Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Generální ředitel Nissanu, Makoto Uchida, oznámil svou rezignaci k 1. dubnu 2025 po neúspěšných jednáních o fúzi s Hondou a slabých finančních výsledcích. Na jeho místo nastoupí dosavadní ředitel plánování, Ivan Espinosa, který se stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let. Informuje Financial Times.
Podle Financial Times byla jednání o fúzi mezi Nissanem a Hondou ukončena kvůli neshodám, včetně rozdílných představ o struktuře fúze, kdy Honda požadovala, aby se Nissan stal její dceřinou společností.
Uchida se také potýkal s klesajícími prodeji a vnitřními problémy, jako byly dopady pandemie COVID-19 a nedostatek polovodičů. Uvedla agentura Reuters.
Spolu s Uchidou k 1. dubnu rezignují i další klíčoví manažeři: Asako Hoshino, ředitel pro rozvoj značky a vztahy se zákazníky, a Hideaki Watanabe, ředitel pro strategii a korporátní záležitosti.
Tyto změny odrážejí snahu Nissanu o revitalizaci a hledání nových strategických směrů po neúspěšných fúzních jednáních a finančních obtížích.
Ivan Espinosa, nový generální ředitel, čelí výzvám spojeným s obnovou značky, snižováním nákladů a hledáním dlouhodobých partnerů.
Rezignace generálního ředitele Nissanu, Makota Uchidy, je podle médií spojena s neúspěšnými jednáními o fúzi s Hondou. Podle Financial Times je Honda připravena znovu zahájit jednání, pokud Uchida opustí svou pozici.
V prosinci 2024 podepsaly Honda, Nissan a Mitsubishi memorandum o porozumění, které mělo vést k fúzi tří společností. Cílem bylo podepsat dohodu o podmínkách fúze do června 2025 a dokončit vytvoření holdingové společnosti do srpna 2026. Nicméně, strany se nedohodly na podmínkách a 13. února se rozhodly z jednání odstoupit.
Tato série změn a neúspěchů zdůrazňuje turbulentní období, kterým Nissan prochází, a klade důraz na potřebu silného a stabilního vedení pro obnovení jeho pozice na globálním automobilovém trhu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?