Dotace 8 000 EUR na bateriový elektromobil a 5 000 EUR na hybridní vůz je realitou.
Dotace 8 000 EUR na bateriový elektromobil a 5 000 EUR na hybridní vůz je od 16.12.2019 realitou.
Nedávné hlasování na našem internetové zpravodajství AutoRoad o preferenci pořízení automobilů s alternativním pohonem dopadlo následně:
vozidlo s pohonem CNG preferuje 35 procent účastníků ankety plug-in hybrid by si pořídilo 14% bateriový elektromobil 32%Tři procenta respondentů neví, nedokáží se rozhodnout a 16 procent respondentů vozidla s alternativními pohony odmítá.
Pokud by stejná výše dotací, to je 8 000 Euro na elektromobil a 5 000 Euro na plug-in Hybrid platila i v České republice, anketa by určitě dopadla jinak.
Bohužel tyto dotace jsou platné pro občany Slovenské republiky a to pro podnikatele i fyzické nepodnikající osoby. To je přesně to co chybí v České republice, naši slovenští bratři nás opět předběhli a ukázali, že v rámci Evropy jsou mnohem dynamičtější než my v České republice.
Cílem ministerstva hospodářství Slovenské republiky je motivovat lidi k nákupu EKOLOGICKÝCH VOZIDEL S ALTERNATIVNÍM POHONEM, které snižují množství vypuštěných znečišťujících látek.
Mezi tato vozidla zařadili bateriové elektromobily a plug-in hybridy, nikoliv hybridní vozidla bez možnosti dobíjení baterie z vnějších zdrojů.
V České republice se chystá 2. etapa dotace na nákup elektromobilu, která by měla být otevřena v lednu příštího roku, jedná se o 5.výzvu programu OPPIK.
Přitom první běh dotací na nákup elektromobilů, který skončil v květnu letošního roku, není administrativně dokončen a žadatelé nemají zprávy o tom, zda byli úspěšní či nikoliv.
Na druhou stranu je nutné uznat, že bleskové vyprodání elektromobilu Škoda CitiGO-e má na svědomí právě tato dotační výzva OPPIK 4.
Cena první zvýhodněné edice Škody CitiGo-e byla při využití dotace OPPIK4 necelých 235 400 Kč bez DPH.
Druhá fáze dotací plánovaná na leden 2020 v České republice, bude na rozdíl od slovenských dotací zaměřená na pořízení INOVAČNÍHO VOZIDLA.
To je jeden ze základních rozdílů oproti slovenským dotacím, mezi ně taky patří, že dotace jsou určeny pouze pro podnikatele a firmy.
Systém českých dotací je poměrně složitý, ale finální dotace může být vyšší než dotace slovenská.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.