Prestižní ocenění Car Design Award 2022 si letos z milánského ADI Design Musea odváží koncepční elektrický model Toyota Compact Cruiser EV z návrhářského centra Toyota ED2 v Nice. Cenu designéři Toyoty dostali v rámci milánského týdne designu a světově proslulého milánského veletrhu nábytku Salone Internazionale del Mobile.
Compact Cruiser EV staví na tradičních prvcích Toyoty v oblasti terénních vozů a je navržen pro lidi žijící ve městech, kteří rádi provozují outdoorové volnočasové aktivity. S jedinečným a atraktivním elektromobilem s pohonem všech kol jsou schopní dostat se odkudkoliv kamkoli.
„Po počátečním seznámení s elektromobily budou lidé žádat bezemisní vozidla, která o nich něco vypovídají a vyjadřují jejich životní styl. A dokonalým příkladem tohoto trendu je Compact Cruiser EV,“ uvedl generální ředitel Toyota Design Simon Humphries.
Robustní a odolný exteriér konceptu si řadu stylistických prvků vypůjčil od legendárního Land Cruiseru první generace, jako například kultovní off-roadovou siluetu nebo jednoduché a pevné panely karoserie.
„Jako předsedkyně poroty mohu podotknout, že letos se Toyota dostala mezi finalisty ve všech kategoriích této soutěže. V kategorii designový jazyk značky, Aygo X v kategorii sériově vyráběných vozů a pak samozřejmě Compact Cruiser EV, vítěz kategorie koncepčních vozů,“ dodala předsedkyně poroty Silvia Baruffaldiová z magazínu Auto&Design.
Soutěž Car Design Award, kterou v roce 1984 založil Fulvio Cinti, zakladatel a více než 30 let šéfredaktor magazínu Auto&Design, je rozdělena do tří kategorií: sériově vyráběná vozidla, koncepční vozy a designový jazyk značky. O vítězích Car Design Award rozhoduje mezinárodní porota složená z 11 odborníků reprezentujících nejprestižnější automobilové magazíny světa.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?