Závodní vůz GTM 40TR

Jan Fiala, 28. února 2007, 15:25 Google+

Nový vůz GTM, představený u příležitosti výročí firmy, nese název 40TR. Písmena T a R vyjadřují určení vozu - T jako Track znamená závodní trať, R jako Race pak závod jako takový.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Profile

Profile | foto: GTM

Sdílejte článek

Model 40TR je propagován také implementací silnějšího motoru, který nově dává výkon 300 koní. Současně byl proti předchůdci vylepšen design exteriéru vozu. Společnost GTM je nevelkým výrobcem speciálních vozů a sídlí v anglickém městečku Coventry v hrabství Warwickshire, tedy v samém srdci anglického automovilového průmyslu. GTM používá pro pohon vozu 40TR dvoulitrová motor Honda Type R. Proti jeho sériovému provedení je však motor dopován turbodmychadlem, čímž bylo získáno dalších 80 koní výkonu.

Generální manažer společnosti GTM Cars Ltd.,  Lloyd Taylor, říká: "Potenciální i stávající zákazníci naší společnosti nás přivedli na myšlenku, že by bylo vhodné nabídnout výkonnější verzi vozu 40TR. Proto jsme navýšili výkon motoru Honda na více než 300 koní, čímž se náš ultra lehký závodní vůz stal ještě rychlejším, aniž by došlo k výraznějímu navýšení jeho ceny. Vůz tak stále nabízí skvělý poměr cena/výkon."

S výkonnějším motorem by vůz 40TR měl být schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za cca 3,6 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti výrazně nad 240 km/h.

Model 40TR je dvoumístný a na první pohled jej rozeznáte podle viditelného hliníkového rámu. Na voze byla upravena také jeho přední část a čelní maska a zadní křídlo. Vůz GTM 40TR byl navržen jako joint venture společně s firmou Stadco Engineering z Midlandu. Předpokládaná cena vozu ve Velké Británii by se měla pohybovat mezi 14000 až 16000 britskými librami.

Společnost GTM z Coventry navrhla a vyrábí model GTM 40TR jak v závodní verzi, určené jen pro okruhy, tak v civilnější verzi, kterou lze provozovat i na pozemních komunikacích. Oba modely mohou spalovat nejen vysokooktanový benzin, ale také biopalivo.
Společnost GTM v současnosti prozkoumává možnost zorganizování speciální závodní série, které by se mohly účastnit pouze vozy 40TR. Série by spadala pod iniciativu organizace Energy Efficient Motor-Sports.

První jízdy by se mohly uskutečnit v polovině května 2007.

Foto: GMT

Vytisknout

Diskuze: Závodní vůz GTM 40TR

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Punto Sporting

Mercedes S600 Pullman – Váš osobní strážce

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud