Fiat bude mít na nadcházejícím pařížském autosalonu poměrně velký stánek, rozdělený ve stylu Jin a Jang. Jenomže počtem novinek a zajímavostí možná trochu zklame. Velkou premiéru jako v Ženevě nečekejte, francouzská metropole se dočká především nových speciálních edic a technologických úprav.
Ženevský autosalon hostil letos na jaře světovou premiéru Tipa hatchback a SW, respektive evropskou premiéru 124 Spider. Tyto modely budou rovněž jednou z ústředních postav expozice značky v Paříži. A zatímco Tipo nepřinese nic nového, dvojče Mazdy MX-5 se dočkalo nové speciální verze. Ta si říká America a odkazuje na specifickou verzi klasického předchůdce, oslavující padesátiny Pinifariny v osmdesátých letech. Oba modely mají dokonce stejný bronzový lak Magnetic, za příplatek pak může zájemce o novinkou dostat 17palcová litá kola v historickém designu a velice stylový zadní nosič. Vedle těchto prvků má 124 Spider America ještě stříbrná zpětná zrcátka a čalounění v tabákovém odstínu kůže.
Aby každý poznal, v jakémže to autě vlastně jedete, dostala přední maska specifické logo a v interiéru je plaketa s číslem vozidla. Po technické stránce zůstává v útrobách přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 103 kW (140 k), novinkou je však možnost vyměnit šestistupňový manuál za šestistupňový automat. Ten přidává k hmotnosti 20 kilo (celkem 1070 kilogramů) a lehce zhoršuje dynamické vlastnosti. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá za 7,6 sekundy, maximální rychlost je 214 km/h a průměrná spotřeba 5,2 l/100 km. Vyrobeno bude jen 124 kusů této speciální série, cena zatím nebyla stanovena.
Za zmínku stojí rovněž nová kombinace v útrobách Fiatu 500X. Naftová šestnáctistovka MultiJet o výkonu 88 kW (120 k) s točivým momentem 320 Nm totiž dostala šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku v kombinaci s pohonem předních kol. Řazení může probíhat také manuálně nebo sekvenčně, prostřednictvím voliče nebo tlačítek pod volantem. Průměrná spotřeba vozu je 4,3 l/100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 10,5 sekundy. Vedle těchto dvou novinek bude stát také omlazená Panda s infotainmentem v chytrém telefon a lepšími materiály, respektive speciální 500 Riva, která na svět luxusních jachet bude odkazovat i díky přítomnosti jedné z nich od Aquariva Super přímo v expozici.
Jen o několik metrů dál bude mít svůj stánek automobilka Abartha, která vystaví své kompletní portfolio. Vedle již známé 124 Spider (včetně soutěžní varianty Rally) se dočkáme také prezentace nedávno omlazené řady 595 s karosérií hatchback i kabriolet. Obě se chlubí novým předním nárazníkem, zadním difuzorem, jinými koly nebo exkluzivními barvami karosérie, uvnitř pak čekají přepracovaný infotainment UConnect, anatomická sedadla či audiosystém Beats. To nejdůležitější je ale pod kapotou, kam se nastěhovala přepracovaná 1.4 T-Jet s pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou sekvenční převodovkou. Ve standardní konfiguraci má 107 kW (145 k), provedení Turismo se pyšní 121 kW (145 k) a konečně Competizione dostalo 132 kW (180 k). Poslední jmenovaný má rovněž výfuk Record Monza nebo sedadla Sabelt.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?