V Polsku se zrodil dokonalý sleeper, Trabant s vnitřnostmi Audi

ar8, 24. listopadu 2015, 15:40 Aktualizováno 25.11.2015, 13:15 Google+

Nevím o člověku, který by neznal populárního Trabanta 601, jenž disponoval výhradně dvoutaktním motorem. Posléze dostal i čtyřtaktní 1,1litrový motor z Volkswagenu Polo, ale to už se ocital v posledním roku výroby. Jeden polský automobilový fanoušek měl Trabíka tak rád, že mu dopřál „nový lepší život“.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Trabant 1,8 Turbo quattro z Polska

Trabant 1,8 Turbo quattro z Polska | foto: Artur Owsiany (Facebook)

Sdílejte článek

Dvoutaktní Trabant 601 se přestal vyrábět v roce 1990, naopak výroba s čtyřtaktním ústrojím skončila až o rok později. I když už je tomu přes 20 let, stále nabývá na popularitě v Evropě a to možná díky jeho „kouzlu“ a roztomilosti. Tento tmavě hnědý Trabant 601 byl vyroben v osmdesátých letech a automobilový nadšenec z Polska ho zakoupil před 14 lety.

Hned na začátku nahradil jeho 0,6litrový dvoutakt právě modernější 1,1litrovou pohonnou jednotkou z Volkswagenu Polo a záhy i ta byla vyměněna za benzínovou třináctistovku. Poté dokonce Trabby, jak mu jeho majitel říká, dostal i osmnáctistovku či dvoulitr z Golfu GTI. Bohužel o pár let později vlastník Trabbyho havaroval se svým druhým vozem – Audi TT. A v tu chvíli ho napadla nehorázná perverznost, všechny potřebné díly z TT využil právě ve prospěch Trabanta a vytvořil tak unikát.

img-responsive

Trabant 1,8 Turbo quattro z Polska | foto: Artur Owsiany (Facebook)

Takže Trabby dostal zejména 1,8litrový přeplňovaný pětiventilový čtyřválec se sériovým výkonem 225 koní, šestistupňový manuál a také systém pohon všech čtyř kol quattro. Dvoudveřový sedan tak disponoval navýšeným výkonem 270 koní při 5700 otáčkách za minutu (pouze při spalování 95oktanového benzínu) a točivým momentem 369 Nm při 4500 otáčkách za minutu. Takových hodnot bylo dosaženo díky novému turbodmychadlu K04, větším vstřikovačům, modifikovanému sání i výfukovému systému a také seřízení motoru.

Není pak divu, že upravený model z východního Německa zrychlí na stovku za 4,5 sekundy a na dvoustovku dokonce za 15,5 sekundy. Celkem rozdíl, když standardní dvoutaktní Trabík je „na stovce“ za 41,5 sekundy, že? Polák samozřejmě myslel i na zkrocení zlého bakelitu, proto dal na všechna čtyři kola kotoučové brzdy od Audi – konkrétně vpředu o průměru 312 mm a vzadu o 256 mm. Dokonce je Trabby tak moderní, že nabídne i systém ABS a ESP.

Co se týče ostatních úprav, Trabby má 16palcová ocelová kola, která jsou obutá do pneumatik Toyo T1R o rozměru 195/45R16. Dále pak uvnitř je k vidění palubní deska z Audi TT, sportovní volant, sportovní sedačky Bimarco a také bezpečnostní rám

Zdroj: adrenalinemotorsport.pl

Vytisknout

Diskuze: V Polsku se zrodil dokonalý sleeper, Trabant s vnitřnostmi Audi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia

Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

Radim Passer už v roce 2015 v Německu zjišťoval maximálku svého Bugatti Veyron, tehdy jel jen 402 km/h

Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Fabia stále na Slovensku jedničkou. Škoda ale nemá důvod jásat

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

TMMF zahájení výroby

Auta nejsou, zoufají Češi. Příčin našli celou řadu

Volkswagen Amarok

Nový Amarok bude představen v polovině roku 2022, pod kapotou bude opět šestiválec

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Ilustrační foto

ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

Ford Ranger Raptor

TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

ojetá auta

Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

Toyota Yaris GRMN

Kladivo na Yaris GR? Nový Yaris GRMN, který je ještě ostřejší a bude pěkně vzácný!

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021

BMW čerstvě přepsalo dějiny v prémiovém segmentu

lexus nx

Uhodnete, který Lexus je tím nejbezpečnějším v historii?

reklama

Doporučujeme

Citroën C5

Citroën chystá revoluční odpružení, kdy ho uvede na trh?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

  2. Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

  3. Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

  4. ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

  5. Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

  6. Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud