Přinášíme vám nové informace týkající se situace Skupiny Renault v Rusku, kde má svůj majetek téměř za 55 miliard Kč. Prohlášení z nejvyšších míst si můžete přečíst níže.
Představenstvo skupiny Renault se sešlo a rozhodlo následující:
- aktivity závodu Renault v Moskvě jsou pozastaveny.
- Skupina vyhodnocuje své možnosti ohledně podílu ve společnosti AVTOVAZ a zároveň se chová zodpovědně vůči svým 45 000 zaměstnancům v Rusku.
Skupina Renault připomíná, že již provádí nezbytná opatření s ohledem na respektování mezinárodních sankcí.
V důsledku toho je skupina Renault nucena revidovat svůj finanční výhled na rok 2022:
- Provozní marže skupiny ve výši přibližně 3 % (oproti předchozím 4 %).
- Provozní cash-flow z automobilové činnosti (oproti předchozí 1 miliardě eur).
V okamžiku zveřejnění výsledků za první pololetí roku 2022 by byla zaúčtována nepeněžní opravná položka odpovídající hodnotě konsolidovaných nehmotných aktiv, pozemků, budov a zařízení a goodwillu Skupiny v Rusku. Hodnota těchto položek činila k 31. prosinci 2021 2 195 milionů eur (asi 54 miliard Kč).
Skupina Renault se i nadále soustředí na realizaci svého strategického plánu Renaulution. Skupina pokračuje ve své politice prodeje orientované na hodnotu, posiluje svou konkurenceschopnost a urychluje program snižování nákladů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.