Posilování české koruny vůči euru je dobrou zprávou pro motoristy, kteří zvažují nákup automobilu ze zahraničí. Vývoj kurzu totiž zlevňuje nákup vozu z eurozóny o desítky tisíc korun. Zánovní Octavia je nyní levnější o 10 až 20 tisíc korun oproti začátku listopadu a až o 50 tisíc oproti začátku března loňského roku.
Přestože ČNB v listopadu neintervenovala na podporu koruny, zůstává tuzemská měna silná. Zatímco v listopadu se euro obchodovalo za 24,535 Kč, v lednu již oslabilo pod magickou hranici 24 Kč na 23,990 Kč. Loňského maxima dosáhlo euro na začátku března, kdy byl jeho kurz na úrovni 25,865 Kč.
„Vývoj kurzu je dobrou zprávou pro všechny, kteří se právě nyní chystají k pořízení automobilu ze zahraničí,“ říká Jakub Šulta, CEO evropského tržiště s ojetými vozy Carvago.com. „Škoda Kodiaq s první registrací v roce 2018, pohonem 4x4, motorem 2.0 TDI 140 kW, automatickou převodovkou a nájezdem kolem 100 000 km se na německém trhu v březnu loňského roku prodávala v průměru za 858 tisíc korun. Tu samou nyní zákazník koupí klidně o 100 tisíc Kč levněji díky sílící koruně a postupnému návratu dříve běžného jevu, že o rok starší konkrétní model se stává dostupnější.“
Jakub Šulta doporučuje pořízení automobilu příliš neodkládat. Situaci podle něj nyní nahrává i to, že na německém trhu se snížila poptávka po zánovních ojetinách a jejich ceny tak v čase klesají. „V posledních letech suplovaly ojetiny do tří let stáří nedostatek na trhu nových aut. Automobilky ale problémy ve výrobě postupně řeší a přetlak v poptávce zánovních ojetin výrazně klesá a s ní i cena těchto vozů,“ upozorňuje.
„Kombinace výhodného kurzu a poklesu cen poskytuje jedinečnou šanci pořídit ojetý vůz ze zahraničí za podmínek, které mohou být později v roce 2023 už nedosažitelné,“ dodává.
Z trhu rychle mizí zejména kvalitní ojetiny. „Situace není taková, že by na trhu nebyla ojetá auta, na první pohled to pro laika zřejmé není. Ve chvíli samotného nákupu ale spotřebitel velice rychle zjistí, že pokud hledá ojetinu v bezvadném stavu, výběr je zásadně užší,“ uvedl Jan Skála, ředitel nákupu a logistiky internetového tržiště Carvago. „Ještě na začátku roku 2022 jsme denně analyzovali téměř sedm milionů inzerátů z celé Evropy, dnes je to mezi pěti až šesti. Přísun zánovních vozů je omezen realitou v automobilovém průmyslu a v průběhu roku 2023 neočekáváme výraznější obrat k lepšímu,“ dodává.
Carvago proto zájemcům o vůz z druhé ruky radí maximální obezřetnost. „Doporučujeme nakupovat pouze vozy s fyzickou prověrkou, jako je náš CarAudit,“ radí Skála. „V rámci kontroly CarAudit prověří zkušený mechanik více než 270 bodů a vypracuje podrobnou zprávu s výčtem všech zjištěných nedostatků. Zákazník tak získá perfektní představu o skutečném stavu vyhlédnutého auta a může se informovaně rozhodnout, zda o nákup uskuteční.“
O společnosti Carvago.com
Carvago.com je největší evropská online služba pro nákup a prodej ojetých vozů. Zákazníkům ze sedmi evropských zemí nabízí výběr z více než 800 tisíc prověřených vozů. Svým zákazníkům poskytuje komplexní služby od výkupu jejich stávajícího vozu v online aukci přes kontrolu a dovoz auta, zajištění pojištění a financování až po vyřízení registrace a přistavení vozu k zákazníkovi domů.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.