V Polsku se zrodil dokonalý sleeper, Trabant s vnitřnostmi Audi

ar8, 24. listopadu 2015, 15:40 Aktualizováno 25.11.2015, 13:15 Google+

Nevím o člověku, který by neznal populárního Trabanta 601, jenž disponoval výhradně dvoutaktním motorem. Posléze dostal i čtyřtaktní 1,1litrový motor z Volkswagenu Polo, ale to už se ocital v posledním roku výroby. Jeden polský automobilový fanoušek měl Trabíka tak rád, že mu dopřál „nový lepší život“.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Trabant 1,8 Turbo quattro z Polska

Trabant 1,8 Turbo quattro z Polska | foto: Artur Owsiany (Facebook)

Sdílejte článek

Dvoutaktní Trabant 601 se přestal vyrábět v roce 1990, naopak výroba s čtyřtaktním ústrojím skončila až o rok později. I když už je tomu přes 20 let, stále nabývá na popularitě v Evropě a to možná díky jeho „kouzlu“ a roztomilosti. Tento tmavě hnědý Trabant 601 byl vyroben v osmdesátých letech a automobilový nadšenec z Polska ho zakoupil před 14 lety.

Hned na začátku nahradil jeho 0,6litrový dvoutakt právě modernější 1,1litrovou pohonnou jednotkou z Volkswagenu Polo a záhy i ta byla vyměněna za benzínovou třináctistovku. Poté dokonce Trabby, jak mu jeho majitel říká, dostal i osmnáctistovku či dvoulitr z Golfu GTI. Bohužel o pár let později vlastník Trabbyho havaroval se svým druhým vozem – Audi TT. A v tu chvíli ho napadla nehorázná perverznost, všechny potřebné díly z TT využil právě ve prospěch Trabanta a vytvořil tak unikát.

img-responsive

Trabant 1,8 Turbo quattro z Polska | foto: Artur Owsiany (Facebook)

Takže Trabby dostal zejména 1,8litrový přeplňovaný pětiventilový čtyřválec se sériovým výkonem 225 koní, šestistupňový manuál a také systém pohon všech čtyř kol quattro. Dvoudveřový sedan tak disponoval navýšeným výkonem 270 koní při 5700 otáčkách za minutu (pouze při spalování 95oktanového benzínu) a točivým momentem 369 Nm při 4500 otáčkách za minutu. Takových hodnot bylo dosaženo díky novému turbodmychadlu K04, větším vstřikovačům, modifikovanému sání i výfukovému systému a také seřízení motoru.

Není pak divu, že upravený model z východního Německa zrychlí na stovku za 4,5 sekundy a na dvoustovku dokonce za 15,5 sekundy. Celkem rozdíl, když standardní dvoutaktní Trabík je „na stovce“ za 41,5 sekundy, že? Polák samozřejmě myslel i na zkrocení zlého bakelitu, proto dal na všechna čtyři kola kotoučové brzdy od Audi – konkrétně vpředu o průměru 312 mm a vzadu o 256 mm. Dokonce je Trabby tak moderní, že nabídne i systém ABS a ESP.

Co se týče ostatních úprav, Trabby má 16palcová ocelová kola, která jsou obutá do pneumatik Toyo T1R o rozměru 195/45R16. Dále pak uvnitř je k vidění palubní deska z Audi TT, sportovní volant, sportovní sedačky Bimarco a také bezpečnostní rám

Zdroj: adrenalinemotorsport.pl

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: V Polsku se zrodil dokonalý sleeper, Trabant s vnitřnostmi Audi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

jeep grand cherokee

Králové těžkých přívěsů

U první generace Leafu se objevují problémy s baterií

Nová baterie pro první generaci elektrovozu Nissan Leaf? Připravte si 600 000 Kč

Hyundai Tucson IceBreaker

Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

Kalendář Pirelli 2020

Kalendář Pirelli 2020 se nese v duchu Shakespearovské Julie

Telefonování za volantem se může řidičům pořádně prodražit

Poslanci vyzývají k zákazu hands-free volání během řízení

Motoristická slavnost Legendy nabídne českou premiéru nové Supry

5 věcí, které jste nevěděli o Toyotě Supra

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

DOBRÁ ZPRÁVA. Nájezd ojetin v ČR klesá rychleji, než roste cena

Jaguar I-Pace nepřesvědčí jízdními vlastnostmi v kritických situacích

Elektrický Jaguar I-Pace nepřesvědčil v losím testu, ESP reaguje nesmyslně

Toyota Mirai 2021

Ošklivé auto nechce nikdo. Nová Toyota Mirai na vodík už bude vypadat skvěle

střešní nosiče

Na co myslet při výběru střešních nosičů?

reklama

Doporučujeme

Citroën C5

Citroën chystá revoluční odpružení, kdy ho uvede na trh?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nová baterie pro první generaci elektrovozu Nissan Leaf? Připravte si 600 000 Kč

  2. Polák si pro přepravu svého motocyklu staví hodně drsný pick-up

  3. Ošklivé auto nechce nikdo. Nová Toyota Mirai na vodík už bude vypadat skvěle

  4. Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

  5. Špičková technika a dokonalý design pro 4 cestující. BMW představilo M8 Gran Coupe

  6. DOBRÁ ZPRÁVA. Nájezd ojetin v ČR klesá rychleji, než roste cena

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud