Střešní okno: smysluplný doplněk, nebo vyhozené peníze?

AutoRoad.cz, 2. června 2017, 14:00 Google+

V době, kdy má většina automobilů klimatizaci již v základní výbavě, se může zdát střešní okno jako zbytečný kus příslušenství. Přesto dokáže stále nabídnout něco, co vám klimatizace nikdy nedá. Jaká jsou tedy jeho pozitiva a negativa?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 02.06. 16:43) Napište svůj názor
Střešní okno v automobilu Volkswagen

Střešní okno v automobilu Volkswagen | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

V dřívějších letech bylo střešní okno jediným způsobem, jak do vozu vpustit trochu chladného vzduchu navíc, nebo jak horký vzduch rychleji vyvětrat. Takřka vždy šlo ale o jednoduchý systém výklopného okénka, které nejednomu majiteli přineslo více starostí než radostí. Byly totiž poruchové, vydávaly různé pazvuky, vpouštěly do interiéru hluk zvenčí, špatně těsnily, lákaly zloděje a pokud jste je zapomněli před deštěm zavřít, mohli jste si ve voze začít pěstovat lekníny. Ty dny už jsou ale dávno pryč a dnešní střešní okna přinášejí řadu benefitů.

Jednou z hlavních výhod je zcela jiná nálada uvnitř vozu. Střešní okno totiž pustí do interiéru více světla, takže působí prostorněji, vzdušněji a útulněji. A jak už ze stovek různých výzkumů víme, lidé mají v prosvětlených místnostech lepší náladu. A kdo by nechtěl mít za volantem lepší náladu?

Dalším benefitem je přísun čerstvého chladného vzduchu. Díky střešnímu oknu totiž dochází k výměně vzduchu v interiéru mnohem rychleji, než při pouhém stažení okének. Navíc se vyhnete nutnosti použít klimatizaci, na kterou je mnoho lidí háklivých nebo ji špatně snáší. 

Během let se navíc konstruktérům povedlo odstranit i většinu neduhů střešních oken. Pokud tedy máte elektrické střešní okno, můžete ho zavírat automaticky při zamčení vozu, nikoho ani nic do něj nepřivřete, turbulencím zabrání speciální větrná clona a některá okna se dokonce umí sama zavřít, pokud zaznamenají kapky vody.

Bát se nemusíte ani zbytečně rychlého vyhřívání interiéru slunečními paprsky. Většina střešních oken totiž bývá zatmavena, vybavena UV filtrem a doplněna zatahovací roletkou.

Posledním argumentem proti střešním oknům často bývá nižší tuhost karoserie. Pravdou ale je, že pokud máte střešní okno instalované přímo z automobilky, nemáte se čeho bát. Menší okna se totiž umisťují mezi nosníky, tudíž utrpí jen plech. V případě velkých panoramatických oken pak automobilka kompenzuje tuhost automobilu na jiných místech. Bezpečí posádky tak zůstává zachováno za všech okolností.

Největší vadou na kráse střešních oken a panoramatických střech tak zůstává jejich cena. Ať už se rozhodnete pro montáž od výrobce, nebo pro dodatečnou montáž do staršího vozu, v případě menších střešních oken se pohybujeme okolo deseti tisíc, velká panoramatická střešní okna jsou pak v řádu desítek tisíc. 

Vytisknout

Diskuze: Střešní okno: smysluplný doplněk, nebo vyhozené peníze?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 02.06.2017 16:43 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

Alfa Romeo Stelvio

Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Bývalý šampion F1 Nico Rosberg si test elektrického ID.R užil dešti navzdory

Bývalý šampion F1 dal jasný vzkaz, když vystoupil z ID.R po deštivém testu

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Nejslabší Enyaq iV 60 míří do předprodeje. Cena je ale stále nad "magickou" hranicí

Papamobil Toyota Mirai

Papež dostal nový papamobil. Konstrukce nepřekvapí, pohon ale ano

Toyota otevřela nový showroom v Mostě

Toyota rozšiřuje své zastoupení na našem trhu

Hyundai i30 Combi 1.4 T-GDI DCT

Test Hyundai i30 kombi 1,4 T-GDI DTC All Inclusive, oblíbený český kombík se loučí ve vrcholné formě

reklama

Doporučujeme

Nová Dacia Duster už se testuje v provozu

Nová Dacia Duster v provozu? Stále masivní, přesto laciná

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

  2. Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

  3. Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

  4. Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

  5. Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

  6. Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud