Dotace 8 000 EUR na bateriový elektromobil a 5 000 EUR na hybridní vůz je realitou.
Dotace 8 000 EUR na bateriový elektromobil a 5 000 EUR na hybridní vůz je od 16.12.2019 realitou.
Nedávné hlasování na našem internetové zpravodajství AutoRoad o preferenci pořízení automobilů s alternativním pohonem dopadlo následně:
vozidlo s pohonem CNG preferuje 35 procent účastníků ankety plug-in hybrid by si pořídilo 14% bateriový elektromobil 32%Tři procenta respondentů neví, nedokáží se rozhodnout a 16 procent respondentů vozidla s alternativními pohony odmítá.
Pokud by stejná výše dotací, to je 8 000 Euro na elektromobil a 5 000 Euro na plug-in Hybrid platila i v České republice, anketa by určitě dopadla jinak.
Bohužel tyto dotace jsou platné pro občany Slovenské republiky a to pro podnikatele i fyzické nepodnikající osoby. To je přesně to co chybí v České republice, naši slovenští bratři nás opět předběhli a ukázali, že v rámci Evropy jsou mnohem dynamičtější než my v České republice.
Cílem ministerstva hospodářství Slovenské republiky je motivovat lidi k nákupu EKOLOGICKÝCH VOZIDEL S ALTERNATIVNÍM POHONEM, které snižují množství vypuštěných znečišťujících látek.
Mezi tato vozidla zařadili bateriové elektromobily a plug-in hybridy, nikoliv hybridní vozidla bez možnosti dobíjení baterie z vnějších zdrojů.
V České republice se chystá 2. etapa dotace na nákup elektromobilu, která by měla být otevřena v lednu příštího roku, jedná se o 5.výzvu programu OPPIK.
Přitom první běh dotací na nákup elektromobilů, který skončil v květnu letošního roku, není administrativně dokončen a žadatelé nemají zprávy o tom, zda byli úspěšní či nikoliv.
Na druhou stranu je nutné uznat, že bleskové vyprodání elektromobilu Škoda CitiGO-e má na svědomí právě tato dotační výzva OPPIK 4.
Cena první zvýhodněné edice Škody CitiGo-e byla při využití dotace OPPIK4 necelých 235 400 Kč bez DPH.
Druhá fáze dotací plánovaná na leden 2020 v České republice, bude na rozdíl od slovenských dotací zaměřená na pořízení INOVAČNÍHO VOZIDLA.
To je jeden ze základních rozdílů oproti slovenským dotacím, mezi ně taky patří, že dotace jsou určeny pouze pro podnikatele a firmy.
Systém českých dotací je poměrně složitý, ale finální dotace může být vyšší než dotace slovenská.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?