Fiat bude mít na nadcházejícím pařížském autosalonu poměrně velký stánek, rozdělený ve stylu Jin a Jang. Jenomže počtem novinek a zajímavostí možná trochu zklame. Velkou premiéru jako v Ženevě nečekejte, francouzská metropole se dočká především nových speciálních edic a technologických úprav.
Ženevský autosalon hostil letos na jaře světovou premiéru Tipa hatchback a SW, respektive evropskou premiéru 124 Spider. Tyto modely budou rovněž jednou z ústředních postav expozice značky v Paříži. A zatímco Tipo nepřinese nic nového, dvojče Mazdy MX-5 se dočkalo nové speciální verze. Ta si říká America a odkazuje na specifickou verzi klasického předchůdce, oslavující padesátiny Pinifariny v osmdesátých letech. Oba modely mají dokonce stejný bronzový lak Magnetic, za příplatek pak může zájemce o novinkou dostat 17palcová litá kola v historickém designu a velice stylový zadní nosič. Vedle těchto prvků má 124 Spider America ještě stříbrná zpětná zrcátka a čalounění v tabákovém odstínu kůže.
Aby každý poznal, v jakémže to autě vlastně jedete, dostala přední maska specifické logo a v interiéru je plaketa s číslem vozidla. Po technické stránce zůstává v útrobách přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 103 kW (140 k), novinkou je však možnost vyměnit šestistupňový manuál za šestistupňový automat. Ten přidává k hmotnosti 20 kilo (celkem 1070 kilogramů) a lehce zhoršuje dynamické vlastnosti. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá za 7,6 sekundy, maximální rychlost je 214 km/h a průměrná spotřeba 5,2 l/100 km. Vyrobeno bude jen 124 kusů této speciální série, cena zatím nebyla stanovena.
Za zmínku stojí rovněž nová kombinace v útrobách Fiatu 500X. Naftová šestnáctistovka MultiJet o výkonu 88 kW (120 k) s točivým momentem 320 Nm totiž dostala šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku v kombinaci s pohonem předních kol. Řazení může probíhat také manuálně nebo sekvenčně, prostřednictvím voliče nebo tlačítek pod volantem. Průměrná spotřeba vozu je 4,3 l/100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 10,5 sekundy. Vedle těchto dvou novinek bude stát také omlazená Panda s infotainmentem v chytrém telefon a lepšími materiály, respektive speciální 500 Riva, která na svět luxusních jachet bude odkazovat i díky přítomnosti jedné z nich od Aquariva Super přímo v expozici.
Jen o několik metrů dál bude mít svůj stánek automobilka Abartha, která vystaví své kompletní portfolio. Vedle již známé 124 Spider (včetně soutěžní varianty Rally) se dočkáme také prezentace nedávno omlazené řady 595 s karosérií hatchback i kabriolet. Obě se chlubí novým předním nárazníkem, zadním difuzorem, jinými koly nebo exkluzivními barvami karosérie, uvnitř pak čekají přepracovaný infotainment UConnect, anatomická sedadla či audiosystém Beats. To nejdůležitější je ale pod kapotou, kam se nastěhovala přepracovaná 1.4 T-Jet s pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou sekvenční převodovkou. Ve standardní konfiguraci má 107 kW (145 k), provedení Turismo se pyšní 121 kW (145 k) a konečně Competizione dostalo 132 kW (180 k). Poslední jmenovaný má rovněž výfuk Record Monza nebo sedadla Sabelt.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?