Přinášíme vám nové informace týkající se situace Skupiny Renault v Rusku, kde má svůj majetek téměř za 55 miliard Kč. Prohlášení z nejvyšších míst si můžete přečíst níže.
Představenstvo skupiny Renault se sešlo a rozhodlo následující:
- aktivity závodu Renault v Moskvě jsou pozastaveny.
- Skupina vyhodnocuje své možnosti ohledně podílu ve společnosti AVTOVAZ a zároveň se chová zodpovědně vůči svým 45 000 zaměstnancům v Rusku.
Skupina Renault připomíná, že již provádí nezbytná opatření s ohledem na respektování mezinárodních sankcí.
V důsledku toho je skupina Renault nucena revidovat svůj finanční výhled na rok 2022:
- Provozní marže skupiny ve výši přibližně 3 % (oproti předchozím 4 %).
- Provozní cash-flow z automobilové činnosti (oproti předchozí 1 miliardě eur).
V okamžiku zveřejnění výsledků za první pololetí roku 2022 by byla zaúčtována nepeněžní opravná položka odpovídající hodnotě konsolidovaných nehmotných aktiv, pozemků, budov a zařízení a goodwillu Skupiny v Rusku. Hodnota těchto položek činila k 31. prosinci 2021 2 195 milionů eur (asi 54 miliard Kč).
Skupina Renault se i nadále soustředí na realizaci svého strategického plánu Renaulution. Skupina pokračuje ve své politice prodeje orientované na hodnotu, posiluje svou konkurenceschopnost a urychluje program snižování nákladů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?