Nevím o člověku, který by neznal populárního Trabanta 601, jenž disponoval výhradně dvoutaktním motorem. Posléze dostal i čtyřtaktní 1,1litrový motor z Volkswagenu Polo, ale to už se ocital v posledním roku výroby. Jeden polský automobilový fanoušek měl Trabíka tak rád, že mu dopřál „nový lepší život“.
Dvoutaktní Trabant 601 se přestal vyrábět v roce 1990, naopak výroba s čtyřtaktním ústrojím skončila až o rok později. I když už je tomu přes 20 let, stále nabývá na popularitě v Evropě a to možná díky jeho „kouzlu“ a roztomilosti. Tento tmavě hnědý Trabant 601 byl vyroben v osmdesátých letech a automobilový nadšenec z Polska ho zakoupil před 14 lety.
Hned na začátku nahradil jeho 0,6litrový dvoutakt právě modernější 1,1litrovou pohonnou jednotkou z Volkswagenu Polo a záhy i ta byla vyměněna za benzínovou třináctistovku. Poté dokonce Trabby, jak mu jeho majitel říká, dostal i osmnáctistovku či dvoulitr z Golfu GTI. Bohužel o pár let později vlastník Trabbyho havaroval se svým druhým vozem – Audi TT. A v tu chvíli ho napadla nehorázná perverznost, všechny potřebné díly z TT využil právě ve prospěch Trabanta a vytvořil tak unikát.
Takže Trabby dostal zejména 1,8litrový přeplňovaný pětiventilový čtyřválec se sériovým výkonem 225 koní, šestistupňový manuál a také systém pohon všech čtyř kol quattro. Dvoudveřový sedan tak disponoval navýšeným výkonem 270 koní při 5700 otáčkách za minutu (pouze při spalování 95oktanového benzínu) a točivým momentem 369 Nm při 4500 otáčkách za minutu. Takových hodnot bylo dosaženo díky novému turbodmychadlu K04, větším vstřikovačům, modifikovanému sání i výfukovému systému a také seřízení motoru.
Není pak divu, že upravený model z východního Německa zrychlí na stovku za 4,5 sekundy a na dvoustovku dokonce za 15,5 sekundy. Celkem rozdíl, když standardní dvoutaktní Trabík je „na stovce“ za 41,5 sekundy, že? Polák samozřejmě myslel i na zkrocení zlého bakelitu, proto dal na všechna čtyři kola kotoučové brzdy od Audi – konkrétně vpředu o průměru 312 mm a vzadu o 256 mm. Dokonce je Trabby tak moderní, že nabídne i systém ABS a ESP.
Co se týče ostatních úprav, Trabby má 16palcová ocelová kola, která jsou obutá do pneumatik Toyo T1R o rozměru 195/45R16. Dále pak uvnitř je k vidění palubní deska z Audi TT, sportovní volant, sportovní sedačky Bimarco a také bezpečnostní rám.
Zdroj: adrenalinemotorsport.pl
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.