Jihokorejská automobilka Hyundai patří mezi nejrychleji rostoucí značky dnešního automobilového průmyslu. Hyundai by tento fakt ještě potvrdilo a zakládá tak svou novou sub-značku s jednoduchým názvem N.
Ta se bude věnovat především úpravám běžných vozů na ostřejší verze a stavbě sportovních vozů.
N bude čerpat jednak z dlouholetých zkušeností značky Hyundai, hlavně z poznatků, které získalo oddělení Hyundai Motorsport během účasti ve světovém mistrovství v rally.
Jako demonstraci budoucích možností divize N, si Hyundai připravuje pro nadcházející autosalon ve Frankfurtu nový futuristický koncept.
Ten ponese jméno N 2025 Vision Gran Turismo a bude vystavován na stánku Hyundai po boku konceptu RM15 a nového rallyového speciálu i20.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.