Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Generální ředitel Nissanu, Makoto Uchida, oznámil svou rezignaci k 1. dubnu 2025 po neúspěšných jednáních o fúzi s Hondou a slabých finančních výsledcích. Na jeho místo nastoupí dosavadní ředitel plánování, Ivan Espinosa, který se stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let. Informuje Financial Times.
Podle Financial Times byla jednání o fúzi mezi Nissanem a Hondou ukončena kvůli neshodám, včetně rozdílných představ o struktuře fúze, kdy Honda požadovala, aby se Nissan stal její dceřinou společností.
Uchida se také potýkal s klesajícími prodeji a vnitřními problémy, jako byly dopady pandemie COVID-19 a nedostatek polovodičů. Uvedla agentura Reuters.
Spolu s Uchidou k 1. dubnu rezignují i další klíčoví manažeři: Asako Hoshino, ředitel pro rozvoj značky a vztahy se zákazníky, a Hideaki Watanabe, ředitel pro strategii a korporátní záležitosti.
Tyto změny odrážejí snahu Nissanu o revitalizaci a hledání nových strategických směrů po neúspěšných fúzních jednáních a finančních obtížích.
Ivan Espinosa, nový generální ředitel, čelí výzvám spojeným s obnovou značky, snižováním nákladů a hledáním dlouhodobých partnerů.
Rezignace generálního ředitele Nissanu, Makota Uchidy, je podle médií spojena s neúspěšnými jednáními o fúzi s Hondou. Podle Financial Times je Honda připravena znovu zahájit jednání, pokud Uchida opustí svou pozici.
V prosinci 2024 podepsaly Honda, Nissan a Mitsubishi memorandum o porozumění, které mělo vést k fúzi tří společností. Cílem bylo podepsat dohodu o podmínkách fúze do června 2025 a dokončit vytvoření holdingové společnosti do srpna 2026. Nicméně, strany se nedohodly na podmínkách a 13. února se rozhodly z jednání odstoupit.
Tato série změn a neúspěchů zdůrazňuje turbulentní období, kterým Nissan prochází, a klade důraz na potřebu silného a stabilního vedení pro obnovení jeho pozice na globálním automobilovém trhu.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.