Není to tak dlouho, co jsme vás informovali o spekulacích ohledně nové vlajkové lodi ostrých modelů Hyundai N, kterou by se mělo stát SUV Tucson N. Podle nejnovějších spekulací se však v roce 2020 dočkáme ještě jednoho nového modelu s N ve znaku - modelu i20 N, který by se měl pokusit vzít vítr z plachet modelům jako Ford Fiesta ST nebo Volkswagen Polo GTI.
Když Hyundai v roce 2017 odhalila svůj první ostrý model i30 N, nikdo z nás pravděpodobně netušil, jak obrovský to bude pro automobilku úspěch. Její oddělení zaměřené na výkonný modely bylo zavaleno chválou z úst expertů i nadšenců a tak není divu, že se konstruktéři plni nadšení pouští do dalších slibných projektů.
Rok 2019 bude sice pro ostré modely Hyundai s označením N chudší, stále se však můžeme těšit z praktičtějšího ostrého modelu i30 Fastback N, který na náš trh teprve dorazí. Za menší pauzou mezi představováním nových modelů N však nehledejte nic jiného, než jen snahu automobilky více se zaměřit na elektrifikaci, tedy na modely jako Kona Electric a Ioniq.
Podle nejvnovějších spekulací od zdroje přímo z automobilky, které publikoval web AutoCar.co.cuk, bychom se však v roce následujícím měli dočkat další zajímavé premiéry. Podle dostupných informací by se totiž příštím ostrým modelem mělo stát právě supermini i20 N, které by mohlo být představeno již z kraje roku 2020. Původní plány sice mluvily o představení již v roce 2018, ovšem elektromobilita byla pro automobilku zřejmě důležitější.
Dá se předpokládat, že úpravy modelu i20 N proběhnou ve stejném duchu, jako tomu bylo u i30 N. Kromě vyššího výkonu se tak dá počítat s vyztuženou karoserií, výkonnějšími brzdami, nižším a tužším podvozkem, upraveným řízením, atd.
Pod kapotu by se mohlo nastěhovat hned několik zajímavých motorů, podle AutoCar.co.uk však automobilka nejspíš sáhne po 1.6 litrovém přeplňovaném T-GDI. Ten pod kapotou modelu Tucson nabízí okolo 180 koní, v případě ostré varianty se však dá počítat s naladěním alespoň na 200 koní, aby mohl vůz konkurovat ověřeným modelům typu Ford Fiesta ST nebo Volkswagen Golf GTI.
Až po i20 N bychom se pak měli dočkat i nedávno avizovaného Tucsonu N, který by měl kromě pohonu všech kol nabídnout výkon přes 300 koňských sil. Kdy přesně se budoucího konkurenta modelů jako Cupra Ateca či T-Roc R dočkáme není jisté, podle AutoCar by však mohl být představen během pár měsíců po i20 N.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.