Projekt Peugeot Quark

ar1, 30. srpna 2004, 10:30 Google+

Vědecké výzkumy se zaměřením na palivový článek jako alternativní zdroj energie se těší stále větší pozornosti odborné i laické veřejnosti

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
QUARK

QUARK | foto: Peugeot ČR

Sdílejte článek

Po projektech Peugeot Taxi PAC a H2O zaměřil Peugeot svou pozornost na miniaturizaci a zjednodušení této technologie, která pro uživatele představuje pohodlí a nezávislost. Společnost Peugeot se rozhodla dát výsledkům své výzkumné práce konkrétní podobu a jako nositele této nové technologie zvolila ojedinělý koncepční vůz Quark.

Koncept Quark je dvoumístný dvoustopý vůz, jehož rám a mechanika pohonu tvoří nedílnou součást výsledné estetické koncepce a u kterého každý díl a součástka jsou stylově navrženy tak, aby akcentovaly celkovou funkčnost vozu.

Kriterium ergonomie a funkčnosti je patrné i u všech prvků, s kterými přicházejí řidič a cestující běžně do kontaktu, jako například madla na straně spolujezdce, stupátka, části karoserie, kterých se řidič dotýká. Samotný podvozek modelu Quark je příkladem ukázkové spolupráce návrhářů a konstrukčních inženýrů, dokonalou symbiózou stylu a technické vyspělosti.

Již na první pohled je na jednotlivých částech vozu a karoserie zřejmá příslušnost modelu Quark ke značce Peugeot. Známé tvary najdeme u předních diodových světlometů s dvojitou optikou, přední masky nesoucí znak lva, ale také u „usměvavého“ vzhledu chladiče. Vše nasvědčuje záměru tvůrců stvořit realistický vůz s futuristickým vzhledem.

Po vzoru modelu 307 CC má i koncept Quark diodové zadní světlomety. Zaoblený čelní štít chrání interiér vozu, ve kterém najdeme kromě jiného i řadu praktických odkládacích prostor.

Přední a zadní chránič nárazníku slouží mimo jiné i k upevnění SPZ. V zadní části se nachází červeně lakovaná vodíková nádrž, která svým barevným provedením symbolizuje tento plyn.

Elektrický motor pohání každé ze čtyř kol, která jsou spojena s podvozkem dvojitými lichoběžníkovými závěsy. Kola o rozměru 17“ poskytují potřebný rozsah pro odpružení. Jsou opatřena pneumatikami Michelin s okrouhlým řezem a novým šupinovitým vzorem, který napomáhá odvodu vody. Modelu Quark jsou vlastní ušlechtilé výrobní materiály jako hliník nebo karbon. Sedadla jsou potažena protiskluzovým materiálem, který zaručuje výborné boční vedení těla cestujících.

Pro ovládání modelu Quark má řidič k dispozici přenosné komunikační interface zařízení. Tento interface, umístěný v držáku za čelním štítem, informuje o funkci pohonných jednotek, o palivovém článku, udává rychlost vozu a předává informace ze satelitních vysílačů potřebné pro navigační systém. Je chráněn průhledným, voděvzdorným krytem a funguje jako přenosný klíč zapalování. Startování motoru je možné pouze ve chvíli, kdy je komunikační interface správně umístěný v nosiči, a naopak blokuje funkci motoru v okamžiku, kdy jej řidič vyjme.

Koncept Quark, ekologický vůz, symbol svobody, je vybaven futuristickým pohonem a vedle své výstřednosti vyniká i svou vysokou technologickou hodnotou.

Peugeot ČR
Vytisknout

Diskuze: Projekt Peugeot Quark

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

907

Koncept vozu Peugeot 907 – vášeň a potěšení

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud