3. ročník soutěže Design Peugeot

ar1, 30. srpna 2004, 10:41 Google+

Po futurismu roku 2020 a následujícím retrofuturismu, se téma 3. ročníku soutěže zaměřuje na osobní reflexe, konkrétní a v blízké budoucnosti dosažitelné.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Představte si vůz, který by odpovídal vašemu vkusu, potřebám a snům. Načrtněte vůz, který uspokojí vaše očekávání, zájmy a vaši představu automobilu. „Navrhněte Peugeot, o kterém sníte. Budete mu blíže.“ To je téma třetího ročníku soutěže.

U příležitosti letošního mezinárodního autosalonu v Paříži vyhlašuje značka Peugeot třetí ročník návrhářské soutěže Design Peugeot. První ročník na téma „Navrhněte svůj Peugeot roku 2020“ se věnoval futuristickým trendům vzdálené budoucnosti, druhý, s názvem „Navrhněte svůj retrofuturistický Peugeot“, čerpal z bohaté historie značky. Třetí ročník v řadě nabízí účastníkům možnost představit svou vizi modelu Peugeot, který by chtěli řídit v blízké budoucnosti.

Na pařížském autosalonu 2000 představila značka Peugeot ojedinělý projekt. Návrháři-amatéři z celého světa se mohli prostřednictvím Internetu zúčastnit soutěže, v níž je vítězný návrh realizován do podoby makety a slavnostně odhalen na stánku značky na automobilovém veletrhu ve Frankfurtu. Již do prvního ročníku soutěže bylo zasláno 2 000 projektů a druhý ročník s 2800 zaslanými návrhy potvrdil rostoucí zájem automobilových návrhářů-amatérů, kteří se rekrutují z řad studentů grafických škol, designérů, grafiků nebo zkrátka jen milovníků světa na čtyřech kolech.

Svou podporou a zázemím výjimečná soutěž, Design Peugeot, nabízí účastníkům příležitost rozvíjet nová pojetí a směry, realizovat vlastní vizi automobilu zítřka. Téma třetího ročníku „Navrhněte Peugeot, o kterém sníte. Budete mu blíže.“ vybízí k odvážným, originálním, kreativním, překvapivým a neodolatelným návrhům. Takže, chopte se svých tužek, per, palet nebo jakýchkoli jiných kreslicích nástrojů!

Tři otázky panu Philippe Houy, vedoucímu projektu koncepčních vozů při oddělení produktu značky Peugeot.



Jaké jsou Vaše zkušenosti z prvních dvou ročníků soutěže Design Peugeot?
Jako první bych zmínil vysoký počet projektů přihlášených do soutěže – v minulých ročnících to bylo celkem 4800 projektů - a velký zájem uživatelů Internetu, ať už přihlášených na stránkách soutěže (12 000 členů) nebo těch, kteří se zúčastnili internetového hlasování (více než 90 000 v druhém ročníku). Dalším překvapujícím poznatkem je vysoká profesní úroveň odevzdaných návrhů. Jedná se o vizuálně velice zdařilé a kvalitní projekty, jež oplývají originalitou a vynalézavostí s uceleným pojetím automobilové tematiky. A v neposlední řadě má soutěž pro značku Peugeot přínos z pohledu její image, a to zejména svou geografickou a kulturní rozmanitostí - její účastníci z různých míst světa se prostřednictvím Internetu seznamují s historií značky, modelovou řadou...

Co očekáváte od třetího ročníku soutěže?
Třetí ročník navazuje na oba předcházející. Po futuristických vizích roku 2020 a retrofuturistickém pojetí bychom chtěli vědět, jaké jsou automobilové sny návrhářů-amatérů. Tímto tématem bychom jim rádi dali příležitost vytvořit si svůj vlastní ideální vůz. Očekáváme kreativní návrhy, třeba i přehnaně, ale takové, které budou vyznávat základní hodnoty značky: trvalou hodnotu, dynamiku, estetiku a inovaci. Musí být samozřejmě i líbivé, protože nesmíme zapomenout, že vítězný návrh bude osnovou pro realizaci koncepčního vozu, představeného veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu.

Soutěž je stále lépe dotována, můžete nám sdělit podrobnosti?
Nejvyšším oceněním stále zůstává realizace projektu do podoby makety a její vystavení na frankfurtském mezinárodním autosalonu. Novinkou je, že vítězný návrh se bude vyrábět i sériově – firmou Norev - jako miniatura v měřítku 1 :43. Peněžité odměny byly od základu přehodnoceny a rozšířeny na prvních 30 vybraných projektů: první tři finalisté obdrží částky 6 000 €, 3 000 € a 2 000 €, dalších sedm návrhů bude odměněno částkou 1 000 € a zbývajících dvacet účastníků, vybraných do posledního kola soutěže, dostane odměnu 300 €.

Plán soutěže
1. fáze: tvorba
30. srpna 2004 – zahájení soutěže
Od 15. října do 8. prosince 2004 – zasílání projektů na internetovou adresu www.peugeot-concours-design.com

2. fáze: výběr
Od 16. do 23. prosince – zveřejnění 30 projektů vybraných porotou do závěrečného kola soutěže, následně do 20. ledna 2005 proběhne hlasování na Internetu a v tisku. V dalších 7 dnech bude před zasedáním poroty 10 finálních projektů vystaveno on-line.

3. fáze: vyhlášení vítěze
V polovině února bude na internetových stránkách vyhlášen vítězný projekt. V březnu 2005 předá p. Frédéric Saint-Geours, generální ředitel společnosti Peugeot, na stánku značky na ženevském autosalonu autorovi vítězného projektu trofej «La Griffe».

4. fáze: realizace
V období od března do září 2005 bude podle vítězného projektu zhotovena maketa vozu.

5. fáze: představení
V září 2005 bude v rámci frankfurtského autosalonu představen koncepční vůz, vyrobený podle vítězného návrhu soutěže.

100% Internetová soutěž
Peugeot bude až do odhalení koncepčního vozu ve Frankfurtu průběžně nabízet na speciálních stránkách věnovaných soutěži www.peugeot-concours-design.com veškeré aktuální informace a interaktivní animace (hlasování, diskusní fora, rozhovory...).

Organizace soutěže
Podmínky
Projekty budou podávány výhradně prostřednictvím Internetových stránek vytvořených za tímto účelem. Účastníci soutěže mohou v rámci svého projektu prezentovat jeden nebo více náčrtů (exteriér, interiér...), objasnění principů návrhu (myšlenka, pojetí...).

Soutěž má mezinárodní charakter a mohou se jí účastnit návrháři-amatéři, kteří dosáhli věku 14 let. Do soutěže se nemohou přihlásit její organizátoři a osoby pracující v automobilovém průmyslu.

Podrobné podmínky a pravidla soutěže a další informace o 3. ročníku soutěže Design Peugeot najdete na internetových stránkách www.peugeot-concours-design.com

Porota
Vítězný projekt bude vybírat porota složená ze zástupců značky Peugeot.

Výběrová kriteria
Projekty budou posuzovány z hlediska toho, jak odpovídají zadanému tématu a hodnotám značky Peugeot, z pohledu jejich inovativnosti, originality a líbivosti, ale i kvality finálního zpracování (vizuály a vysvětlení konceptu).


Peugeot ČR
Vytisknout

Diskuze: 3. ročník soutěže Design Peugeot

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

QUARK

Projekt Peugeot Quark

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud