Posilování české koruny vůči euru je dobrou zprávou pro motoristy, kteří zvažují nákup automobilu ze zahraničí. Vývoj kurzu totiž zlevňuje nákup vozu z eurozóny o desítky tisíc korun. Zánovní Octavia je nyní levnější o 10 až 20 tisíc korun oproti začátku listopadu a až o 50 tisíc oproti začátku března loňského roku.
Přestože ČNB v listopadu neintervenovala na podporu koruny, zůstává tuzemská měna silná. Zatímco v listopadu se euro obchodovalo za 24,535 Kč, v lednu již oslabilo pod magickou hranici 24 Kč na 23,990 Kč. Loňského maxima dosáhlo euro na začátku března, kdy byl jeho kurz na úrovni 25,865 Kč.
„Vývoj kurzu je dobrou zprávou pro všechny, kteří se právě nyní chystají k pořízení automobilu ze zahraničí,“ říká Jakub Šulta, CEO evropského tržiště s ojetými vozy Carvago.com. „Škoda Kodiaq s první registrací v roce 2018, pohonem 4x4, motorem 2.0 TDI 140 kW, automatickou převodovkou a nájezdem kolem 100 000 km se na německém trhu v březnu loňského roku prodávala v průměru za 858 tisíc korun. Tu samou nyní zákazník koupí klidně o 100 tisíc Kč levněji díky sílící koruně a postupnému návratu dříve běžného jevu, že o rok starší konkrétní model se stává dostupnější.“
Jakub Šulta doporučuje pořízení automobilu příliš neodkládat. Situaci podle něj nyní nahrává i to, že na německém trhu se snížila poptávka po zánovních ojetinách a jejich ceny tak v čase klesají. „V posledních letech suplovaly ojetiny do tří let stáří nedostatek na trhu nových aut. Automobilky ale problémy ve výrobě postupně řeší a přetlak v poptávce zánovních ojetin výrazně klesá a s ní i cena těchto vozů,“ upozorňuje.
„Kombinace výhodného kurzu a poklesu cen poskytuje jedinečnou šanci pořídit ojetý vůz ze zahraničí za podmínek, které mohou být později v roce 2023 už nedosažitelné,“ dodává.
Z trhu rychle mizí zejména kvalitní ojetiny. „Situace není taková, že by na trhu nebyla ojetá auta, na první pohled to pro laika zřejmé není. Ve chvíli samotného nákupu ale spotřebitel velice rychle zjistí, že pokud hledá ojetinu v bezvadném stavu, výběr je zásadně užší,“ uvedl Jan Skála, ředitel nákupu a logistiky internetového tržiště Carvago. „Ještě na začátku roku 2022 jsme denně analyzovali téměř sedm milionů inzerátů z celé Evropy, dnes je to mezi pěti až šesti. Přísun zánovních vozů je omezen realitou v automobilovém průmyslu a v průběhu roku 2023 neočekáváme výraznější obrat k lepšímu,“ dodává.
Carvago proto zájemcům o vůz z druhé ruky radí maximální obezřetnost. „Doporučujeme nakupovat pouze vozy s fyzickou prověrkou, jako je náš CarAudit,“ radí Skála. „V rámci kontroly CarAudit prověří zkušený mechanik více než 270 bodů a vypracuje podrobnou zprávu s výčtem všech zjištěných nedostatků. Zákazník tak získá perfektní představu o skutečném stavu vyhlédnutého auta a může se informovaně rozhodnout, zda o nákup uskuteční.“
O společnosti Carvago.com
Carvago.com je největší evropská online služba pro nákup a prodej ojetých vozů. Zákazníkům ze sedmi evropských zemí nabízí výběr z více než 800 tisíc prověřených vozů. Svým zákazníkům poskytuje komplexní služby od výkupu jejich stávajícího vozu v online aukci přes kontrolu a dovoz auta, zajištění pojištění a financování až po vyřízení registrace a přistavení vozu k zákazníkovi domů.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.