Dotace 8 000 EUR na bateriový elektromobil a 5 000 EUR na hybridní vůz je realitou.
Dotace 8 000 EUR na bateriový elektromobil a 5 000 EUR na hybridní vůz je od 16.12.2019 realitou.
Nedávné hlasování na našem internetové zpravodajství AutoRoad o preferenci pořízení automobilů s alternativním pohonem dopadlo následně:
vozidlo s pohonem CNG preferuje 35 procent účastníků ankety plug-in hybrid by si pořídilo 14% bateriový elektromobil 32%Tři procenta respondentů neví, nedokáží se rozhodnout a 16 procent respondentů vozidla s alternativními pohony odmítá.
Pokud by stejná výše dotací, to je 8 000 Euro na elektromobil a 5 000 Euro na plug-in Hybrid platila i v České republice, anketa by určitě dopadla jinak.
Bohužel tyto dotace jsou platné pro občany Slovenské republiky a to pro podnikatele i fyzické nepodnikající osoby. To je přesně to co chybí v České republice, naši slovenští bratři nás opět předběhli a ukázali, že v rámci Evropy jsou mnohem dynamičtější než my v České republice.
Cílem ministerstva hospodářství Slovenské republiky je motivovat lidi k nákupu EKOLOGICKÝCH VOZIDEL S ALTERNATIVNÍM POHONEM, které snižují množství vypuštěných znečišťujících látek.
Mezi tato vozidla zařadili bateriové elektromobily a plug-in hybridy, nikoliv hybridní vozidla bez možnosti dobíjení baterie z vnějších zdrojů.
V České republice se chystá 2. etapa dotace na nákup elektromobilu, která by měla být otevřena v lednu příštího roku, jedná se o 5.výzvu programu OPPIK.
Přitom první běh dotací na nákup elektromobilů, který skončil v květnu letošního roku, není administrativně dokončen a žadatelé nemají zprávy o tom, zda byli úspěšní či nikoliv.
Na druhou stranu je nutné uznat, že bleskové vyprodání elektromobilu Škoda CitiGO-e má na svědomí právě tato dotační výzva OPPIK 4.
Cena první zvýhodněné edice Škody CitiGo-e byla při využití dotace OPPIK4 necelých 235 400 Kč bez DPH.
Druhá fáze dotací plánovaná na leden 2020 v České republice, bude na rozdíl od slovenských dotací zaměřená na pořízení INOVAČNÍHO VOZIDLA.
To je jeden ze základních rozdílů oproti slovenským dotacím, mezi ně taky patří, že dotace jsou určeny pouze pro podnikatele a firmy.
Systém českých dotací je poměrně složitý, ale finální dotace může být vyšší než dotace slovenská.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?