V Polsku se zrodil dokonalý sleeper, Trabant s vnitřnostmi Audi

Trabant 1,8 Turbo quattro z Polska
Trabant 1,8 Turbo quattro z Polska, foto: Artur Owsiany (Facebook)
ar8 24. listopadu 2015 15:40 | akt. 25. listopadu 2015 13:15
Sdílej:

Nevím o člověku, který by neznal populárního Trabanta 601, jenž disponoval výhradně dvoutaktním motorem. Posléze dostal i čtyřtaktní 1,1litrový motor z Volkswagenu Polo, ale to už se ocital v posledním roku výroby. Jeden polský automobilový fanoušek měl Trabíka tak rád, že mu dopřál „nový lepší život“.

Dvoutaktní Trabant 601 se přestal vyrábět v roce 1990, naopak výroba s čtyřtaktním ústrojím skončila až o rok později. I když už je tomu přes 20 let, stále nabývá na popularitě v Evropě a to možná díky jeho „kouzlu“ a roztomilosti. Tento tmavě hnědý Trabant 601 byl vyroben v osmdesátých letech a automobilový nadšenec z Polska ho zakoupil před 14 lety.

Hned na začátku nahradil jeho 0,6litrový dvoutakt právě modernější 1,1litrovou pohonnou jednotkou z Volkswagenu Polo a záhy i ta byla vyměněna za benzínovou třináctistovku. Poté dokonce Trabby, jak mu jeho majitel říká, dostal i osmnáctistovku či dvoulitr z Golfu GTI. Bohužel o pár let později vlastník Trabbyho havaroval se svým druhým vozem – Audi TT. A v tu chvíli ho napadla nehorázná perverznost, všechny potřebné díly z TT využil právě ve prospěch Trabanta a vytvořil tak unikát.

Takže Trabby dostal zejména 1,8litrový přeplňovaný pětiventilový čtyřválec se sériovým výkonem 225 koní, šestistupňový manuál a také systém pohon všech čtyř kol quattro. Dvoudveřový sedan tak disponoval navýšeným výkonem 270 koní při 5700 otáčkách za minutu (pouze při spalování 95oktanového benzínu) a točivým momentem 369 Nm při 4500 otáčkách za minutu. Takových hodnot bylo dosaženo díky novému turbodmychadlu K04, větším vstřikovačům, modifikovanému sání i výfukovému systému a také seřízení motoru.

Není pak divu, že upravený model z východního Německa zrychlí na stovku za 4,5 sekundy a na dvoustovku dokonce za 15,5 sekundy. Celkem rozdíl, když standardní dvoutaktní Trabík je „na stovce“ za 41,5 sekundy, že? Polák samozřejmě myslel i na zkrocení zlého bakelitu, proto dal na všechna čtyři kola kotoučové brzdy od Audi – konkrétně vpředu o průměru 312 mm a vzadu o 256 mm. Dokonce je Trabby tak moderní, že nabídne i systém ABS a ESP.

Co se týče ostatních úprav, Trabby má 16palcová ocelová kola, která jsou obutá do pneumatik Toyo T1R o rozměru 195/45R16. Dále pak uvnitř je k vidění palubní deska z Audi TT, sportovní volant, sportovní sedačky Bimarco a také bezpečnostní rám. 

Zdroj: adrenalinemotorsport.pl

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.