Není to tak dlouho, co jsme vás informovali o spekulacích ohledně nové vlajkové lodi ostrých modelů Hyundai N, kterou by se mělo stát SUV Tucson N. Podle nejnovějších spekulací se však v roce 2020 dočkáme ještě jednoho nového modelu s N ve znaku - modelu i20 N, který by se měl pokusit vzít vítr z plachet modelům jako Ford Fiesta ST nebo Volkswagen Polo GTI.
Když Hyundai v roce 2017 odhalila svůj první ostrý model i30 N, nikdo z nás pravděpodobně netušil, jak obrovský to bude pro automobilku úspěch. Její oddělení zaměřené na výkonný modely bylo zavaleno chválou z úst expertů i nadšenců a tak není divu, že se konstruktéři plni nadšení pouští do dalších slibných projektů.
Rok 2019 bude sice pro ostré modely Hyundai s označením N chudší, stále se však můžeme těšit z praktičtějšího ostrého modelu i30 Fastback N, který na náš trh teprve dorazí. Za menší pauzou mezi představováním nových modelů N však nehledejte nic jiného, než jen snahu automobilky více se zaměřit na elektrifikaci, tedy na modely jako Kona Electric a Ioniq.
Podle nejvnovějších spekulací od zdroje přímo z automobilky, které publikoval web AutoCar.co.cuk, bychom se však v roce následujícím měli dočkat další zajímavé premiéry. Podle dostupných informací by se totiž příštím ostrým modelem mělo stát právě supermini i20 N, které by mohlo být představeno již z kraje roku 2020. Původní plány sice mluvily o představení již v roce 2018, ovšem elektromobilita byla pro automobilku zřejmě důležitější.
Dá se předpokládat, že úpravy modelu i20 N proběhnou ve stejném duchu, jako tomu bylo u i30 N. Kromě vyššího výkonu se tak dá počítat s vyztuženou karoserií, výkonnějšími brzdami, nižším a tužším podvozkem, upraveným řízením, atd.
Pod kapotu by se mohlo nastěhovat hned několik zajímavých motorů, podle AutoCar.co.uk však automobilka nejspíš sáhne po 1.6 litrovém přeplňovaném T-GDI. Ten pod kapotou modelu Tucson nabízí okolo 180 koní, v případě ostré varianty se však dá počítat s naladěním alespoň na 200 koní, aby mohl vůz konkurovat ověřeným modelům typu Ford Fiesta ST nebo Volkswagen Golf GTI.
Až po i20 N bychom se pak měli dočkat i nedávno avizovaného Tucsonu N, který by měl kromě pohonu všech kol nabídnout výkon přes 300 koňských sil. Kdy přesně se budoucího konkurenta modelů jako Cupra Ateca či T-Roc R dočkáme není jisté, podle AutoCar by však mohl být představen během pár měsíců po i20 N.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?