po starom, pod kapotou bude pracovať benzínový motor 1,6 Mivec (86 kW/116 k) a naftový motor 1,8 DI-D (85 kW/115 k a 110 kW/150 k).
Nové Mistubishi ASX sa na európske trhy dostane ešte v tomto roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?