Posilování české koruny vůči euru je dobrou zprávou pro motoristy, kteří zvažují nákup automobilu ze zahraničí. Vývoj kurzu totiž zlevňuje nákup vozu z eurozóny o desítky tisíc korun. Zánovní Octavia je nyní levnější o 10 až 20 tisíc korun oproti začátku listopadu a až o 50 tisíc oproti začátku března loňského roku.
Přestože ČNB v listopadu neintervenovala na podporu koruny, zůstává tuzemská měna silná. Zatímco v listopadu se euro obchodovalo za 24,535 Kč, v lednu již oslabilo pod magickou hranici 24 Kč na 23,990 Kč. Loňského maxima dosáhlo euro na začátku března, kdy byl jeho kurz na úrovni 25,865 Kč.
„Vývoj kurzu je dobrou zprávou pro všechny, kteří se právě nyní chystají k pořízení automobilu ze zahraničí,“ říká Jakub Šulta, CEO evropského tržiště s ojetými vozy Carvago.com. „Škoda Kodiaq s první registrací v roce 2018, pohonem 4x4, motorem 2.0 TDI 140 kW, automatickou převodovkou a nájezdem kolem 100 000 km se na německém trhu v březnu loňského roku prodávala v průměru za 858 tisíc korun. Tu samou nyní zákazník koupí klidně o 100 tisíc Kč levněji díky sílící koruně a postupnému návratu dříve běžného jevu, že o rok starší konkrétní model se stává dostupnější.“
Jakub Šulta doporučuje pořízení automobilu příliš neodkládat. Situaci podle něj nyní nahrává i to, že na německém trhu se snížila poptávka po zánovních ojetinách a jejich ceny tak v čase klesají. „V posledních letech suplovaly ojetiny do tří let stáří nedostatek na trhu nových aut. Automobilky ale problémy ve výrobě postupně řeší a přetlak v poptávce zánovních ojetin výrazně klesá a s ní i cena těchto vozů,“ upozorňuje.
„Kombinace výhodného kurzu a poklesu cen poskytuje jedinečnou šanci pořídit ojetý vůz ze zahraničí za podmínek, které mohou být později v roce 2023 už nedosažitelné,“ dodává.
Z trhu rychle mizí zejména kvalitní ojetiny. „Situace není taková, že by na trhu nebyla ojetá auta, na první pohled to pro laika zřejmé není. Ve chvíli samotného nákupu ale spotřebitel velice rychle zjistí, že pokud hledá ojetinu v bezvadném stavu, výběr je zásadně užší,“ uvedl Jan Skála, ředitel nákupu a logistiky internetového tržiště Carvago. „Ještě na začátku roku 2022 jsme denně analyzovali téměř sedm milionů inzerátů z celé Evropy, dnes je to mezi pěti až šesti. Přísun zánovních vozů je omezen realitou v automobilovém průmyslu a v průběhu roku 2023 neočekáváme výraznější obrat k lepšímu,“ dodává.
Carvago proto zájemcům o vůz z druhé ruky radí maximální obezřetnost. „Doporučujeme nakupovat pouze vozy s fyzickou prověrkou, jako je náš CarAudit,“ radí Skála. „V rámci kontroly CarAudit prověří zkušený mechanik více než 270 bodů a vypracuje podrobnou zprávu s výčtem všech zjištěných nedostatků. Zákazník tak získá perfektní představu o skutečném stavu vyhlédnutého auta a může se informovaně rozhodnout, zda o nákup uskuteční.“
O společnosti Carvago.com
Carvago.com je největší evropská online služba pro nákup a prodej ojetých vozů. Zákazníkům ze sedmi evropských zemí nabízí výběr z více než 800 tisíc prověřených vozů. Svým zákazníkům poskytuje komplexní služby od výkupu jejich stávajícího vozu v online aukci přes kontrolu a dovoz auta, zajištění pojištění a financování až po vyřízení registrace a přistavení vozu k zákazníkovi domů.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.