Dotace 8 000 EUR na bateriový elektromobil a 5 000 EUR na hybridní vůz je realitou.
Dotace 8 000 EUR na bateriový elektromobil a 5 000 EUR na hybridní vůz je od 16.12.2019 realitou.
Nedávné hlasování na našem internetové zpravodajství AutoRoad o preferenci pořízení automobilů s alternativním pohonem dopadlo následně:
vozidlo s pohonem CNG preferuje 35 procent účastníků ankety plug-in hybrid by si pořídilo 14% bateriový elektromobil 32%Tři procenta respondentů neví, nedokáží se rozhodnout a 16 procent respondentů vozidla s alternativními pohony odmítá.
Pokud by stejná výše dotací, to je 8 000 Euro na elektromobil a 5 000 Euro na plug-in Hybrid platila i v České republice, anketa by určitě dopadla jinak.
Bohužel tyto dotace jsou platné pro občany Slovenské republiky a to pro podnikatele i fyzické nepodnikající osoby. To je přesně to co chybí v České republice, naši slovenští bratři nás opět předběhli a ukázali, že v rámci Evropy jsou mnohem dynamičtější než my v České republice.
Cílem ministerstva hospodářství Slovenské republiky je motivovat lidi k nákupu EKOLOGICKÝCH VOZIDEL S ALTERNATIVNÍM POHONEM, které snižují množství vypuštěných znečišťujících látek.
Mezi tato vozidla zařadili bateriové elektromobily a plug-in hybridy, nikoliv hybridní vozidla bez možnosti dobíjení baterie z vnějších zdrojů.
V České republice se chystá 2. etapa dotace na nákup elektromobilu, která by měla být otevřena v lednu příštího roku, jedná se o 5.výzvu programu OPPIK.
Přitom první běh dotací na nákup elektromobilů, který skončil v květnu letošního roku, není administrativně dokončen a žadatelé nemají zprávy o tom, zda byli úspěšní či nikoliv.
Na druhou stranu je nutné uznat, že bleskové vyprodání elektromobilu Škoda CitiGO-e má na svědomí právě tato dotační výzva OPPIK 4.
Cena první zvýhodněné edice Škody CitiGo-e byla při využití dotace OPPIK4 necelých 235 400 Kč bez DPH.
Druhá fáze dotací plánovaná na leden 2020 v České republice, bude na rozdíl od slovenských dotací zaměřená na pořízení INOVAČNÍHO VOZIDLA.
To je jeden ze základních rozdílů oproti slovenským dotacím, mezi ně taky patří, že dotace jsou určeny pouze pro podnikatele a firmy.
Systém českých dotací je poměrně složitý, ale finální dotace může být vyšší než dotace slovenská.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).