Škoda Auto se vrací na kazašský trh. Pro obnovení obchodní činnosti zvolila česká automobilka nového prodejního a výrobního partnera ve společnosti Allur Company a obě strany již podepsaly smlouvu o spolupráci. Začátkem roku 2024 se v Kazachstánu spustí montáž čtyř modelů značky Škoda.
„Kazachstán je pro automobilku Škoda Auto atraktivní příležitostí pro další urychlení internacionalizace. Zároveň se jedná o návrat na trh se slibným potenciálem, protože automobil zde v současné době vlastní méně než pětina obyvatel. Abychom tento potenciál využili, našli jsme silného partnera v Allur Company, která nám poskytne podporu při výrobě a prodeji vozů.“
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto
„V příštím roce plánujeme v Kazachstánu otevřít 15 dealerství ve velkých městech, jako je Astana, Almaty, Šymkent nebo Kostanaj. Klientům nabídneme nejen nejprodávanější model Octavia, ale také celosvětově úspěšná SUV Kodiaq, Karoq a Kamiq. Právě segment SUV je nyní druhý největší na kazašském trhu a my máme k dispozici moderní a atraktivní modelovou řadu, která dokáže zákazníky oslovit.“
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Prodeje a marketingu
Obnovení aktivit společnosti Škoda Auto v Kazachstánu
Škoda Auto působila v Kazachstánu v letech 2005 až 2021 a dodala na trh více než 23 000 vozů. Aby mohla automobilka pokračovat v poskytování služeb na vysoké úrovni, navázala spolupráci s novou partnerskou společností pro prodej i výrobu. Vozidla pro kazašský trh se budou vyrábět v závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách, finální montáž bude od příštího roku probíhat v závodě Allur Company v Kostanaji a firma zajistí i dodávky do místních autosalonů. Zákazníci si budou moci vybírat z SUV Kodiaq, Karoq a Kamiq, v nabídce bude i nejprodávanější model Octavia.
Příspěvek ke strategii internacionalizace společnosti Škoda: stabilní trh s velkým potenciálem k růstu
V Kazachstánu v současnosti připadá na 1000 obyvatel 186 motorových vozidel a Škoda Auto zde spatřuje slibný potenciál k růstu. Očekává se, že celkový objem trhu s novými vozy zde v příštích pěti letech dosáhne více než 200 000 automobilů. Na základě těchto údajů plánuje automobilka využít příležitosti a dosáhnout v letech 2024 až 2028 podílu na trhu ve výši 5 %.
Opětovný vstup na kazašský trh je součástí důsledně zaváděné strategie internacionalizace společnosti Škoda Auto. Letos v září značka oficiálně zahájila prodej ve Vietnamu. Vedle toho již dříve převzala strategické řízení koncernové skupiny Core, sdružující velkoobjemové značky koncernu Volkswagen, pro celý region ASEAN (Sdružení národů jihovýchodní Asie). Cílem je využít společný potenciál k dalšímu růstu. Škoda Auto rovněž strategicky řídí aktivity koncernu Volkswagen na velmi rychle se rozvíjejícím indickém trhu.
Spolupráce s Allur Company na prodeji i výrobě
Škoda Auto našla v Allur Company silného strategického partnera pro opětovné spuštění prodeje a další rozvoj na kazašském trhu. Zavedený automobilový koncern se zabývá výrobou a prodejem osobních automobilů, komponentů a náhradních dílů pro užitková vozidla a také provozováním servisní sítě po celém Kazachstánu. S tržním podílem 44,4 procenta v roce 2022 je Allur Company největším výrobcem automobilů v Kazachstánu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.