Střešní okno: smysluplný doplněk, nebo vyhozené peníze?

AutoRoad.cz, 2. června 2017, 14:00 Google+

V době, kdy má většina automobilů klimatizaci již v základní výbavě, se může zdát střešní okno jako zbytečný kus příslušenství. Přesto dokáže stále nabídnout něco, co vám klimatizace nikdy nedá. Jaká jsou tedy jeho pozitiva a negativa?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 02.06. 16:43) Napište svůj názor
Střešní okno v automobilu Volkswagen

Střešní okno v automobilu Volkswagen | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

V dřívějších letech bylo střešní okno jediným způsobem, jak do vozu vpustit trochu chladného vzduchu navíc, nebo jak horký vzduch rychleji vyvětrat. Takřka vždy šlo ale o jednoduchý systém výklopného okénka, které nejednomu majiteli přineslo více starostí než radostí. Byly totiž poruchové, vydávaly různé pazvuky, vpouštěly do interiéru hluk zvenčí, špatně těsnily, lákaly zloděje a pokud jste je zapomněli před deštěm zavřít, mohli jste si ve voze začít pěstovat lekníny. Ty dny už jsou ale dávno pryč a dnešní střešní okna přinášejí řadu benefitů.

Jednou z hlavních výhod je zcela jiná nálada uvnitř vozu. Střešní okno totiž pustí do interiéru více světla, takže působí prostorněji, vzdušněji a útulněji. A jak už ze stovek různých výzkumů víme, lidé mají v prosvětlených místnostech lepší náladu. A kdo by nechtěl mít za volantem lepší náladu?

Dalším benefitem je přísun čerstvého chladného vzduchu. Díky střešnímu oknu totiž dochází k výměně vzduchu v interiéru mnohem rychleji, než při pouhém stažení okének. Navíc se vyhnete nutnosti použít klimatizaci, na kterou je mnoho lidí háklivých nebo ji špatně snáší. 

Během let se navíc konstruktérům povedlo odstranit i většinu neduhů střešních oken. Pokud tedy máte elektrické střešní okno, můžete ho zavírat automaticky při zamčení vozu, nikoho ani nic do něj nepřivřete, turbulencím zabrání speciální větrná clona a některá okna se dokonce umí sama zavřít, pokud zaznamenají kapky vody.

Bát se nemusíte ani zbytečně rychlého vyhřívání interiéru slunečními paprsky. Většina střešních oken totiž bývá zatmavena, vybavena UV filtrem a doplněna zatahovací roletkou.

Posledním argumentem proti střešním oknům často bývá nižší tuhost karoserie. Pravdou ale je, že pokud máte střešní okno instalované přímo z automobilky, nemáte se čeho bát. Menší okna se totiž umisťují mezi nosníky, tudíž utrpí jen plech. V případě velkých panoramatických oken pak automobilka kompenzuje tuhost automobilu na jiných místech. Bezpečí posádky tak zůstává zachováno za všech okolností.

Největší vadou na kráse střešních oken a panoramatických střech tak zůstává jejich cena. Ať už se rozhodnete pro montáž od výrobce, nebo pro dodatečnou montáž do staršího vozu, v případě menších střešních oken se pohybujeme okolo deseti tisíc, velká panoramatická střešní okna jsou pak v řádu desítek tisíc. 

Vytisknout

Diskuze: Střešní okno: smysluplný doplněk, nebo vyhozené peníze?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 02.06.2017 16:43 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V respektovaných testech zimních pneumatik vyhrály Goodyear a Dunlop

Voc Vagen Gold

Gumbalkan: Vtipný inzerát na ředitelský Voc Vagen Gold

Gumbal kára BMW 318i

Gumbalkan: Gumbal kára vybrána

Mercedes-Benz G Delta4x4

Ještě schopnější Mercedes-Benz třídy G Delta4x4

Škoda Fabia

Chcete se svézt s novou Škodou Fabia?

Ilustrační foto

Nedostatek AdBlue ohrozí dopravu. Ministr Havlíček uklidňuje, rezervy jen pro záchranné složky

Ford Focus ST Wagon

Čím dál víc ojetých aut je v Británii dražších než nové vozy

Gumbalkan

Gumbalkan: Skoropodzimní expedice: dobrá zpráva pro všechny, kteří se nestihli přihlásit na léto

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem Čechů o elektrická auta. Jak dopadá srovnání s Evropou?

Volkswagen ID.4

TEST: Rozstřel – Je lepší Volkswagen ID.4 nebo Škoda Enyaq? Známe odpověď!

Hackeři

Žaloba vydavatelství INCORP na programátora Borise Vala

Lexus LC 500 Convertible je světovým ženským autem roku 2021

Výzkum mezi řidičkami. Každá čtvrtá by si dala jedničku. Co ještě prozradil?

Toyota Camry

5 rad, jak jezdit hybridem co nejúsporněji

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového modelu Scala v Mladé Boleslavi

Škoda v Česku zastavila výrobu na dva týdny. Jede jediná jedna linka

top gear

Uhodnete, jaké je podle Jeremyho Clarksona letošní auto roku?

reklama

Doporučujeme

Nová Dacia Duster už se testuje v provozu

Nová Dacia Duster v provozu? Stále masivní, přesto laciná

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda v Česku zastavila výrobu na dva týdny. Jede jediná jedna linka

  2. Gumbalkan: Gumbal kára vybrána

  3. 5 rad, jak jezdit hybridem co nejúsporněji

  4. Nedostatek AdBlue ohrozí dopravu. Ministr Havlíček uklidňuje, rezervy jen pro záchranné složky

  5. Výzkum mezi řidičkami. Každá čtvrtá by si dala jedničku. Co ještě prozradil?

  6. Žaloba vydavatelství INCORP na programátora Borise Vala

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud