Prestižní ocenění Car Design Award 2022 si letos z milánského ADI Design Musea odváží koncepční elektrický model Toyota Compact Cruiser EV z návrhářského centra Toyota ED2 v Nice. Cenu designéři Toyoty dostali v rámci milánského týdne designu a světově proslulého milánského veletrhu nábytku Salone Internazionale del Mobile.
Compact Cruiser EV staví na tradičních prvcích Toyoty v oblasti terénních vozů a je navržen pro lidi žijící ve městech, kteří rádi provozují outdoorové volnočasové aktivity. S jedinečným a atraktivním elektromobilem s pohonem všech kol jsou schopní dostat se odkudkoliv kamkoli.
„Po počátečním seznámení s elektromobily budou lidé žádat bezemisní vozidla, která o nich něco vypovídají a vyjadřují jejich životní styl. A dokonalým příkladem tohoto trendu je Compact Cruiser EV,“ uvedl generální ředitel Toyota Design Simon Humphries.
Robustní a odolný exteriér konceptu si řadu stylistických prvků vypůjčil od legendárního Land Cruiseru první generace, jako například kultovní off-roadovou siluetu nebo jednoduché a pevné panely karoserie.
„Jako předsedkyně poroty mohu podotknout, že letos se Toyota dostala mezi finalisty ve všech kategoriích této soutěže. V kategorii designový jazyk značky, Aygo X v kategorii sériově vyráběných vozů a pak samozřejmě Compact Cruiser EV, vítěz kategorie koncepčních vozů,“ dodala předsedkyně poroty Silvia Baruffaldiová z magazínu Auto&Design.
Soutěž Car Design Award, kterou v roce 1984 založil Fulvio Cinti, zakladatel a více než 30 let šéfredaktor magazínu Auto&Design, je rozdělena do tří kategorií: sériově vyráběná vozidla, koncepční vozy a designový jazyk značky. O vítězích Car Design Award rozhoduje mezinárodní porota složená z 11 odborníků reprezentujících nejprestižnější automobilové magazíny světa.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.