Není to tak dlouho, co jsme vás informovali o spekulacích ohledně nové vlajkové lodi ostrých modelů Hyundai N, kterou by se mělo stát SUV Tucson N. Podle nejnovějších spekulací se však v roce 2020 dočkáme ještě jednoho nového modelu s N ve znaku - modelu i20 N, který by se měl pokusit vzít vítr z plachet modelům jako Ford Fiesta ST nebo Volkswagen Polo GTI.
Když Hyundai v roce 2017 odhalila svůj první ostrý model i30 N, nikdo z nás pravděpodobně netušil, jak obrovský to bude pro automobilku úspěch. Její oddělení zaměřené na výkonný modely bylo zavaleno chválou z úst expertů i nadšenců a tak není divu, že se konstruktéři plni nadšení pouští do dalších slibných projektů.
Rok 2019 bude sice pro ostré modely Hyundai s označením N chudší, stále se však můžeme těšit z praktičtějšího ostrého modelu i30 Fastback N, který na náš trh teprve dorazí. Za menší pauzou mezi představováním nových modelů N však nehledejte nic jiného, než jen snahu automobilky více se zaměřit na elektrifikaci, tedy na modely jako Kona Electric a Ioniq.
Podle nejvnovějších spekulací od zdroje přímo z automobilky, které publikoval web AutoCar.co.cuk, bychom se však v roce následujícím měli dočkat další zajímavé premiéry. Podle dostupných informací by se totiž příštím ostrým modelem mělo stát právě supermini i20 N, které by mohlo být představeno již z kraje roku 2020. Původní plány sice mluvily o představení již v roce 2018, ovšem elektromobilita byla pro automobilku zřejmě důležitější.
Dá se předpokládat, že úpravy modelu i20 N proběhnou ve stejném duchu, jako tomu bylo u i30 N. Kromě vyššího výkonu se tak dá počítat s vyztuženou karoserií, výkonnějšími brzdami, nižším a tužším podvozkem, upraveným řízením, atd.
Pod kapotu by se mohlo nastěhovat hned několik zajímavých motorů, podle AutoCar.co.uk však automobilka nejspíš sáhne po 1.6 litrovém přeplňovaném T-GDI. Ten pod kapotou modelu Tucson nabízí okolo 180 koní, v případě ostré varianty se však dá počítat s naladěním alespoň na 200 koní, aby mohl vůz konkurovat ověřeným modelům typu Ford Fiesta ST nebo Volkswagen Golf GTI.
Až po i20 N bychom se pak měli dočkat i nedávno avizovaného Tucsonu N, který by měl kromě pohonu všech kol nabídnout výkon přes 300 koňských sil. Kdy přesně se budoucího konkurenta modelů jako Cupra Ateca či T-Roc R dočkáme není jisté, podle AutoCar by však mohl být představen během pár měsíců po i20 N.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?