Volkswagen uspěl v shakedownu na Rallye Monte Carlo

ar5, 22. ledna 2015, 16:31 Google+

Taková bude „Monte“ – shakedown na Rallye Monte Carlo umožnil jezdcům značky Volkswagen udělat si dobrou představu o tom, co mohou očekávat během následujících čtyř dnů v tomto tradičním úvodním podniku mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Ve „volném tréninku“ první soutěže letošní sezony byly výsledky rychlostní zkoušky o délce 3,52 kilometru, jižně od francouzského města Gap, ovlivněny nepříznivými podmínkami a postavením na startu. První posádka na startu měla nejlepší podmínky, protože s každým dalším průjezdem soutěžních vozů se na trať dostávalo stále více bláta.

Posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) dokončila shakedown v novému Polu R WRC s třetím nejrychlejším časem, Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) byli čtvrtí nejrychlejší. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) dojeli v první ukázce síly na „Monte“ na jedenáctém místě. Naostro se začne ve čtvrtek večer po slavnostním startu v Monaku. První dvě rychlostní zkoušky budou odstartovány ve 20:21 h a 21:29 h místního času.

Komentáře po shakedownu na Rallye Monte Carlo:

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„Pro mě a Juliena se shakedown vyvíjel dobře. Nové Polo R WRC vypadá dobře a stejně skvěle se i řídí. Ale jedno je jisté: podmínky na této ‚Monte‘ nebudou snadné. Při teplotách kolem nuly nebude lehké předvídat, kde bude led a sníh a kde asfalt. Ledoví špióni budou hrát opět důležitou roli. Na letošní Rallye Monte Carlo bude také mnoho nových rychlostních zkoušek, které neznám. Návrat  Sébastiena Loeba bude pro mnoho fanoušků znamenat ještě napínavější podívanou, ale bezpochyby je tu ještě mnoho dalších jezdců, kteří chtějí bojovat o vítězství v těchto nepředvídatelných podmínkách.“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

„Podle mého názoru je Rallye Monte Carlo nejnáročnější a nejobtížnější rallye v celém roce. Sníh, déšť, led, suchý asfalt – to jsou skutečně velmi rozmanité podmínky, které tu na nás čekají, a nikdy nevíte, co vás překvapí za další zatáčkou. A kromě toho máte nový vůz. Podmínky na dnešním shakedownu nebyly nejlepší. Na trať se brzy dostalo hodně bláta, takže povrch byl velmi kluzký. Navzdory tomu jsme dokázali vylepšit nastavení vozu Polo R WRC. Těším se, až tato rallye ve čtvrtek skutečně odstartuje. Pak teprve uvidíme, jak na tom jsme v porovnání s našimi rivaly.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Rallye Monte Carlo patří mezi nejobtížnější soutěže a rozhodně to je perfektní start do sezony WRC. V minulosti jsem tu bohužel nezajel nejlepší výsledky. V roce 2011 jsem musel odstoupit po pouhých několika metrech první rychlostní zkoušky a v uplynulém roce jsem dojel sedmý. Ale letos se cítím být připraven. Shakedown nám umožnil ujet několik kilometrů a vyzkoušet několik kombinací pneumatik. Tohle však nebyla typická ‚Monte‘. S takovým množstvím bláta mi to připomínalo spíš Rallye Velká Británie. V následujících dnech však bude velmi obtížné precizně předvídat podmínky, protože se mění velmi rychle. Při našem průzkumu jsme například zjistili, že 51-kilometrová rychlostní zkouška byla při prvním průjezdu pokryta sněhem, ale podruhé tam byl holý asfalt. Takže to bude zajímavé.

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport

„Zimní přestávka byla dostatečně dlouhá, takže se už moc těšíme na Rallye Monte Carlo a nadcházející dny. Přijeli jsme s velkým nadšením – máme nový vůz a nový „look“ celého týmu. Máme velkou motivaci zopakovat loňský úspěch a velmi se těšíme, až se bude moci nové Polo R WRC porovnat se svými rivaly. Shakedown je vždy nejlepší příležitostí k tomu, abychom se přizpůsobili speciálním podmínkám soutěže. Dnes jsme toho plně využili. Skutečný start je ovšem až ve čtvrtek večer s prvními dvěma rychlostními zkouškami.“

V České republice je možné sledovat reportáže a přenosy z Rallye Monte Carlo na stanicích České televize a Sport 5.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen uspěl v shakedownu na Rallye Monte Carlo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Citroën DS3

TEST: Citroën DS3 1.6 e-HDI - styl s vůní nafty

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud